Afgelopen zaterdag had ik wedstrijd, toen het zo slecht was.
Vrijdagavond keek ik op de definitieve startlijst en stond ik op 12.20.
Ik met mijn vader afgesproken dat we rond half 11 zouden vertrekken zodat we RUIM tijd hadden (is 15 minuutjes met de trailer).
Voor de zekerheid keek ik zaterdag ochtend voordat we vertrokken nogmaals, van de 17 deelnemers waren er nog 15 over. Mijn starttijd was rond 12uur, oke geen paniek nog ruim tijd.
We kwamen aan tegen 10.45/11.00 en ik ging betalen, vroeg mij starttijd en zeiden ze 11.10. Er waren op het laatste moment nog flink wat tussenuit gevallen ivm het slechte weer. Dus ik PANIEEK!!! maar ik dacht vraag gewoon of ik als laatste mag dan zou ik nog half uurtje hebben. "Nee je weet toch dat je uur voordat de klasse begint aanwezig moet zijn of je nu als eerst of laatste start" blablabla Uhhh oke?!
Ik ga dus echt een uur vooraf aanwezig zijn, klasse begon om 10.40, dan had ik daar dus al om 9.40 gestaan en in normaal geval 2,5 uur moeten wachten

Gelukkig was me paard thuis al opgezadelt dus ik snel erop en heb 10 minuutjes 'losgereden'..Me paard deed het braaf maar in de ring stuiterde hij nog alle kanten op

Mijn vraag: mogen ze je verplichten op de tijd te starten zoals in mijn geval.
Ik snap best als er bijvoorbeeld 1 of 2 uitvallen dat ik dan gewoon vooruit moet schuiven, maar uiteindelijk heb ik gewoon 1 uur eerder moeten starten...

. Maar dat staat inderdaad los van de verplichting. 
*agjaaaa*