Hoe doen jullie dit op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Hoe doen jullie dit op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 03:28

Stel: Je gaat een wedstrijd rijden (minimaal een uur van huis vandaan) en de prijsuitreiking is 3 uur (of langer) na de proef?

Wat doe je met je paard?

- Is het verantwoord om het tussenschot uit de veewagen te halen, te zorgen voor genoeg hooi en water. En af en toe te wandelen met je paard?
- Of tussenschot erin laten?
- Helemaal niet wandelen, paard in de veewagen laten staan?
- Huur jij altijd een box?
- Rij je gewoon terug naar huis en zie je de uitslagen van de proef wel een keer...

Ik ben benieuwd hoe jullie bokkers dit aanpakken?

Babetteh

Re: Hoe doen jullie dit op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 03:32

Is te zien wat voor concours het is, anders gewoon naar huis en uitslagen nadien bekijken :-)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 03:40

Een envelop met postzegel meenemen en vragen of ze de coupons na willen sturen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 03:42

Babetteh schreef:
Is te zien wat voor concours het is, anders gewoon naar huis en uitslagen nadien bekijken :-)

_O- In ons geval is het de allereerste wedstrijd voor mijn paardje :P <3
Maar paard staat voorop hoor ;)

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 03:52

Ja bij wetende dat we zullen wachten aangezien er veel combinaties starten, is het huren van een box toch wel gemakkelijk...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 05:16

Gewoon op de wagen laten staan met een hooinet en af en toe water geven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:28

Bij een eerste wedstrijd zou ik niet voor zulke omstandigheden kiezen eerlijk gezegd. Dat is al zo spannend voor de paarden en dan ook nog een lange reis plus erg lang moeten wachten.
Waarom is de prijsuitreiking zo laat, zit je vooraan in een hele grote rubriek? Kun je niet naar achteren op de startlijst? Of eerder je coupons meekrijgen als je toch geen prijs hebt?
Anders maar een box huren, maar ik vind dit voor een eerste concours eigenlijk geen fijne situatie.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:03

Wij brengen mijn paard vaak naar huis. Dus haar in de paddock zetten ff alles
opruimen en dan terug naar het wedstrijd terrein. Kan dat niet??

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:22

Als het in de tijd past, terug naar huis brengen. Maar als je paard rustig is op de trailen. En je hangt er een beetje hooi in. Dan kan je het paard ook rustig laten staan.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:24

Urielle schreef:
Bij een eerste wedstrijd zou ik niet voor zulke omstandigheden kiezen eerlijk gezegd. Dat is al zo spannend voor de paarden en dan ook nog een lange reis plus erg lang moeten wachten.
Waarom is de prijsuitreiking zo laat, zit je vooraan in een hele grote rubriek? Kun je niet naar achteren op de startlijst? Of eerder je coupons meekrijgen als je toch geen prijs hebt?
Anders maar een box huren, maar ik vind dit voor een eerste concours eigenlijk geen fijne situatie.

Ligt eraan of het een jong paard is zonder wedstrijdervaring. Ik ben vorig jaar begonnen met een paard dat al wel wedstrijdervaring had. Die kon wel een poos op de trailer blijven. Hooinetje erbij, wat water geven en af en toe even checken hoe ie erbij staat en klaar was kees.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:28

Meestal krijg je bij grotere wedstrijden tussentijds je coupons terug. Als je dan een paar andere coupons kunt zien, kun je een inschatting maken of je mogelijk in de prijs zou kunnen vallen. Als je je situatie uitlegt aan het secretariaat en vraagt of je mag weten of je in de buurt van de prijzen zit, kun je overwegen te blijven, anders gewoon lekker naar huis gaan! Is er niet iemand die je kent die dan ook start en je coupons/eventuele prijs mee kan nemen?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:35

meestal geven ze bij die grote rubrieken idd wel de coupons :j wij hebben ook wel eens gehad dat ik nog 1e stond, maar we moesten nog weg. toen konden we bellen na de prijsuitreiking of ik nog prijs had, toen zijn mn ouders 's avonds teruggereden.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:38

hangt er af met welke paard ik heen ben. het ene paard kan die uren gewoon op de trailer blijven staan wachten met wat hooi en voer.

de andere moet in de trailer en gelijk rijden anders komt het niet goed.

als ik met 2 paarden ben dan wachten we ook eigenlijk altijd wel tot dat we de punten hebben, als het een beetje leuke punten zijn wachten we op de prijsuitreiking en anders gaan we naar huis.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:42

Ik heb nog nooit een box gehuurd.
Breng vaak het paard naar huis en kom terug voor de prijsuitreiking. Als er clubgenootjes zijn nemen die mn coupons wel mee en dan kom ik dus niet terug.
Eigenlijk start ik nooit op plaatsen verder rijden dan een half uur. Er zijn genoeg wedstrijden in de buurt ;)

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:29

Naar huis brengen. Meestal ben je wel weer op tijd terug en voor je eerste wedstrijd is het niet lekker je paard zolang te laten wachten.

Maar, als ze helemaal gewend zijn aan de trailer en ze zijn tevreden met hooi en water, dan kun je ze gerust laten staan. Mijn nieuwe paard ging de eerste wedstrijd uit d'r dak op de trailer, nu 6 wedstrijden verder staat ze erop alsof het haar eigen stalletje is. Eerst brachten we haar dus terug, inmiddels kan ze wel een tijdje wachten...het went dus wel ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:33

Paardje is wel gewend aan trailer, heeft ritten van 2,5 uur gehad, naar de hengstenkeuring (hier had ik een stal gehuurd) en regelmatig naar de hoefsmid.
Wanneer er een trailer of veewagen toevallig openstaat wil hij erop :+

Er starten zegmaar 22 deelnemers in onze rubriek :wow:=> Had ik niet verwacht!
Wij rijden om half 11 en de uitreiking is om 2 uur (stel dat het echt bout gaat gaan we sowieso weg _O- )...

Zeggen jullie dan het tussenschot opzij zetten? Of laten staan hoe die altijd in de veewagen staat?
Of absoluut niet doen en naar huis brengen veel te gevaarlijk!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:35

Geven zij de punten niet gelijk na de proef, doe ze hier wel, zit vaak nog 1 combinatie tussen. is voor veel mensen ideaal als er meerder boven hun zitten kunnen ze gelijk naar huis, horen we heel veel goeie reactie's over..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:37

Paard naar huis brengen. Coupons opvragen als ze het niet willen geven (gebeurd eigenlijk nooit) en anders sturen ze het maar op ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:41

Hoe ver is het rijden? Zou sowieso ervoor kiezen om je paard naar huis te brengen :j
Soms loopt de rubriek nog uit en dan staat je paard helemaal lang.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:52

Wij huren altijd een stal (ook omdat mijn paard weigert te plassen op de van)

Als je bij de prijzen bent (zeker bij de eerste) vind ik het wel de moeite om te blijven.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:32

Mijn paarden blijven gewoon op de wagen staan, van die paar uurtjes gaan ze echt niet dood...Moeten ze ook maar leren. Stel je voor dat je ooit nog eens samengesteld oid gaat rijden, dan staan ze ook lang op de trailer/veewagen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:17

ilse86 schreef:
Ligt eraan of het een jong paard is zonder wedstrijdervaring. Ik ben vorig jaar begonnen met een paard dat al wel wedstrijdervaring had. Die kon wel een poos op de trailer blijven. Hooinetje erbij, wat water geven en af en toe even checken hoe ie erbij staat en klaar was kees.

Citaat:
In ons geval is het de allereerste wedstrijd voor mijn paardje

;)

Maar zo te lezen heeft het paard al wel iig een hengstenkeuring en wie weet nog meer op zijn conto staan dus dan zou ik zeggen: gewoon op de wagen laten staan, hooinet erbij, water aanbieden tussendoor. Dan moet ie het wel kunnen ;)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:38

Als ik ver weg start (wat ik bijna nooit doe), vraag ik altijd of ik in het einde van de rubriek mag starten. Als de wedstrijd dichtbij is breng ik het paard naar huis en ga later terug voor de prijsuitreiking. Zo lang op de trailer lijkt me niet fijn voor je paard en voor jezelf ook niet :+

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:44

Kan gerust hoor als hij het gewoon is om erop te staan.
Mensen die met een grote vrachtwagen komen en meerdere paarden bij hebben zijn soms een hele dag weg...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 22:02

@Urielle
En dan het tussenschot opzij zetten?