Rubriek 18+ pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Een 18+ rubriek voor pony's is een goed idee

Ja, voor zowel springen als dressuur
136 (46%)
Ja, maar alleen voor dressuur
10 (3%)
Ja, maar alleen voor springen
107 (36%)
Nee, omdat ........
40 (13%)

Totaal aantal stemmen: 293

Lolacabana

Rubriek 18+ pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:25

Er zijn best veel 18+ mensen die op pony's rijden en die moeten nu tussen de paarden starten. Waarom zijn er geen 18+ rubrieken voor pony's? Vooral met springen lijkt mij dit erg handig. Ik zou het wel leuk vinden als ik over een poos spring wedstrijden zou kunnen rijden, maar tussen de paarden ga ik nooit mee komen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Carolienn_

Re: Rubriek 18+ pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:27

ik vind het eigenlijk best een goede :j er zijn ook zat kleine mensen die een pony gewoon veel fijner vinden :) en als ik 18 wordt (over 2 jaar pas ) dan is mijn pony hopelijk en nog lang niet versleten. maar ik wil gewoon niet tussen de paarden starten omdat ik weet (van stalgenootjes) dat dit erg frusterend is, want ej kan gewoon niet tegen die paarden op met grote/ ruime gangen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:27

Tsja, in de dressuur heeft het wel wat om met je net-D'tje een grote slungelige KWPN eruit te rijden, maar dat je dit in het springen niet kunt, is inderdaad heel jammer... Ik ben dus voor :j

NaborahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:30

Vind het wel een goeie.
Vooral springen is niet voor elke pony te doen, ook qua afstanden.
Gestemd > Ja, springen.
Laatst bijgewerkt door Naborah op 07-10-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:36

Ik ben dus niet de enigste die er zo over denkt :).

Vooral als ze straks ook nog de ponyleeftijd naar 16 willen verlagen, dan komen er nog meer ponycombinaties die bij de paarden moeten starten. Mijzelf zou het erg fijn lijken als ik als 18+ ponyruiter gewoon op wedstrijd kan waarbij ik niet tussen de paarden hoef te rijden. Kaylak is 1.45m en loopt ook heel anders dan een paard van 1.70m.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:38

Ik heb nee gestemt.
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ben zelf ook klein, reed dus ook met een kleine E tussen de paarden.
Ja je moet er idd meer aan rijden, maar ik won gewoon.
Heb het dan wel over het springen.
Dressuur kan je gewoon met een pony meekomen, als het plaatje goed is en je netjes rijd moeten ze je wel punten geven.

Denk dat je je eigen wel moet realiseren dat een D pony wel veel talent moet hebben wil die meekomen tussen de paarden.
De B is al 1m en dat is wel M pony's.

Persoonlijk vind ik dat daar de uitdaging inzit.
Kijk naar edwina Alexander.. Itot is ook maar 1.57m en ze springt wel 1.60m

edit: nog even een dressuurtoevoeging: Kijk eens naar Ginny met Charly Brown ;) Ook die komt met haar koudbloed pony gewoon mee tussen de grote paarden ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:41

Ik heb gestemd, voor alleen springen. Met de dressuur moet je ook met een pony de paarden eruit kunnen rijden, er zijn er zat die het doen, hetzij met een sportpony hetzij met een ras dat van zichzelf al wat minder spectaculair is, zoals bijvoorbeeld een fjord. Met springen vind ik het wel kunnen, omdat D-tjes toch echt een flink verschil hebben met bijvoorbeeld een paard van 1.75m. Denk niet alleen aan de hoogte van de hindernissen, maar ook aan de breedte en het aantal galopsprongen bij meervoudige sprongen.

NaborahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:42

Dat verschil is idd erg groot.
Desnoods komt er een 16-20 jaar pony categorie, of gewoon een volledig volwassene-op-pony-categorie.

Het verschil tussen een (kleine) E-pony en een van 1.45 vindt ik toch wel groot hoor ;) Die E-pony zal dat best trekken, daar twijfel ik niet aan. Maar die kleine heeft daar weer hele andere "technieken" voor nodig.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:43

Ik sprong met mijn vorige D pony met gemak een L paarden parcours terwijl ik nog nooit met haar gesprongen had..
Winnend nog ook ;)
Vind het dus onzin...

NaborahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:44

Dat mag :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:46

Sunrise19 schreef:
Ik sprong met mijn vorige D pony met gemak een L paarden parcours terwijl ik nog nooit met haar gesprongen had..
Winnend nog ook ;)
Vind het dus onzin...

Jij kan het onzin vinden, maar niet elke pony kan dit. Ik ga met Kaylak echt niet tussen de paarden springen, geef mij maar de 80cm met afstanden die kloppen. Momenteel is ze hier nog niet klaar voor, maar 80cm vind ik wel hoog genoeg!

Dressuur tussen de paarden heb ik ook veel minder moeite mee.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:47

De ene pony heeft er techniek genoeg voor, de andere niet. Daarbij, Voor een D-pony is 1.10 van L-paarden toch gelijk aan de Z? Dan zou je nog 1 stapje hoger kunnen voor het voor je pony te zwaar en te hoog wordt. Dan kun je tot de M komen en moet je stoppen bij het max te halen aantal winstpunten...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:50

Voor het springen lijkt het me wel handig ja,
ik doe nu dus echt niet mee met mijn 1.50 pony
tussen de paarden terwijl ik eens een springwedstrijd
erg leuk zou vinden.

In de dressuur lijkt het me niet nodig. En ik vind ook eigenlijk
dat je met je pony gewoon goede punten zou moeten kunnen
rijden tussen de paarden.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:53

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:54

Ik ga hopelijk volgend jaar met mijn meisje ook tussen de paarden starten.

Met springen lijkt het me idd handig.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:54

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:56

Ik vind dit zeker wel een goed idee. Voor een toevallig wat te klein gebleven KWPN-er zal het denk ik minder verschil maken dan voor een pony-pony. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Ze zijn middels de impuls-rubrieken toch al bezig om het hele wedstrijd gebeuren wat laag-drempeliger te maken. Een 18+ pony rubriek past volgens mij ook prima in dat plaatje. Want ff B paarden springen met je D pony is (vooral als onervaren combinatie) toch best een flinke stap.
Wat betreft dressuur lijkt het me minder noodzakelijk.
Overigens rij ik als 18+ er met een E pony tussen de paarden en qua dressuur gaat dat prima en binnenkort gaan we ook de sprong naar B springen bij de paarden wagen!
Laatst bijgewerkt door MercuryDream op 07-10-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:56

Kijk je kan best veel willen, maar dit gaat er gewoon nooit komen.

Je hebt tegenwoordig ook BB parcoursjes, dat is ook 80cm.
En alles is passend te rijden..

Tegenwoordig heb je ook zat onderling waar je ook mee kan rijden, doe dat dan :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:58

Ik heb ook gestemd voor springen de dressuur mogen we niet over klagen.

Ik zeg ook altijd als ik onder de 18 was geweest was ik zeker weten gaan springen!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:58

Ik heb nee gestemd. Simpelweg omdat het imo niet realiseerbaar is. Ik rijd veel wedstrijden, verschillende klassen in een zeer paardrijke omgeving (oftewel veel wedstrijden, grote rubrieken) En de pony's die ik tegenkom zijn echt op één hand te tellen.
Er zijn veel mensen die met een pony starten ja, als je hier op bokt kijkt. Maar doorgaans zitten er hier één, hooguit twee in een rubriek, vaak ook geen enkele.

Wat doe je nou liever met je pony, volwaardig tegen alle paarden starten, of wekelijks starten in een rubriekje van 3 of 4 pony's? Dat is toch niet leuk...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:59

Heb gestemd: ja, springen.
Mn vanwege de afstanden lijkt het me een goede optie.

Dressuur vind ik onzin.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:01

Even voor iedereen die het springen wel een goed idee vind. Moeten deze rubrieken dan verreden worden tijdens een pony of een paardenconcours?

Besef je wel dat bij een paardenconcours het volledige parcours aangepast moet worden, hartstikke veel werk dus (en ik denk voor een handvol combi's) Zie weinig verenigingen dat gaan doen eigenlijk. Aan de andere kant, als je het op een ponyconcours laat verrijden kan je bv niet dressuur en springen starten op één dag.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:04

Waarom is er dan wel vaak bb springen voor paarden? Dat kost ook onnodig werk ;)
Citaat:
Wat doe je nou liever met je pony, volwaardig tegen alle paarden starten, of wekelijks starten in een rubriekje van 3 of 4 pony's? Dat is toch niet leuk...

Het liefst heb ik gewoon lol met mijn knol en dat kan ik hem ook zeker geven door officieel te springen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:05

_Esther_87_ schreef:
Ik heb nee gestemd. Simpelweg omdat het imo niet realiseerbaar is. Ik rijd veel wedstrijden, verschillende klassen in een zeer paardrijke omgeving (oftewel veel wedstrijden, grote rubrieken) En de pony's die ik tegenkom zijn echt op één hand te tellen.
Er zijn veel mensen die met een pony starten ja, als je hier op bokt kijkt. Maar doorgaans zitten er hier één, hooguit twee in een rubriek, vaak ook geen enkele.

Dat laaste is idd niet leuk. Tegen maar 3 á 4 mensen rijden.

Mits je het over springen hebt. Pony's komen (over het algemeen) net iets te kort in de gangen. Mits paard gefokte pony. Maar imo zou dat wel eerlijker zijn. Of ze moeten dan de afstanden verkorten in het parcours voordat of na de paarden komen/zijn geweest

NaborahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:05

Dat is een hele goede Esther. Daar ga ik even over na denken.
wftagged@ Welke toegevoegde waarde moet dit brengen? Of mis ik nu iets?
Laatst bijgewerkt door Naborah op 07-10-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt