man probeerde mijn proef te verpesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

man probeerde mijn proef te verpesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 11:23

2 weken geleden had ik wedstrijd.
en de 2e proef was de bak naast de kantine, en dat was een soort tent eraan,
in mijn proef,hoorde ik steeds een stoel schuiven, en telkens als ik langs die kant kwam ging mijn pony iets van de hoefslag af.
hij vond het nogal eng(de 1ste keer schrok hij ook) maar telkens als ik daarlangs kwam deed die man dat, dus ik keek hem kwaad aan, en ging tie stom lachen. mijn moeder werd er ook nog eens door afgeleid, en die keek ook steeds kwaad.

aan mijn punten zag je het ook, telkens als ik daar langs kwam was het een 4 of 5. en de rest was allemaal 7 en 8ens..........
mijn moeder riep mijn vader,(die natuurlijk niet kwam....) en vergat daardoor verder te lezen, dus moest ik ook nog eens tegen men moeder roepen dat ze door moest lezen......
ik kwam de proef uit en was echt kwaad op die man....... hij deed het echt expres,en met een kl*te grijns op zijn hoofd....

wat moet je dan doen in zo een situatie?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: man probeerde mijn proef te verpesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:24

Ben bang dat je gewoon onverstoorbaar door moet rijden!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:26

niets..er valt niets te bewijzen..jij bent tenslotte degene die je paard netjes en onder controle moet kunnen rijden met wedstrijden..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 11:26

maar kun je daar dan niets aan doen? tegen de organisatie zeggen?
want die man hoorde bij de gene die als 1ste moest rijden(hij stond toen heel de tijd bij die ouders)

het is toch triest dat je iemand anders proef probeerd te verpesten, zodat je kleindochter kan winnen????
dat is btw, niet gelukt, want was toch 1ste in die proef... en dat meisje 5e.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:27

ik geloof niet dat je daar wat an kunt doen! maar wel balen zeg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:30

Dressuur betekent je paard 100% aan de hulpen en onder controle hebben. Als je die controle hebt, wijkt je paard ook niet uit voor een schuivende stoel. Het feit dat je paard uitwijkt toont - ook voor de jury - aan dat je je paard (nog) niet 100% voor elkaar hebt. Eerlijker kan een jury je haast niet beoordelen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:31

van dat soort mensen moet je je helemaal niks aantrekken ,ze negeren. vanaf het moment dat jij je gaat storen aan zo iemand heeft ie zijn zin,en het is nog maar de vraag of ie echt doorhad wat er gebeurde,veel publiek wat op een wedstrijd komt kijken heeft er echt de ballen verstand van wat er allemaal gaande is en wat hun handelingen kunnen veroorzaken. deze man zag ws dat jouw pony iets deed waar jij je aan stoorde en boos om werd ,dat het door zijn stoel kwam is w.s niet eens in hem opgekomen.
maar zo gauw jij je laat afleiden in de proef en je gaat opwinden over iets verstoor jij je proef en geef je de verkeerde signalen af aan je pony,volgende x hoe moeilijk ook hoofd omhoog negeren die hap en je concentreren op je rijden en je proef.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:32

Das echt balen zeg... Ik ken het gevoel helaas, afgelopen wedstrijd kwam er in het kleine slootje dat langs de bak liep een giga-woonbootachtig ding langsvaren! Hoorde ze nog roepen ' O er is wedstrijd, lachuh' . En niet even stil gaan staan of in 1 keer doorvaren, nee, heel langzaam varen en ondertussen allemaal takken gaan afbreken en naar elkaar roepen.

Check het filmpje, op driekwart ofzo zie je de boot goed in beeld, voor de rest zie je alleen mijn paard dat van die boot schrikt :P de jury had hem gelukkig ook gezien en vond dat ik het netjes oploste :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:34

nou ik was toch zeker naar die man gegaan en had m een lekkere verse drol in zn gezich gegooid :P

Jammer dat je vader er niet was toen je hem nodig had, dan had het ter plekke opgelost kunnen worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:36

opisop_shop schreef:
nou ik was toch zeker naar die man gegaan en had m een lekkere verse drol in zn gezich gegooid :P

Jammer dat je vader er niet was toen je hem nodig had, dan had het ter plekke opgelost kunnen worden.

lees je de laatste tijd wel eens de laatste pagina's van de paard en sport? daarin staan geregeld de maatregelen die de knhs neemt als mensen het recht in eigen hand gaan nemen en verhaal halen bij omstanders of jury,ik heb het idee dat het steeds vaker gebeurd,jammer zo is sport niet bedoeld toch?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:38

mijn eerste zin was uiteraard een grapje ;) dacht dat de smiley dat wel duidelijk maakte.

Ik heb geen paard en sport maar ben wel benieuwd wat je bedoelt; wat doet de knhs dan? :)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 11:40

wat een mensen zeg.
nou die man weet toch wel skkr dat hij het deed.
want er kwam toen een oude man aangelopen(zag mijn moeder) en die man zei iets,en die oude vent ging ook even met die stoel heen en weer schuiven,

hij wist zekker wel dat hij het was.
maar het is toch raar, als elke keer als ik daar langs kom dat ik daar lage punten voor had, en de rest allemaal 7ens?

mijn moeder heeft mijn vader 2 keer geroepen, en hij kwam niet eens naar men moeder gelopen :?
men moeder en ik waren beiden echt sppr kwaad.
de secretatiaat zei naderhand, dat we het hadden moeten zeggen en dan kon hij kennelijk een waarschuwing krijgen,
maar deze mensen kom ik denk ik wel vaker tegen, want ze rijden ook met de selecties mee.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:42

je kan geldboetes krijgen en voor bepaalde tijd van wedstrijden geschorst worden als je je misdraagd,of de mensen die je bij je hebt...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:43

tja, ouders en kinderen in de sport, vaak genoeg echt een crime...Stond laatst in de krant ook al een artikel over wat betreft voetballen, omdat er dan vaak van die vaders langs de lijn staan die tegen hun kind lopen te schreeuwen en mopperen op de scheids als het hun kind betreft.
Heb het zelf met (tennis)wedstrijden ook vaak genoeg meegemaakt...
Tja, dat zijn vaak wel de kids die er het vroegst mee stoppen want zo gaat voor de kinderen de lol er vaak wel af!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:44

Ibbel schreef:
Dressuur betekent je paard 100% aan de hulpen en onder controle hebben. Als je die controle hebt, wijkt je paard ook niet uit voor een schuivende stoel. Het feit dat je paard uitwijkt toont - ook voor de jury - aan dat je je paard (nog) niet 100% voor elkaar hebt. Eerlijker kan een jury je haast niet beoordelen...

Bull. Paard is een vluchtdier en zal schrikken. Tjah, je hebt paarden die na 1x niet meer kijken, maar je hebt ook paarden die er steeds weer opnieuw van schrikken.
Heeft helemaal niets te maken met het feit of je je paard wel of niet voldoende onder "controle" hebt. Een paard kan altijd schrikken; dat is een natuurlijke reactie.

Maar buitendat moet je je er zo weinig mogelijk van aantrekken. Is één keer gebeurd en hopelijk gebeurt het niet nog eens.
Ik had de beste man er wel even op aangesproken dat het iig duidelijk is dat het stoort. Meer kun je er helaas niet aan doen.
En ik zou er op zo'n reguliere wedstrijd ook niet teveel aandacht aan besteden. Als het een kampioenschap was, dan was het een ander verhaal, maar nu gewoon laten rusten.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 25-09-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:46

ja de ruiter wordt erop gestraft als ouders of bezoek wat uithaald. als deze man echt expres storend aanwezig was en het secretariaat de man erop aan gesproken hed en het werd een rel had het meisje waar ie voor kwam een probleem....dus richt je familie en vrienden goed af als ze op bezoek komen :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:46

Ik ben het wel met voorgaande reacties eens; je hoort tijdens een proef gewoon je paard zo onder controle te hebben, dat je hem er gewoon langs kunt sturen. Als hij al schrikt van een stoel, wat moet je dan als er een keer iemand niest ofzo? Het is wat anders als iemand langs de ring gaat staan springen en lawaai maken vind ik.. Neemt niet weg dat het wel ontzettend gemeen is als die man het inderdaad expres deed...

Zou je trouwens geen msn taal willen gebruiken?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 11:48

ja daarom.

over ouders...... mijn ouders worden niet kwaad als het proefje minder gaat, maar je hebt sommige ouders(3 weken gelede) kindje van 12 jaar ofzo... kwam uit de 2de proef, moeder helemaal kwaad, schreeuwe tegen dat kindje,omdat ze hem niet goed losreed, en ze deed super veel dingen fout.

kindje natuurlijk huilen,
datvind ik altijd zo zielig,...... maarja, sommgie mensen proberen dan de proef van andere te verpesten zodat hun kindje kans heeft om te winnen.

en we wilde een "klacht" indienen maar die man was al weg, en de ouders en het meisje ook, dus we konden weinig doen,

en nee, van zulke dingen schrikt mijn pony juist niet, het was een houte vloer, en onder de stoelen zat een rond bolletje dus als je daarmee gaat staan schuiven maakt dat veel geluid.want als mensen gaan klappen vind hij niet eng(al gemerkt met prijsuitreiking kringkampioen.)
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 25-09-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:50

Zonde dat het zo moet.. Ik was een keer op een keuring waar de paarden ook onder het zadel getoont werden. Er was een paard bij dat nogal schirkkerig reageerde.. De tribune was opgebouwd met op de vloer van de houten planken, en er waren mensen die steeds met een voeten daarop gingen trappelen. Maakte een hels kabaal, en ze deden het steeds als het paard net in de hoek kwam waar zij zaten.

Dat vond ik toen ook zo ontzettend kinderachtig, ze deden het bewust, en waarom? wat schiet je daar nou mee op? Kleuters..

Maar goed, de wereld zit helaas niet vol met alleen maar leuke mensen..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:55

xTweetyx schreef:
ja daarom.

over ouders...... mijn ouders worden niet kwaad als het proefje minder gaat, maar je hebt sommige ouders(3 weken gelede) kindje van 12 jaar ofzo... kwam uit de 2de proef, moeder helemaal kwaad, schreeuwe tegen dat kindje,omdat ze hem niet goed losreed, en ze deed super veel dingen fout.

kindje natuurlijk huilen,
datvind ik altijd zo zielig,...... maarja, sommgie mensen proberen dan de proef van andere te verpesten zodat hun kindje kans heeft om te winnen.

en we wilde een "klacht" indienen maar die man was al weg, en de ouders en het meisje ook, dus we konden weinig doen,

en nee, van zulke dingen schrikt mijn pony juist niet, het was een houte vloer, en onder de stoelen zat een rond bolletje dus als je daarmee gaat staan schuiven maakt dat veel geluid.want als mensen gaan klappen vind hij niet eng(al gemerkt met prijsuitreiking kringkampioen.)

Heb je niet zo'n bak tot je beschikking zodat je 'm daar een beetje op kunt trainen? Kan nooit kwaad toch?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 12:01

nee, het was bij manege pullens in kaatsheuvel.

maar dit was niet eens een omgeving waar veel tezien was.

op de brabantse was er veel meer te zien enzo, en toen was er helemaal niets aan de hand, ookal was er veel drukte enzo, dus het kwam gewoon door dat geluid.

maar je kunt hier dus niets aan doen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:02

Ik denk dat je het deels goed hebt opgelost. Je bent vrij rustig gebleven en eraan blijven rijden, anders had je de rest van je proef niet zo'n hoge punten gehad.
Wat je imo niet goed hebt gedaan, eigenlijk zowel jij als je moeder, is dat jullie je zo laten afleiden. De voorlezer mag in principe alleen de proef voorlezen, als die ineens iets anders gaat doen/zeggen dan heb je ook kans op problemen, niet meer doen dus. Dit is een goede leerschool voor jullie, vraag je moeder om de volgende keer geconcentreerd te blijven lezen, en probeer jezelf ook niet af te laten leiden!

Achteraf kan je er dan natuurlijk over praten en even je hart luchten. Actie ondernemen heeft imo in deze situatie geen zin, je kan immers niks bewijzen en je had nog een goede score gereden dus mensen zullen snel zeggen 'waar zeur je dan nog over' oid.

Maar ik vind het zelf een goede eigenschap van een ruiter als je echt volledig geconcentreerd door kan rijden, wat er ook gebeurt. Dus niet ieder rondje kijken of hij er nog zit, niet kijken naar je moeder of wat je vader eraan doet, gewoon rijden!! Dat moet je ook leren hoor, dus zie dit als een wijze les, en verbeter jezelf voor een nog beter resultaat de volgende keer!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 12:07

ja ik heb ook gewoon door gereden,
toen we de proef uit gingen stond de ringmeester,volgends mij ook secretaris, en die vroeg wat er was, omdat mijn moeder kwaad was op men vader.

bij de prijsuitreiking kwam die ringmeester naar me toe,en zei, kijk je kunt precies zien wat die man deed,want telkens als je daar lang kwam heb je lageren punten en de rest netjes.

ik was natuurlijk kwaad op mijn moeder, want ze letten helemaal niet op..... we hebben wel vaker gehoord dat andere mensen iemand hun proef probeerd te verpesten maar zelf nooit meegemaakt.

naja, wel triest,maarja je leert er wel van,en vond het toch netjes dat ik nog 1ste ben geworden en dat mijn pony niet helemaal weg schoot, hij bleef redelijk bij me,

de jury merkte ook wel dat er iets was aan die zijde waar die man zat,want die zeiden daarna(bij prijsuitreiking) dat ze het raar vond dat hij daar telkens zo raar deed, maar hun hoorde de muziek...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:12

Ja het is inderdaad wel een troost dat je nog 1e bent denk ik! En heel knap ook. Maar het is wel te merken dat je je er echt wel een beetje mee zit vind ik, je bent er nogal mee bezig volgens mij. En dat snap ik hoor, als mij dat was overkomen toen ik nog ponyreed was ik ook heel erg kwaad geworden en waarschijnlijk huilend van mijn pony afgestapt na de proef ;)
Maar inmiddels ben ik gelukkig veel onverstoorbaarder en beter geconcentreerd. Ik heb al wel het een en ander meegemaakt aan mensen die door mijn ring heen banjeren (of honden haha) en ook ik heb moeten leren accepteren dat je niet alles onder controle hebt, en dat omgaan met onverwachte situaties ook iets is dat je moet leren!

Dat is ook wat ik je nu probeer mee te geven, maak je er niet te druk om want je kan er gewoon niets aan doen! En leer van wat verkeerd ging (afgeleid raken dus) voor de volgende keer. En zo wordt je steeds een betere, ervarener wedstrijdruiter!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 12:16

ik zit er niet zo zeer mee, maar wilde eigelijk weten of meer mensen zoiets hebben meegemaakt.
en of je daar iets tegen kunt doen?