kring Den Bosch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kring Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:55

Hoi,

al langere tijd twijfel ik om over te stappen naar kring Den Bosch, dit omdat het qua afstanden beter uitkomt met de paarden die ik nu rijd.

Zijn er mensen die in deze kring rijden en me wat meer kunnen vertellen over hoe alles gaat, dus qua selecties indoor/outdoor en hoeveelheid wedstrijden, kwaliteit en gezelligheid wedstrijden en de hoeveelheid profs? Gezelligheid vind ik ook erg belangrijk!

Alvast bedankt

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:00

Ik zit in kring den bosch..

Over het algemeen zijn er regelmatig wedstrijden..
Je zou op de site van kring den bosch kunnen kijken voor aantal wedstrijden en de verenigingen waar de wedstrijden zijn.
http://www.kringdenbosch.nl/

Persoonlijk vind ik maren kessel een mooie wedstrijdbak, alleen inrijbak is wat klein.

Rosmalen mooie grote wedstrijdbak, inrijbak ook vrij klein.
Buitenbak was afgelopen seizoen vrij zwaar. En dan heb je nog outdoor rosmalen.

Verder heb ik geen ervaringen met wedstrijden op andere clubs..

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:07

Ik zit ook bij Kring Den Bosch. Toen ik bij de pony's reed heb ik voor Rosmalen gereden en nu rijd ik voor Maasdriel.
Ik vind het leuk om te starten in kring Den Bosch, maar je moet er wel rekening mee houden dat het niveau vaak hoger is dan in andere kringen. Ik merk dat helemaal als ik wel eens in Gelderland start (Maasdriel ligt eigenlijk in Gelderland), daar rijd je zo 10/20 punten meer dan in kring Den Bosch. Op de brabantse kampioenschappen rijd de kring ook altijd wel goed. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn :)
Ze hebben bijna overal 2 bakken dus dat is heerlijk. Qua profs, in het Z heb je wel mensen die echt met meerdere paarden mee doen. Ik weet niet of je die echt profs mag noemen, maar ik zie ze daar al wel een aantal jaar.
En natuurlijk heb je hier in de kring ook grotere en kleinere wedstrijden, het is maar wat je wilt. Ik zou inderdaad even op de wedstrijdkalender kijken. Op alle plaatsen heb ik al eens gestart, dus vraag maar raak!

Even wat aanpassingen.
In de winter zijn er meestal 3 selectiewedstrijden en in de zomer al snel 5 (ik heb het nu over dressuur). In de winter krijg je dan nog kringkampioenschappen voordat je afgevaardigd wordt naar de Brabantse. De zomerconcoursen zijn over het algemeen ook vrij groot en meestal kan er ook gesprongen worden. Ik vind het zeker een gezellige kring, maar dat komt misschien ook omdat ik meerdere mensen ken.
Qua bakken heb je maneges waar de inrijbak en de wedstrijdbak in dezelfde hal liggen, maar je hebt ze ook waar dat niet zo is. Dus daar kan je zelf op uitkiezen..

chance

Re: kring Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:10

Ik moet suprice gelijk geven mbt punten krijgen...

Hier geven ze minder punten, nivo ligt hoger. En ik mag het niet zeggen maar ons ken ons hier in de buurt...
En vaak in de lagere klasses rijden ruiters mee die al heel goed kunnen rijden en meer kunnen...Maar wegens oa handelspaarden en dergelijke meestarten enzo...

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:12

Ik heb dat juist vaker in de hogere klasses. Maar in de lagere klassen ligt het niveau ook hoog hoor. En op een zomerselectie zijn er al snel 60 ofzo in de B. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik vind het veel. Dan word het wel verdeeld in 2 groepen natuurlijk.
En ons kent ons, tja daar heb ik niet zoveel last van eigenlijk. Als je goed rijd krijg je je punten meestal wel (uitzonderingen daargelaten).
Weet je al bij welke vereniging je wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:17

Over het niveau, dit hoorde ik al van meer mensen, maar zit nu bij kring Oirschot en daar zeggen ze dat ook wel vaak over, dus ben wel wat gewend. ;)

Als overstap, zal dat zijn naar Helvoirt, dus echt op het randje nog. Dit omdat deze gewoon dichtste bij is vanaf hier (Haaren)

En 60 in de B-selectie, hoe zit dat in de andere klassen? (voor volgende zomer zal het voornamelijk L1 en L2 worden)

De wedstrijdkalender had ik al gezien, ken alleen niet alle locaties even goed. Zijn ze qua verdeling over de kring vergelijkbaar, zodat je altijd een keertje dichterbij en verderaf moet starten, of zijn er plaatsen waar altijd wel is?

Maar is qua kring wel gezellig? Of echt ieder voor zich?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:22

Ok dan hoef je je over het niveau geen zorgen te maken!

In de L1 zijn het meestal ook wel 2 groepen, in het L2 meestal maar 1.
De winterselecties zijn eigenlijk elk jaar vergelijkbaar. Meestal heb je Rosmalen, Berlicum, Den Dungen die het L en M krijgen en dan Maren-Kessel, Ammerzoden en Maasdriel het B + Z. Aangezien deze de enigen zijn met een 20*60 bak. In de zomer heb je meestal: Rosmalen, Schijndel, Lithooijen, Vinkel, Ammerzoden. Soms is er wel wat anders, maar meestal ongeveer zo. Liempde zijn heel veel wedstrijden, ook door de week. Deze staan niet altijd op starlijsten, maar wel op hun eigen site.
Vaak zijn de wedstrijden dus wel verspreid, maar je hebt altijd locaties met meer wedstrijden dan de andere en met drukkere wedstrijden dan de anderen..
Ik vind het qua kring wel gezellig, maar je kan nu natuurlijk ook al een keer op een gewone wedstrijd in de kring starten, kijken wat voor gevoel je erbij hebt. Ieder voor zich vind ik meevallen, al is dat bij de paarden natuurlijk meer als bij de pony's..

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:24

Ligt een beetje aan de vereniging/locatie waar je gaat rijden.
Ik ben pas op de club in cromvoirt geweest en dat zijn echt toffe mensen. Allemaal heel vriendelijk en open...Iedereen zegt hoi, goededag enzo..

Marenkessel zijn de mensen ook ontzettend aardig..

Dacht nuland ook een hele leuke club was met vriendelijke mensen...

Dus kwa kring denkt dat het wel een leuke kring is over het algemeen...
En zeker als je elkaar vaker tegenkomt (vooral bij de pony's) is het supergezellig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:35

Allereerst bedankt voor de info!

Ga sowieso over 3 weken starten in Helvoirt, maar denk dat dat een van mijn laatste wedstrijden is met dat paard. Verder op het moment geen paarden om al een keer mee te nemen naar wedstrijden, wil eerst besluiten wat ik doe qua vereniging voordat weer startkaarten aanvraag. Dus dat een beetje een 'probleem'.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:37

Tja, dan kan je ook gewoon een keer komen kijken? Ga je gewoon naar een wedstrijd kijken (selectie is misschien handig), en dan kan je kijken wat je ervan vind.
Sommige locaties staan erom bekend dat de uitslag lang duurt (Ammerzoden), dus daar zou ik dan niet gaan kijken..

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:37

Je kunt in vught lid worden... Dan heb je verder geen verplichtingen naar de club toe. En je hebt voorrang met wedstrijden bij hun.. (heb dit horen zeggen)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:39

Je kan bij de meeste verenigingen wel lid worden zonder lessen te volgen oid, dat kan bij ons ook (Laarruiters in Maasdriel). In Rosmalen gaat dat geloof ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:42

Suprice schreef:
Tja, dan kan je ook gewoon een keer komen kijken? Ga je gewoon naar een wedstrijd kijken (selectie is misschien handig), en dan kan je kijken wat je ervan vind.
Sommige locaties staan erom bekend dat de uitslag lang duurt (Ammerzoden), dus daar zou ik dan niet gaan kijken..

De selecties beginnen bij jullie ook pas in oktober ben ik bang? Voor die tijd hoop ik eigenlijk al een startkaart te hebben (met 1 van de 2 die ga starten) omdat daar vanaf okt HC B mee wil starten, dus dat zal niet lukken. Nog andere wedstrijden die ook de moeite waard zijn om bij langs te komen?

Waar ik evt lid wil worden, weet ik al, dit zal Helvoirt zijn, omdat ik daar ook altijd nog gebruik kan maken van de bak als dat een keer nodig mocht zijn. Daar is lessen ook niet verplicht zover ik altijd heb begrepen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:44

In rosmalen ben je ook verplicht om een paar keer per jaar te komen poetsen, schrijven, verplicht helpen met outdoor rosmalen...
Lessen zijn niet verplicht.. Alleen voor de ponyruiters dacht ik...

Precies de reden waarom ik daar weg ga..
Gezien mijn werk en stal waar ik mee help heb ik daar gewoonweg geen tijd voor...

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:46

Nou dat scheelt dan al voor de keuze. Ja de eerste selecties zijn 16/17 oktober geloof ik..
Waar ga jij heen Chance?
Ik zal eens op de kalender kijken!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:48

Er zijn niet zoveel zomerwedstrijden meer, maar Berlicum of Cromvoirt zijn misschien wel leuk (september), dit zijn geen grote wedstrijden. De winterwedstrijden heb je toch wat meer contact, omdat je dan vaak in de kantine zit, maar die beginnen natuurlijk pas in oktober..

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:52

Ik weet het nog niet. Ga nu eerst paard goed doorrijden/trailerladen oefenen en dan zien we wel verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:56

In cromvoirt ben ik regelmatig gestart, dit is voor ons namelijk ook erg dichtbij! Maar hier komt ook veel van buiten de kring dacht ik?

Is er bij jullie trouwens veel animo voor afdelingsdressuur?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:41

Bij de paarden niet zoveel geloof ik. Ik dacht dat Vinkel en Ammerzoden dat meestal wel deden, maar verder dacht ik het niet..
En Croimvoirt ligt natuurlijk zo op de grens tussen de kringen, dus dan start daar ook veel van de andere kring. Dat is bij ons ook het geval.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:49

Maren-kessel idd hele smalle losrijbaan, ik kom daar zelf niet graag :n
Vught heeft over het algemeen wel hele fijne indoor wedstrijden kan je ook 2 proeven rijden, idem voor Rosmalen vaak ook indoor 2 proeven.
Verder vind ik Schjindel, Den Dungen en Berlicum ook nog wel fijne locaties om te starten. Liempde is idd ook een fijne locatie!
Ammerzoden heeft ook een fijne baan.
Ze zeggen idd dat het niveau vrij hoog is, hoewel ik dat soms best mee vind vallen hoor!
Ben in januari overgestapt naar het M1 nieuwe klasse voor mij en paard, nog nooit zo "hoog" gestart maar de 1e 3 maanden eigenlijk alleen maar in de prijzen gereden, en zo denderend ging het helemaal niet!
Bij sommige juryleden is het idd vrij lastig om aan je punten te komen.

Berlicum heeft ipc een L 4-tal, maar wegens blessures is die deze zomer helaas niet aan de start gekomen, en momenteel missen we ook 1 ruiter voor ons 4-tal.
Vinkel en Ammerzoden hebben doen idd ook afdelingsdressuur, maar qua wedstrijden is het niet veel :n

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:55

Ik start best vaak in kring Den Bosch, ken er ook veel van.
Moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk met onze kring.
Niveau en de wedstrijden zijn er gemiddeld hetzelfde, en ook de groepen zijn onegeveer even groot.
Rijden zat gezellige mensen mee. :j

Denk dat onze kring meer afdelingsdressuur heeft, maar is voor beide kringen niet heel veel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:58

Suprice schreef:
Op de brabantse kampioenschappen rijd de kring ook altijd wel goed. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn :)

Dit valt helaas wel mee!
Wat betreft de pony's weet ik het niet, maar bij de paarden is het niet zoveel hoor!
Mijn vader en ik rijden ook beide in Kring Den Bosch, we komen namelijk uit Den Dungen, en de afgelopen 2 zomers was mijn vader afgevaardigd naar de Brabantse, maar beide keren niet verder naar de volgende dag. Dit jaar waren zelfs alle afgevaardigde van Kring Den Bosch in de M1 gestrand op zaterdag.
En wat betreft de andere klasse is er maar 1 verder gegaan naar zondag van iedereen die ik ken en ik dacht dat er toch zo'n 15 afgevaardigde waren die ik kende op zaterdag...
De klanken die ik dus om mij heen hoor bij de paarden is dat Kring Den Bosch helemaal niet zo'n hoog niveau heeft...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:01

In de klasse L1 waren er 8 van kring Den Bosch die door mochten naar de zondag, en 9 van kring Oirschot.
Dat zijn er totaal dus 17 van de 40 die op de zondag terug mochten komen. Blijven er 23 plaatsen over voor de overige kringen.
Ik denk dat je kring Den Bosch dan toch best sterk mag noemen.
In de L1 zaten er minstens 2 uit jullie kring in de finale, waarvan eentje 2e werd. In de L2 en de Z2 kwam de kampioen uit jullie kring.
Vind je dat zo slecht dan?
(en dit is zonder de uitslagenlijst te bekijken, dus waren er vast nog wel meer.)

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:16

Ik meld me ook even, ik rijd ook in kring Den Bosch.

Over de gezelligheid kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen. Dat is denk ik overal een beetje hetzelfde: er zijn hele gezellige mensen, maar ook mensen die je liever ondersteboven rijden dan je voorrang geven, maar die vind je denk ik overal.

Afdelingsdressuur is bij de paarden inderdaad nogal schraal. Als er al afdelingsdressuur verreden wordt, dan doet er meestal maar één vier- of zestal mee... Bij de pony's is het wel wat meer.

Qua wedstrijden zou ik zeker Liempde aanraden. Lekker rustig en je kunt er zeker 2 keer per maand starten. Den Dungen is ook erg fijn rijden. Maren-Kessel is niet fijn losrijden, de bak is echt te smal met een groot paard, verder wel altijd goed geregeld. Rosmalen vind ik persoonlijk ook niet fijn rijden, de kwaliteit van de rijbanen is niet je van het.

Ik las dat je binnenkort in Helvoirt gaat starten. Daar heb ik ook eens gestart en dat was wel fijn rijden. De proeven waren gewoon op zand en er was een omheinde losrijbak. Bij regen kun je ook binnen losrijden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:21

In de zomer is St Michielsgestel ook altijd leuk.