Dus:
Wat is een sportpaard?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tenminste als je bokt moet geloven in bepaalde discussies
("Ja maar met mijn paard kan dat niet want hij is een SPORTpaard"
) maikeltje schreef:Als een paard wedstrijden loopt en een startkaart heeft bij de KNHS dan wordt het door veel mensen al "sportpaard" genoemd. Dat vind ik een beetje overdreven. Hetzelfde als al die advertentie's waarin een "paard met potentie" aangeboden wordt.
maikeltje schreef:Als een paard wedstrijden loopt en een startkaart heeft bij de KNHS dan wordt het door veel mensen al "sportpaard" genoemd. Dat vind ik een beetje overdreven. Hetzelfde als al die advertentie's waarin een "paard met potentie" aangeboden wordt.
Ik versta onder een sportpaard een paard die hoog in de sport loopt, dus in de top of subtop.
maar das bij iedereen een andere mening
ik denk dat het heel moeilijk te beslissen is wat een sportpaard/pony is
en ik vind ook wel dat pony's die nog B lopen in wat dan ook ook gewoon sportpony's/paarden genoemd mogen worden... Mango96 schreef:maikeltje schreef:Als een paard wedstrijden loopt en een startkaart heeft bij de KNHS dan wordt het door veel mensen al "sportpaard" genoemd. Dat vind ik een beetje overdreven. Hetzelfde als al die advertentie's waarin een "paard met potentie" aangeboden wordt.
Ik versta onder een sportpaard een paard die hoog in de sport loopt, dus in de top of subtop.
hier ben ik het niet mee eens.
je bent toch ook een sporter als je sport op amateur niveau,
Harvest_Moon schreef:Ik denk niet dat Loretta het helemaal serieus bedoelde
Ik denk dat heel veel mensen onder een sportpaard een paard verstaan dat hoog in het bloed staat, geloof ook niet dat het ze dan nog uitmaakt in welke klasse het paard wordt uigebracht. Imo is zo'n paard absoluut niet persee een sportpaard
, neem Okidoki bijvoorbeeld, geen papieren, maar liep wel mee in de top. Hoe verklaren ze dat dan? _Lorette_ schreef:Een paard dat op wedstrijd wordt uitgebracht (of uitgebracht gaat worden)?
Citaat:sport de; v(m) -en allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan ~ doen
spor·ten sportte, h gesport aan sport doen
Arabesk schreef:Hm een sportpaard is meestal het soort paard dat niet waterdicht is (kan niet zonder deken), niet tegen weilanden kan (veel op stal) en zo ver doorgefokt is dat het amper hooi meer kan verdragen en veel korreltjes moet eten.Tenminste als je bokt moet geloven in bepaalde discussies
)
roxxxiejjj schreef:Harvest_Moon schreef:Ik denk niet dat Loretta het helemaal serieus bedoelde
Ik denk dat heel veel mensen onder een sportpaard een paard verstaan dat hoog in het bloed staat, geloof ook niet dat het ze dan nog uitmaakt in welke klasse het paard wordt uigebracht. Imo is zo'n paard absoluut niet persee een sportpaard
En dat vind ik zo vreemd, neem Okidoki bijvoorbeeld, geen papieren, maar liep wel mee in de top. Hoe verklaren ze dat dan?
mijn pony staat ook goed in het bloed (denk ik) maar dan vind ik hem ook geen sportpony... maar ik rijd met hem wedstrijden en hij heeft M1 bij de paarden gelopen dus dan vind ik het wel een sportpony
dus sportpony's en paarden zijn gewoon dieren die uitgebracht worden op wedstrijden (welk niveau dan ook) van verschillende paardensporten vind ik
Arabesk schreef:maikeltje schreef:Als een paard wedstrijden loopt en een startkaart heeft bij de KNHS dan wordt het door veel mensen al "sportpaard" genoemd. Dat vind ik een beetje overdreven. Hetzelfde als al die advertentie's waarin een "paard met potentie" aangeboden wordt.
Of als er zo'n hele afstamming genoemd wordt en dan 'ja de vader heeft wedstrijd X gewonnen, moeder wedstrijd Y, oom wedstrijd Z' dus dit is ook een heeeeeeeeeeeeeeuuul goed paard.
[/quote]
[/quote]
ik vind het pas een sportpony als ie ook echt op wedstrijden word uitgebracht
Arabesk schreef:Hm een sportpaard is meestal het soort paard dat niet waterdicht is (kan niet zonder deken), niet tegen weilanden kan (veel op stal) en zo ver doorgefokt is dat het amper hooi meer kan verdragen en veel korreltjes moet eten.Tenminste als je bokt moet geloven in bepaalde discussies
)
Meestal zijn ze inderdaad wel heter ja, waarom? Omdat je met een flegmatiek paard niet ver zal komen wat de sport betreft.HindaFree schreef:Arabesk schreef:Hm een sportpaard is meestal het soort paard dat niet waterdicht is (kan niet zonder deken), niet tegen weilanden kan (veel op stal) en zo ver doorgefokt is dat het amper hooi meer kan verdragen en veel korreltjes moet eten.Tenminste als je bokt moet geloven in bepaalde discussies
)
vergeet het de heet hoofden en het papier er niet bij te vermelden
Mango96 schreef:maikeltje schreef:Als een paard wedstrijden loopt en een startkaart heeft bij de KNHS dan wordt het door veel mensen al "sportpaard" genoemd. Dat vind ik een beetje overdreven. Hetzelfde als al die advertentie's waarin een "paard met potentie" aangeboden wordt.
hier ben ik het niet mee eens.
je bent toch ook een sporter als je sport op amateur niveau,
ambre schreef:Ik noem mijn paarden nooit sportpaarden.
Mijn ZZ zwaar toppertje loopt zonder deken op het land,op zondag voor de kar en heeft nog nooit beenbeschermers van dichtbij gezien.
Een klein uurtje per dag rond hobbelen in het bakje noem ik ook geen sporten.
Eventingpaarden dat zijn sportpaarden!Die kun meer dan alleen kopje in de krul en pootje over.
Jammer dat ik het al in mijn broek doe als ik een twijgje op het pad zie liggen....