Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En dat het, vooral voor jonge dieren, "te veel" zou zijn om en weide te hebben en te werken. Ayasha schreef:Tallie: het ging hem dus niet om kostbaar het dier is, maar dat ie er zogenaamd "sloom" van werd.En dat het, vooral voor jonge dieren, "te veel" zou zijn om en weide te hebben en te werken.
KarinvdM schreef:Daar is net nog een topic over geweest: [WD-V] Wedstrijdpaard geen 24uur weidegang?
Ayasha schreef:Tallie: het ging hem dus niet om kostbaar het dier is, maar dat ie er zogenaamd "sloom" van werd.En dat het, vooral voor jonge dieren, "te veel" zou zijn om en weide te hebben en te werken.

Somebody_ schreef:Ayasha schreef:Tallie: het ging hem dus niet om kostbaar het dier is, maar dat ie er zogenaamd "sloom" van werd.En dat het, vooral voor jonge dieren, "te veel" zou zijn om en weide te hebben en te werken.
Ik snap best de uitspraak van deze persoon. Er zijn paarden die er slecht tegen kunnen om de hele dag, of een hele lange periode op de wei te staan..
Mijn ene paard kan ik gerust dag en nacht zetten, vindt ze prima, maar als ik mijn andere paard langer dan 3 a 4 uur op de wei zet, dan doe ik hem daar geen plezier mee. Daarnaast is het wel zo dat sommige jonge paarden loom worden van hele dagen op de wei. Ik denk dat het niet zozeer is dat 'een sportpaard niet de hele dag op de wei hoort', maar meer dat het 'per paard verschillend is hoe lang ie het op de wei naar z'n zin heeft'.
Ayasha schreef:SN: las het maar denk dat het voor TS niet fijn is als die discussie daar ontstaat en vind het zeker wel een interessante discussie, vandaar dat ik even een nieuw topic open hierover.
Tallie: het ging hem dus niet om kostbaar het dier is, maar dat ie er zogenaamd "sloom" van werd.En dat het, vooral voor jonge dieren, "te veel" zou zijn om en weide te hebben en te werken.
GaelleS schreef:Somebody_ schreef:
Ik snap best de uitspraak van deze persoon. Er zijn paarden die er slecht tegen kunnen om de hele dag, of een hele lange periode op de wei te staan..
Mijn ene paard kan ik gerust dag en nacht zetten, vindt ze prima, maar als ik mijn andere paard langer dan 3 a 4 uur op de wei zet, dan doe ik hem daar geen plezier mee. Daarnaast is het wel zo dat sommige jonge paarden loom worden van hele dagen op de wei. Ik denk dat het niet zozeer is dat 'een sportpaard niet de hele dag op de wei hoort', maar meer dat het 'per paard verschillend is hoe lang ie het op de wei naar z'n zin heeft'.
Ze er een inloopstal. Kun je zien wat dat paard zelf kiest en of ze het echt erg vind om 3-4u op de wei te staan :p

en hij word er ook niet vlotter of slomer van gewoon normaal
alleen in de winter word ie denk ik wel wat vlotter aangezien ze dan niet naar buiten kunnen als het vriest maar nogmaals ik ga er elke dag heen en knuffel ook veel met hem enzo en hij heeft ook een dagje in de week vrij
ook als ik hem in de paddock zet of in de wei zeker in de zomer word hij helemaal gek van de dazen en gaat ie zitten rennen dus dan breng ik hem liever binnen dan dat ie heel de tijd moet rennen voor die vieze beesten...