Ik vroeg me af of andere mensen het probleem ook kennen van enerzijds je motivatie halen uit naderende wedstrijden en anderzijds goed willen presteren. Waar zit het conflict? Nou, soms ben je door ziekte of blessure van jou of je paard een tijd uitgevallen of is een paard te snel door de klasses gegaan en heb je even nodig om thuis te trainen voor je goed kunt presteren in een bepaalde klasse. Je kunt dan beter een wedstrijdstop inlassen.
Waar ikzelf last van heb is dat ik wedstrijden rijden echt ontzettend graag doe en daar ook mijn motivatie uithaal. Zodra ik de wedstrijdkalender zie, zou ik ook het liefst gelijk alles bomvol plannen. Als ik met een paard geen wedstrijden in de nabije toekomst heb liggen, vind ik het moeilijk om mezelf te motiveren om te trainen. Ik rij wel heel graag paard hoor
maar mijn aandacht gaat eerder uit naar de paarden die binnenkort mee moeten en ik doe het paard wat ik eigenlijk klaar moet stomen voor de wedstrijd over X weken/maanden wel even aan de longe, of ik ga wel rijden maar ik rij veel te vrijblijvend. En dan is het weer wedstrijd en dan heb ik weer veel te weinig geoefend en zijn we er gewoon niet klaar voor.
Daar baal ik dan natuurlijk van, want enerzijds heb ik een grote prestatiedrang en anderzijds ben ik erg extern gericht dus ik maak me ook nog druk om de mening van andere mensen (
) . Ik vroeg me af :
- wie dit herkent en hoe je ermee omgaat.
- hoe je jezelf op een andere manier kunt blijven motiveren om met je paard te trainen.
Geef mij maar voor alles een deadline dan ga ik als een speer 
Dat werkt natuurlijk niet