Ik heb met mijn oude pony dressuur gereden, omdat ik geen parcoursen kan onthouden..
met hem had ik geen startkaart, was op de onderlinge van de ponyclub, toen ik startkaart aan wou vragen werd hij behoorlijk kreupel, hij is nu met pensioen
met hem heb ik wel 1 spring concour gehad, maar ik kon het parcour gewoon niet onthouden, ik wist dat al wel van mezelf, aangezien ik vaker met lessen op de ponyclub of prive les parcoursen spring en ze nooit in 1 keer kan onthouden, op die onderlinge wedstrijd heb ik serieus 3!! uur lang zitten kijken naar anderen, op van de zenuwen, dat wat ik normaal dus nooit heb met dressuur.. :S in die 3 uur en een kwartier parcour lopen heb ik het gewoon nog niet kunnen onthouden!Ik zit er heel erg mee, ik heb nu een nieuw paard, met springbloed, doe nu meer dressuur en ben het ook van plan om alleen dressuur te doen, alleen heb ik ook wel spring kriebels, maar ik doe alleen dressuur omdat ik bang ben weer het parcour te vergeten als ik ga springen..
Wil eigenlijk ook echt ver in dressuur, maar in de L met springen zou ik wel graag willen komen, en dan verder met dressuur..
Maar ik durf gewoon niet meer te gaan springen, aangezien ik toen behoorlijk voor gek stond toen ik met een Z spring pony met 80 cm niet rond kwam ivb met parcours vergeten...
Mijn echte keuze gaat naar dressuur, mijn paard kan dat ook net zo goed, dus geen probleem,
Maar toch af en toe in het begin van de dressuur wil ik graag voor de afwisseling ook springen er door heen doen..
Heeft iemand alsjeblieft tips om dat verschrikkelijke parcour te kunnen onthouden??!!
Kleuren onthouden is geen optie, omdat er in hindernissen meerdere kleuren zitten en ik dan alsnog in de war raak...
Eigenlijk is dit de oorzaak, ik ga zo op in het parcour, dat ik het begin gewoon op automatische toer rijdt, en er later ook niets meer van kan herinneren, zolang het automatisch gaat, gaat het super, maar het lijkt of mijn automatische knop ineens op "wakker worden" springt midden in het parcour.. dan weet ik gewoon niet meer waar ik ben, en ben ik het kwijt... en mijn oude pony was ook behoorlijk snel met springen, dus is het nog lastiger de boel weer op te pakken...
help?

maar het word erg officieel geregeld, en er mag dus ook niemand helpen helaas :S en ik start nu bijna geen onderlinge meer, alleen officieel dus dat word al lastig
Sinds dien noooit meer:P