Eerst 2e proef rijden en dan pas 1e proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martenique

Eerst 2e proef rijden en dan pas 1e proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 14:57

Ik heb het al een keer eerder gehad hier in Twente, maar dat was in het B omdat ook veel mensen moesten springen. Nu in het L2 ook eerst 2e en dan 1e proef, waarbij gewoon iedereen 2 proeven rijd. De tweede proef start om 18:00 en de 1e proef om 18:08.

Is dit wel toegestaan en gebeurd dit op meer plaatsen? Volgens mij vind de KNHS het niet heel leuk als je eerst de tweede proef van de maand gereden hebt en om wat voor reden dan ook niet mee doet aan jouw tweede proef wat dan de 1e proef van de maand is. Je moet immers altijd als je 1 proef rijd de 1e rijden van de maand.

Bij deze wedstrijd snap ik het dus echt niet, want de B rijd de dag ervoor wel eerst de 1e en dan de 2e en bij beide proeven doen evenveel mensen mee.

Nibbit

Re: Eerst 2e proef rijden en dan pas 1e proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:59

wat raar zeg dat heb ik hier nog niet eerder meegemaakt :n
Als je 1 proef rijdt moet je idd de eerste proef van die maand rijden

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:15

Ik zal wel twee proeven rijden trouwens, als dat niet duidelijk vermeld staat.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:19

gebeurd wel vaker dat is gewoon toegestaan. Degene die 1 proef rijden rijden uiteraard de eerste proef van de maand.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:20

Yep, heb het ook meegemaakt in Bentelo.
Volgens mij mag het ook niet, maar de KNHS doet er niets aan.
Ik heb ook wel beide proeven gereden, maar je paard zou zich dan maar verstappen na 1 proef gereden te hebben....
Ik heb wel eens gehoord dat de eventuele winstpunt dan niet geld maar weet niet of dit waar is.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:23

wat maakt het uit...

je moet gewoon beide proeven goed scooren ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:24

Ik snap het nut er eigenlijk ook niet van, weer je ook waarom ze dat zo doen ts?

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:30

ik heb bijna iedere wedstrijd dat ik eerst 2de proef moet rijden en dan 1ste proef,

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:35

@ CalvinenGino,
Maak je geen zorgen, dat ga ik ook wel doen. Ik rijd alleen mijn proeven uit het hoofd en dat leer ik dan op deze manier:
1e proef C links, 2e proef C rechts
1e proef galop eerste hoek volte bij C, 2e proef galop tweede hoek volte op het midden. Daar is het lastig voor en in dit geval snap ik het gewoon niet.

@Nibbit,
Nee ik snap niet waarom ze het nu doen. Wat ik zei heb dit eerder dit seizoen in de B ook gemoeten maar daar reden 30 combi's 1e proef en minder dan 15 de 2e omdat deze mensen ook in het BB, B of L sprongen. Dan snap ik dat de organisatie moet googlen met tijden. Maar nu snap ik echt niet waarom ze ring 1 niet om 18:00 laten beginnen en ring 2 om 18:08 in plaats van wat ze nu doen precies andersom. Ach ik ga nog wel hard mijn proefjes bestuderen.

@Aniekutopia,
Maar jij rijdt Pony's in Twente toch? Daar gebeurd het heel veel, maar dat is ook weer het verhaal met het springen want veel ponywestrijden mogen ruiters die dr en spr rijden maar 1 proef rijden en heb je dus veel meer mensen die de 1e proef rijden dan mensen die ook de 2e proef rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:39

Hoi Martenique,

volgens mij is dit niet toegestaan, zoals al eerder gezegd, je paard zal tussen de 1ste en 2de proef maar geblesseerd raken, waardoor je niet meer verder kan rijden, dan heb je dus alleen de 'verkeerde' proef van de maand gereden, wat dus niet is toegestaan.

Voor 100% zekerheid: bel de KNHS ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:40

Het mag officieel niet. Net wat eerder genoemd wordt, stel dat je paard zich verstapt tussen de proeven, dan telt het wp dat je in de al gereden proef gehaald hebt, niet. Soms komt het tijdtechnisch niet goed uit, en wordt het oogluikend toegestaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:40

haha, haike, tegelijk!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:41

Tess, dat weet ik dat je dat eerder gezegd hebt :) Staat ook in de openingspost. Maar als KNHS zegt dat het niet mag, wat doe ik dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:42

Martenique schreef:
Tess, dat weet ik dat je dat eerder gezegd hebt :) Staat ook in de openingspost. Maar als KNHS zegt dat het niet mag, wat doe ik dan?

Met antwoord van de KNHS de organisatie bellen/mailen, dan moeten ze het maar veranderen ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:46

Je kunt heel erg op je strepen gaan staan bij het wedstrijdsecretariaat, maar of je daar vrienden mee maakt...?

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:46

Zoals altijd luister ik braaf naar Tess en heb de KNHS gebeld.
Het mag dus wel en alle wps worden ook geregistreerd ookal zou je door onmacht niet beide proeven rijden. Verklaard nog niet waarom deze organisatie het zo doet. Maar ik ga dan maar hard mijn best doen de proeven in andere volgorde te bestuderen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:47

Misschien overbodig, maar je hebt wel door dat de KNHS proeven ook in de verkeerde volgorde voorschrijft? Dus bijvoorbeeld eerst proef 4 (dat is dan dus je eerste proefje) en daarna proef 3 (wat dan dus je tweede proefje is). Zou je maar 1 proef starten, dan rijd je dus alleen proef 4 en proef 3 niet.

Wat zou trouwens het nut zijn van eerst de tweede proef rijden en dan de eerste, als de tweede proef eerder start dan de tweede?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:49

Nou ja, als de KNHS zegt dat het mag, dan trek ik mijn woorden terug. Had dat niet verwacht, omdat toch duidelijk omschreven staat dat eerst de verplichte proef gereden dient te worden...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:50

Heb het ook regelmatig gehad, maarja whatever? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:52

kleinvosje schreef:
Nou ja, als de KNHS zegt dat het mag, dan trek ik mijn woorden terug. Had dat niet verwacht, omdat toch duidelijk omschreven staat dat eerst de verplichte proef gereden dient te worden...

Ik vind het ook vreemd, maar de KNHS zal het wel weten (soms..... kan goed zijn dat als nu belt een ander iets compleet anders zegt :P)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:54

haha, inderdaad, die kans is aanwezig. Ach, we hebben weer wat geleerd dmv Bokt!

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:01

@marteniqeu
ik rijd in nwo nop en rijd meerendeel 2 proeven en springen

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:51

hmm ik heb het nog nooit meegemaakt, maar bij ons zijn er ook best weinig wedstrijden met mogelijkheid tot rijden van 2 proeven

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:32

ik heb het nog nooit meegemaakt,
wel dat de planning veranderde,
toen hadde die organizatoren(lekker slim) sommige dressuur ruiters die ook moesten springen, op de zelfde tijd gezet,
dus moest de gene achter hun eerst,(ook mensen die dus nog niet hebben ingereden)
dus alles liep helemaal uit en een grote chaos.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:40

Waarschijnlijk beginnen op deze wedstrijd beide ringen op dezelfde tijd (beiden dus om 9.00 uur) en dan is er dus een groepje die eerst de 2de proef moet rijden en dan de 1ste proef.

9 v/d 10 keer begint de ring van de 1ste proef om bijv. 9.00 uur en de ring van de 2de proef een half uur later. Dit zal dus bij deze wedstrijd niet het geval zijn.

Ik reed ook altijd 1 wedstrijd die het zo deed, en was het altijd opletten welke proef je in welke baan moest rijden... Of het officieel mag weet ik niet, maar het hoeft niet belemmerend te zijn. Snap wel dat als je uit je hoofd rijd dat je de proeven op volgorde leert...