Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wollies

Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:03

In de maand mei en juni zijn er bij ons in de omgeving 2 "officiële" KHNS wedstrijden geweest waarvan later bleek dat het vraagprogramma niet goed was ingevuld of ingediend.
Hierdoor loop ik 2 winstpunten mis en kan/mag ik nog niet promoveren.
Een stalgenote van mij loopt 5 winstpunten mis.
Hoe kan ik dit voorkomen, moet ik alles eerst gaan uitpluizen alvoor ik me inschrijf, of zijn dit gewoon 2 toevalligheden en komt het eigenlijk nooit voor.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:05

ik denk dat je dikke pech heb gehad, ik rijd al jaaaaaaaaren wedstrijd en heb hier nog nooit van gehoord :) ;)
pech hebben maar ach, 2 proefjes weer opnieuw lopen en je kan promoveren

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:06

Volgens de KNHS moet je zelf verantoordelijkheid nemen en op de site van de KNHS zelf kijken of de wedstrijd goedgekeurd is of niet.
Heel krom ja.. :\

EllyC

Re: Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:10

Dat is wel dubbele pech. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt (gelukkig).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:13

Alle VP's op de site van de KNHS zijn al goedgekeurd en gestempeld. Even checken of het VP is goedgekeurd, lijkt mij niet heel veel extra werk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:17

Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Jij wel?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:18

Ik kijk eerst op de site van de KNHS voordat ik mij ergens voor inschrijf, ipv startlijsten. Ja dus.

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:23

Als ik nu op de site van de KNHS kijk dan kan ik voor de komende maand geen goed gekeurde VP's vinden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:07

hmm heb ik ook nog nooit meegemaakt... wel beetje jammer idd.... ik kijk nooit op de knhs site of wedstrijden wel goedgekeurd zijn of niet..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:12

Daar kijk ik ook echt nooit na, balen zeg!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:40

Ik vind het gewoon niet netjes van die vereniging.
Twee wedstrijden achter elkaar die niet goed gekeurd zijn.
Gewoon 20euro per combi vangen terwijl zij al weten dat het misschien niet goed komt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:42

lalunamyo schreef:
ik denk dat je dikke pech heb gehad, ik rijd al jaaaaaaaaren wedstrijd en heb hier nog nooit van gehoord :) ;)
pech hebben maar ach, 2 proefjes weer opnieuw lopen en je kan promoveren

Ik zou er toch wel ziek van zijn.
Je bent blij dat je over mag, je denkt morgen een klasse hoger te rijden maar dat gaat niet door.
Nee ik vind het echt heel slordig van die vereniging .

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:17

Voor het eerst dat ik hiervan hoor. En ik moet ook bekennen dat ik nooit op de site van de KNHS kijk, behalve om mijn WP te controleren.
Het is idd slordig van de vereniging en ik zou toch wel proberen (als je geen prijs had zeker) om mijn startgeld terug te krijgen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:27

Wat balen zeg!

Ben na aanleiding van dit verhaal ook gaan kijken of mijn a.s. wedstrijd op de knhs kalender staat, maar bij mij vindt hij helemaal niks? :+

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:53

Hoe dan ook; zuur voor je en voor de andere (toch wel) gedupeerden :\

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:54

Ik zou de organisatie van deze beide wedstrijden wel aansprakelijk willen stellen voor de kosten. Inschrijfgeld, transport, urenvergoeding.

?Het overkomt jou en je vriendin nu al 2 keer! Dan heb je het dus al gauw over 50 to 75 euro pp.

Omdat zo'n organisatie eigenlijk de enige is die weet dat de wedstrijd is afgekeurd, hadden ze dat direct moeten melden aan de deelnemers!

Laat ze maar bloeden, dan doen ze het nooit weer!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:59

Jeetje dat is echt zuur! Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Was wat geweest als je al gepromoveerd was ondertussen door die WP's. Dan kreeg je nu ook nog op je donder van de KNHS

Frantic schreef:
?Het overkomt jou en je vriendin nu al 2 keer! Dan heb je het dus al gauw over 50 to 75 euro pp.

Hoeveel startgeld moet jij wel niet betalen :oo . 2x2 proeven die niet tellen, max. 10 euro per proef (hier dan) is toch niet meer dan 40 euro? Ook veel hoor, daar niet van..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:05

Waren het ook 2 verschillende locaties?
Net wat Frantic zegt: als jullie niets is meegedeeld van tevoren, dan zou ik zeker verhaal halen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:12

ik zou ze zeker ook een factuur sturen van startgeld, benzine en adm. kosten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:15

En waarom geen uren vergoeding? Je bent een hele of halve dag in de weer geweest, terwijl zij moesten weten dat het echt voor nop was!

Dan kan je echt wel een urenvergoeding claimen, desnoods via een RB verzekering.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:27

Rij je wedstrijden alleen om de punten of rij je ook voor je lol?.

Mensen willen tegen woordig allemaal anky zijn en willen zo snel mogelijk naar het Z en blijven hangen met een krom paard in het M.

Wat maakt die 1 of 2 wedstrijden nu uit als je werkelijk zo goed bent heb je dit met 2 wedstrijden weer terug gewonnen. Ik vind dit echt jammer en de paarden zijn de dupe.

En verder had je idd het goed moeten bekijken. Stond deze wedstrijd op de officiële lijst?. Denk idd dat je pech heb en de kosten declareren vind ik wat ver gaan. Ga je toch ook niet doen wanneer een wedstrijd wordt afgelast wegens omstandigheden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:31

nou ik ga inderdaad voor de punten op wedstrijd, lol hebben kan ik veel beter in het bos!

Jij vergelijkt appels met peren, afgelast wegens het weer krijg je tenslotte je inschrijfgeld en coupons gewoon weer retour! En de organisatie kan er niks aan doen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:33

als je voor een onderlinge bewust wilt kiezen prima, maar daar kies ik dus niet voor en zou me dus belazerd voelen als achteraf blijkt dat wedstrijd niet goedgekeurd is.
Dat is te vergelijken met je koop een kleuren TV en thuis blijkt het een zwart wit tv te zijn. Bieden geven beeld maar toch net effe anders...
Als ze je dan nog op voorhand bellen, zodat ze een keuze kunnen maken....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:45

Prisca schreef:
Rij je wedstrijden alleen om de punten of rij je ook voor je lol?.

Mensen willen tegen woordig allemaal anky zijn en willen zo snel mogelijk naar het Z en blijven hangen met een krom paard in het M.

Wat maakt die 1 of 2 wedstrijden nu uit als je werkelijk zo goed bent heb je dit met 2 wedstrijden weer terug gewonnen. Ik vind dit echt jammer en de paarden zijn de dupe.

En verder had je idd het goed moeten bekijken. Stond deze wedstrijd op de officiële lijst?. Denk idd dat je pech heb en de kosten declareren vind ik wat ver gaan. Ga je toch ook niet doen wanneer een wedstrijd wordt afgelast wegens omstandigheden.

Je geeft een mening waar TS niet op zit te wachten. ;)
Als een rijvereniging een officiele KNHS-wedstrijd organiseert waarvoor jij je in kan schrijven, mag je aannemen dat het wedstrijdsecretariaat zijn huiswerk heeft gedaan. Deze heeft immers ervaring hiermee?
Een dubbelcheck op de KNHS-site bleek dus in dit geval niet overbodig. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gecheckt, ik vertrouwde op de rijvereniging.
Naief? Nee. Als ik startcoupons moet inleveren en startgeld moet betalen, mag ik er van uitgaan dat het allemaal geregeld is.
Zo niet, dan dient het wedstrijdsecretariaat dit te melden bij de starters. VOORAF, NIET ACHTERAF.
Mij lijkt het niet meer dan logisch om minimaal het startgeld terug te vragen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:56

Het was twee x op de zelfde vereniging.