Wanneer winstpunt waardig in de b dresuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

Wanneer winstpunt waardig in de b dresuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:59

Het is ook wat die dresuur.
echt een jurysport!.
Maar wanneer vinden jullie in de b dresuur dat je terecht een winstpunt verdient?

Biskwie

Re: Wanneer winstpunt waardig in de b dresuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:07

Wanneer er gereden wordt op een vriendelijke wijze, de ruiter het paard niet soort met zit, been of handhulpen, wanneer de figuren netjes gereden worden wanneer ze gereden moeten worden. Oefeningen goed voorbereiden, uitvoeren en klaar maken voor het volgende. Paard hoeft wat mij betreft niet correct aan de teugel, maar hoeft zijn rug ook niet weg te drukken en sterren te kijken.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:11

Biskwie schreef:
Wanneer er gereden wordt op een vriendelijke wijze, de ruiter het paard niet soort met zit, been of handhulpen, wanneer de figuren netjes gereden worden wanneer ze gereden moeten worden. Oefeningen goed voorbereiden, uitvoeren en klaar maken voor het volgende. Paard hoeft wat mij betreft niet correct aan de teugel, maar hoeft zijn rug ook niet weg te drukken en sterren te kijken.

hier ga ik helemaal in mee :j

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:21

angelalala schreef:
Het is ook wat die dresuur.
echt een jurysport!.
Maar wanneer vinden jullie in de b dresuur dat je terecht een winstpunt verdient?

Als je zorgt dat je zo goed rijdt dat geen enkele jury meer om je heen kan, wordt het woord jurysport ineens heel anders. :)

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:09

Ben het ook eens met Biskwie, met als toevoeging dat het natuurlijk niet allemaal perfekt hoeft te gaan in de B. Een ruitertje dat netjes zit en niet stoort vind ik al fijn om te zien. En het is idd wel een moeilijke sport en soms ook oneerlijk. Maar daar moet je je instelling op aanpassen, persoonlijk vind ik dat je moet rijden voor een goed gevoel. Als je dat hebt en je krijgt niet de punten die je verwacht, kun je dat gebruiken om te analyseren. Maar dat kun je natuurlijk ook doen met goede punten! Succes verder!

MDFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:06

Als je pony niet met zijn hoofd omhoog loopt.
En gewoon de goede stelling loopt.
En je rijd de figuren vooral netjes en goed door de hoeken.
Dan heb je meestal wel een winspuntje had ik in iedergeval!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:11

Ontspanning en los door het lijf (mooi over de rug), nageeflijk maar niet in de krul.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:41

R0oszs schreef:
Biskwie schreef:

hier ga ik helemaal in mee :j

Ik ook :))

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:08

Het is winstpunt waardig als je toebent aan het volgende niveau. Dus in dit geval de L1.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:05

ponylove1995 schreef:
Het is winstpunt waardig als je toebent aan het volgende niveau. Dus in dit geval de L1.

En dat is absoluut niet waar! Thuis train je vaak wel richting een niveau hoger, persoonlijk ben je toe aan dat niveau wanneer je in de huidige klasse steeds rond de 190 punten of hoger rijdt.

Je kunt B gaan starten wanneer je zoals Biskwie zegt rond kan rijden op vreemd terrein.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:44

ponylove1995 schreef:

dit vind ik niet helemaal waar, ik vind het eigenlijk onzin. in de B vind ik het winstpunt waardig als je een paard ontspannen rijd en goed de figuren kunt rijden. geen gecross e.d maar gewoon netjes en ontspannen en geen gehaast.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:03

Sharonaa_ schreef:
ponylove1995 schreef:

dit vind ik niet helemaal waar, ik vind het eigenlijk onzin. in de B vind ik het winstpunt waardig als je een paard ontspannen rijd en goed de figuren kunt rijden. geen gecross e.d maar gewoon netjes en ontspannen en geen gehaast.

Ik ben het nog steeds met mijn eigen stelling eens. Want als je 10 wp hebt mag je naar het volgende niveau. De jury zal je dus belonen met een wp als je toebent aan het volgende niveau. Want zo is een 5 voldoende en een 6 ruim voldoende (dus goed genoeg voor het volgende niveau, dus om op het volgende niveau allemaal 5e te rijden.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:06

ponylove1995 schreef:

Altijd dat gezanik: "Het is nog maar B"
Een jury kijkt vaak wel vooruit, het is nog maar B, maar hierna komt L1.
In zekere zin heeft ponylove1995 in mijn ogen wel gelijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:08

Je bent winstpuntwaardig als je desbetreffende jury dat vindt :+

Laats moest een stalgenootje van mij rijden, 1e proef wel 8 dikke fouten en slordig.....imo maar goed voor 160/165! Krijgt ze 181 pnt :wow:
2e proef erg netjes, zonder fouten, nageefelijk, aan de hulpen, ruiter zit netjes krijgt ze 179 :?

Zo zie je maar weer.....het is aan de jury :Y)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:08

Soms gaan mensen starten met de gedachte 'ach B is toch voor beginners dus moet goedkomen' en tja.. soms zijn het idd wel beginners maar niet echt wedstrijdwaardig.
Je moet wel wat kunnen om een winstpunt te rijden

Ik ben het eens met Biskwie, toch vind ik wel dat je paard al een beetje op de loodlijn moet lopen.. anders oefen je thuis gewoon nog even door
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 24-06-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:12

Biskwie schreef:

Dat heb ik een tijd gedaan maar volgens de jury was ik toch niet wp waardig. Daarna 1 proefje mijn paard in de krul gezaagd.. en toen was ik ineens wel wp waardig. Na da proefje heb ik gelijk al mijn komende wedstrijden af gezegd en ben ik academisch gaan dressuuren. Want op die manier wil ik niet rijden :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:14

Anoniem schreef:
Dat heb ik een tijd gedaan maar volgens de jury was ik toch niet wp waardig. Daarna 1 proefje mijn paard in de krul gezaagd.. en toen was ik ineens wel wp waardig. Na da proefje heb ik gelijk al mijn komende wedstrijden af gezegd en ben ik academisch gaan dressuuren. Want op die manier wil ik niet rijden :n

Tsjah... het kan gelukkig ook op andere manieren zonder academische dressuur te gebruiken... :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:16

Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 24-06-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:16

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:

Tsjah... het kan gelukkig ook op andere manieren zonder academische dressuur te gebruiken... :+

Ik reed anders best netjes hoor ;) maargoed mijn paard liep niet aan de teugel. Maar mijn figuren waren netjes. ik zat netjes. Maar toch steeds geen WP. Daarna dus 1 proef wel mijn paard in de krul getrokken en toen had ik ineens een wp. Verder rijd ik ook AC omdat ik de hele denk wijze een stuk logischer vind. En ik vind het gewoon veel leuker. Maar dat is een andere discussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:18

listiglistje schreef:
Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin ;-)

Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor ;) )

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:18

listiglistje schreef:

En tussen jury's zit erg veel verschil. Sommigen zijn in de B heel mild, dus misschien was de tweede gewoon een minder strenge jury. Ook een slechte trouwens als er geen punten werden afgetrokken voor het zagen...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:19

Anoniem schreef:
listiglistje schreef:

Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor ;) )

Aan de teugel en heel erg gespannen lopen... Ja hoor dat kan niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:20

Skygirl schreef:
listiglistje schreef:

En tussen jury's zit erg veel verschil. Sommigen zijn in de B heel mild, dus misschien was de tweede gewoon een minder strenge jury. Ook een slechte trouwens als er geen punten werden afgetrokken voor het zagen...

Dat ben ik ook volledig met je eens. Maar ik had 2 proeven de zelfde jury. Dus daar kan het verschil niet in zitten.
En vond het zelf ook schandalig dat ik daar geen - punten voor kreeg. Dat was ook de rede dat ik iig met dit paard geen dressuur wedstrijd meer wil rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:21

Skygirl schreef:
Anoniem schreef:

Aan de teugel en heel erg gespannen lopen... Ja hoor dat kan niet eens.

Als ik mijn paard in de krul trek. Dan loopt hij gespannen maar wel met zijn kop in de krul ;)

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:22

Biskwie schreef:

ik heb een keer een heel nette correct uitgevoerde proef gereden, paard was lekker over de rug en ontspannen,, maar had 2 verlies punten omdat mn beesie achter de LL liep...