Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Je moet maar goed rijden, die twee puntjes op het verzorging onderdeel maken dan ook niet meer uit.
borstel ook de staart uit (zonder anti-klit erin te doen, dat kan je de dag ervoor wel doen)
)annetmulder schreef:Ik heb vaak de indruk dat iedere deelnemer standaart een 7 of een 8 krijgt......
Vaak zie ik combinaties waarvan ik denk; "Dat had wel netter gekund, losse plukken tussen de knotten, hoeven niet netjes schoon enz. En ja hoor men krijgt toch hetzelfde cijfer! Dit klopt niet vind ik.
Laatst tijdens een oefenwedstrijd waren wedstrijdruiters aanwezig in normale kleding.......Dit werd niet afgestraft!
Niet sportief t.o. de ruiters & paarden die wel tip top verzorgd waren! Dit vond ik ook niet sportief.
sharintje1 schreef:Is het echt zo moeilijk een 9 te krijgen?
Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Relaxed schreef:sharintje1 schreef:Is het echt zo moeilijk een 9 te krijgen?
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
sharintje1 schreef:Relaxed schreef:
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Maar als je niet hoger gaat dan een acht, dan zou je toch de tienen&negens kunnen afschaffen?
Waarom word geleerd om standaard een 8 te geven?

sharintje1 schreef:Relaxed schreef:Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Maar als je niet hoger gaat dan een acht, dan zou je toch de tienen&negens kunnen afschaffen?
Waarom word geleerd om standaard een 8 te geven?
Er wordt op de cursus ook min of meer gezegd dat een 7/8 genoeg is.. De punten moeten toch verdiend worden op het rijden zelf.. Geef je een 9 of 10 op verzorging, dan kunnen dan al 3 of 4 5-en tegenover staan.. Als mensen op die manier net een klasse doorkomen, dan klopt dat imo niet. Vandaar dat ik niet hoger ga dan een 8.. En ik geloof dat 99% van de jury's dit niet doet
beantsje schreef:het gaat niet alleen om het mooi glimmend poetsen, het gaat ook om de algehele conditie van je pony. Is hij niet te dik of te dun? Is de combinatie met de ruiter passend?
En als je echt heel kritisch gaat kijken naar álle punten en wel vanuit de 10 beoordeeld, dan kom je denk ik in 99% van de gevallen nog niet hoger dan de 8..
annetmulder schreef:Toch mag naar mijn inzicht een slordige combinatie best beoordeeld worden met een 5 of 6.
Ookal rij je de sterren van de hemel het hoort bij de sport dus ook in de beoordeling thuis!
Een mooie/goed gereden proef kan naar mijn mening niet samen gaan met een slonzige combinatie.
Dit mag naar mijn oordeel best terug te vinden zijn.
Heb het er ook bijgezet idd.
Wel of niet goed rijden staat imo juist los van de verzorging..