Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BrankaZ schreef:Heb overigens begrepen dat bij wat vochtige ondergrond een paard zonder ijzers beter uit de voeten kan dan een paard op ijzers maar zonder proppen. Dus als je ijzers eronder laat zetten, vergeet dan niet de propgaten!
Kon gewoon in volle galop de heuvel af zonder op de kont te gaan superwoman schreef:BrankaZ schreef:Heb overigens begrepen dat bij wat vochtige ondergrond een paard zonder ijzers beter uit de voeten kan dan een paard op ijzers maar zonder proppen. Dus als je ijzers eronder laat zetten, vergeet dan niet de propgaten!
Maar een paard met ijzers en "proppen" kan dan natuurlijk nog veel beter uit de voeten![]()
Moet wel zeggen dat mijn pony vroegah wel veel "handiger" was dan mijn huidige paarden.
(paste zich makkelijk aan) Dat ik me wel kan voorstellen dat sommige geen problemen ondervinden. Echter vind ik het zelf vrij gevaarlijk en zou ik liever wat extra geld neerleggen voor ijzers óf alleen op een zandbaan starten.
BrankaZ schreef:Tja... ik zag de kwaliteit van de hoeven van mijn paard afnemen door de ijzers. Om die reden liet ik hem van de ijzers afhalen en vind ik het geen probleem om uitsluitend op zand wedstrijden te rijden ondanks we nog maar B rijden en gras dus geen probleem hoeft te zijn.
Dat er bij de dichtstbijzijnde locatie op zand kan worden gestart is mooi meegenomen.
xApple schreef:Hallo bokkers,
Wie start er met zijn paard dressuurwedstrijden op het gras
zonder ijzers? Kan dat uberhaupt?
Ik start vanaf juni en er zijn veel wedstrijden op gras, maar moet
ik daarvoor mijn paard laten beslaan, of kan het ook zonder?
xApple schreef:BrankaZ schreef:Tja... ik zag de kwaliteit van de hoeven van mijn paard afnemen door de ijzers. Om die reden liet ik hem van de ijzers afhalen en vind ik het geen probleem om uitsluitend op zand wedstrijden te rijden ondanks we nog maar B rijden en gras dus geen probleem hoeft te zijn.
Dat er bij de dichtstbijzijnde locatie op zand kan worden gestart is mooi meegenomen.
He , jij staat bij mij op stal! Hoe is je wedstrijd gegaan?![]()
Ik heb besloten haar lekker blootvoets te laten en alleen op zand te starten. Mij teveel
gedoe en heb altijd al 'iets' tegen ijzers gehad.

Petersburg schreef:ik ben ooit 1x gestart zonder ijzers, en doe het nooit meer, ik ging in de galop op de volte met paard en al onderuit, en daar lagen we! uiteindelijk verder gereden, maar me paard wilde niet meer galoperen, durfde echt niet meer.
Als ik jou was zou ik hem gewoon beslaan, en van de winter de ijzers er weer af. Doe ik nu ook.