Jury vergeet punten voor verzorging te geven, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Jury vergeet punten voor verzorging te geven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:32

Even een vraagje voor mn zusje. Zij heeft vandaag wedstrijd gereden, eerste proef had ze 179 punten. Jammer natuurlijk, maarja kan gebeuren. Máár nu zag ze net dat de jury is vergeten om punten te geven voor het onderdeel verzorging. Ze heeft dus van de 30 punten maar 29 cijfers staan. Dus al had ze maar een 1 gehad voor de verzorging (even puur theoretisch uiteraard) dan heeft ze een winstpunt. Toch wel belangrijk om recht te zetten dus. Maar hoe los je dit op?
Toevallig bokkers die dit ook mee hebben gemaakt en weten hoe je dit het makkelijkst oplost?

Anoniem

Re: Jury vergeet punten voor verzorging te geven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:42

Nou je theorie gaat niet helemaal op, maar je hebt gelijk dat als ze een 7 of 8 voor verzorging krijgt had ze idd een wp gehad..

Echter had je dit meteen na de wedstrijd al aan moeten geven en nu ben je dus eigenlijk te laat.. Je zou kunnen proberen het secretariaat nog te bellen, maar ik geef je weinig kans aangezien de jury ook al lang en breed thuis is..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:43

Ben bang dat ze daar nu te laat me is :(:) geloof dat er een bepaald termijn is voor het aanteken van bezwaar.

Heb even gezocht:
http://www.knhs.nl/objects/00012629.pdf
Citaat:
Artikel 48 - Protesten
1. Tegen (de totstandkoming van) de beoordeling van de jury is geen protest mogelijk.
In gevallen waarin het oordeel van de jury niet is gebaseerd op een waardering/
beoordeling van de verrichting van een deelnemer en/of van diens paard(en) staat
tot uiterlijk 30 minuten na het bekend maken van de einduitslag van de desbetreffende
rubriek protest open tegen een beslissing van de jury.
2. Ieder protest dient schriftelijk en met redenen omkleed, verwijzend naar de artikelen
waartegen bezwaar wordt gemaakt, binnen de in lid 5 van dit artikel voorgeschreven
termijn te worden ingediend bij de Federatievertegenwoordiger. Uitsluitend de
deelnemer, of indien deze minderjarig is diens vertegenwoordiger, kan een protest indienen.
3. Een protest wordt pas in behandeling genomen nadat een waarborgsom conform
het bedrag, dat hiervoor is opgenomen in de Wedstrijdtarievenlijst, is voldaan aan
de Federatievertegenwoordiger.
4. De waarborgsom wordt terugbetaald als het protest wordt toegewezen. Bij verwerping
van het protest vervalt de waarborgsom aan de KNHS.
5. Protesten dienen binnen de onderstaande tijdlimiet te worden ingediend:
a. Protesten tegen een deelnemer of een paard, dan wel tegen de startvolgorde:
één uur voor het begin van de desbetreffende wedstrijd of rubriek.
b. Protesten inzake een hindernis, het parcours, dan wel inzake de omstandigheden
waaronder verrichtingen moeten plaatsvinden: direct na de bezichtiging
van het parcours of van de ring en in elk geval vóór de eerste deelnemer aan
de desbetreffende wedstrijd of rubriek van start is gegaan. Protesten inzake de
marathon (Mennen) of cross country (Eventing), dan wel inzake de omstandigheden
waaronder verrichtingen moeten plaatsvinden: direct na de bezichtiging
van de marathon of de cross country.
c. Protesten betreffende onregelmatigheden of incidenten gedurende de wedstrijd
of de rubriek: zo spoedig mogelijk na afloop daarvan, doch niet later dan
30 minuten nadat de uitslag bekend is gemaakt.
d. Protesten tegen de uitslag: zo spoedig mogelijk, maar niet later dan 30 minuten
na de officiële bekendmaking daarvan.
6. Protesten worden niet in behandeling genomen indien niet aan de in de leden 2, 3
en 5 van dit artikel gestelde voorwaarden is voldaan.
7. Een bij de Federatievertegenwoordiger ingediend protest dient te worden behandeld
door de jury van beroep.
8. De jury van beroep bestaat uit:
a. de Federatievertegenwoordiger;
b. de voorzitter van de wedstrijdgevende organisatie of diens vervanger;
c. een derde door de Federatievertegenwoordiger aan te wijzen persoon.
Indien één of meer van de in lid 8 a, b of c genoemde personen in enige hoedanigheid
betrokken was/waren bij de totstandkoming van de beslissing waartegen geprotesteerd
wordt, benoemt de Federatievertegenwoordiger een ander lid/andere
leden in de jury van beroep.
9. De jury van beroep doet tijdens de wedstrijd zo spoedig mogelijk schriftelijk en gemotiveerd
uitspraak inzake het ingediende beroep. Deze uitspraak is bindend voor
alle partijen. Het schriftelijke protest en de schriftelijke uitspraak worden door de
Federatievertegenwoordiger met het rapport meegezonden. Bij de verwerping van
het protest wordt de waarborgsom tevens met het rapportageformulier meegezonden

Maar er zal idd wel een 6 voor geteld zijn. Hebben jullie zelf al geteld zonder het cijfer voor de verzorging?
Laatst bijgewerkt door Keet op 14-03-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Tellen word meestal gedaan met + en - dus is er voor dat onderdeel gewoon een 6 gerekend.

texelse

waarschijnlijk is het onderdeel voor een 6 meegeteld. Maar ik denk dat je er nu weinig meer aan kunt veranderen. Bellen met het secretariaat, dat is het enige.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:49

hmm dat is balen dat t echt 30 minuten na de uitslag moet -O- nouja geen drama maar wel zonde van die punt. Natellen levert gewoon 179 punten op?

Maargoed bedankt voor de reacties

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:13

Een vergeten cijfer wordt gerekend als een 6.
Als er echt niks staat en niks geteld is, kun je volgens mij nog wel het lege vakje in laten vullen voor een 6. Maar als ze een 6 gerekend hebben met tellen is het pech.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:43

Eliine schreef:
hmm dat is balen dat t echt 30 minuten na de uitslag moet -O- nouja geen drama maar wel zonde van die punt. Natellen levert gewoon 179 punten op?

Ik zou toch even een mailtje sturen naar het secretariaat en eventueel naar de KNHS, niet geschoten is altijd mis.
Het is inderdaad knap banketstaaf :(:)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:43

Dat is balen voor je zeg :\ Je kan er inderdaad niks meer aandoen.
Volgende keer altijd even natellen voordat je naar huis gaat,
soms vertelt het secretariaat zich ook nog wel eens,
dus als je dan zelf hebt geteld kan je er op wedstrijd nog wat van zeggen. :j

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:54

Mijn dochter heeft bijna hetzelfde gehad, ze had de proef netjes gereden, en de uitslag kwam 183 punten, dat vonden wij vrij weinig. In die tijd (haha, toen nog wel) reed ze vaak hoger, maar ach het was winst dus wat maakt het uit.

Alle protocollen gaan in een map en ik zit een JAAR later te kijken en kom het bewuste protocol tegen en zie, tot mijn verbazing, dat er geen punt bij de verzorging is ingevuld.................. we hebben er hartelijk om gelachten.............. :D :D Vandààr...............

Maar als het net WEL of geen winstpunt scheelt is het toch minder grappig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:33

Fidele schreef:
Mijn dochter heeft bijna hetzelfde gehad, ze had de proef netjes gereden, en de uitslag kwam 183 punten, dat vonden wij vrij weinig. In die tijd (haha, toen nog wel) reed ze vaak hoger, maar ach het was winst dus wat maakt het uit.

Alle protocollen gaan in een map en ik zit een JAAR later te kijken en kom het bewuste protocol tegen en zie, tot mijn verbazing, dat er geen punt bij de verzorging is ingevuld.................. we hebben er hartelijk om gelachten.............. :D :D Vandààr...............

Maar als het net WEL of geen winstpunt scheelt is het toch minder grappig!!

Maar dat scheelt hooguit 2 punten.. Uitgaande van een 8 voor verzorging.. Ze hebben dat laatste cijfer namelijk wel geteld als gemiddeld een 6..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:43

Relaxed schreef:
Ze hebben dat laatste cijfer namelijk wel geteld als gemiddeld een 6..

Hoeft niet. Er wordt niet altijd met +1/-1 geteld. Er zijn nog steeds mensen die cijfertje voor cijfertje optellen. En als die niet zien dat er maar 29 onderdelen staan ipv 30 dan tellen ze maar 29 cijfertjes bij elkaar op en wordt er voor het ontbreekende cijfer dus ook gene 6 geteld.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:48

Ik ken echt niemand die cijfertje voor cijfertje optelt. Ik denk dat je wel kan stellen dat nagenoeg alle juryleden (die zelf even natellen) en secretariaten met + en - rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:55

Anoeska schreef:
Ik ken echt niemand die cijfertje voor cijfertje optelt. Ik denk dat je wel kan stellen dat nagenoeg alle juryleden (die zelf even natellen) en secretariaten met + en - rekenen.

Precies.. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo optelt. Als een schrijfster bij mij zo optelt, zal ik haar ook meteen leren het met de +/- methode te doen en anders doe ik het zelf wel.. Gaat toch veel sneller en veel minder kans op fouten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:14

En ik ken er genoeg die de +/- methode niet kennen, ik heb die methode al zo vaak uitgelegd. Je kan er dus gewoon niet vanuit gaan dat de schrijver/jury/secretariaat de +/- methode heeft gebruikt en dat het ontbrekende cijfer dus als een 6 is meegeteld.

En ja, daar waren ook secretariaten bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:30

Falona schreef:
En ik ken er genoeg die de +/- methode niet kennen, ik heb die methode al zo vaak uitgelegd. Je kan er dus gewoon niet vanuit gaan dat de schrijver/jury/secretariaat de +/- methode heeft gebruikt en dat het ontbrekende cijfer dus als een 6 is meegeteld.

En ja, daar waren ook secretariaten bij.

Sorry hoor, maar ik geloof niet dat én de jury én de schrijfster én het secreatariaat én de deelnemer allemaal toevallig op die manier (cijfers optellen ipv +/-) hebben opgeteld :n Dat gaat er bij mij echt niet in :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:52

Ooit gehoord van Murphey's law?

De +/- methode is ook niet heilig en als de eerste al fout heeft geteld dan telt de rest heel makkelijk ook fout. En geen mens is perfect. Ik vind dat jij iets te overtuigd bent van je gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:20

Falona schreef:
Ooit gehoord van Murphey's law?

De +/- methode is ook niet heilig en als de eerste al fout heeft geteld dan telt de rest heel makkelijk ook fout. En geen mens is perfect. Ik vind dat jij iets te overtuigd bent van je gelijk.

Nee overal waar gerekend wordt worden fouten gemaakt, maar de +/- methode lijkt me toch wel een stuk minder foutgevoelig..

Edit: Overtuigd van mijn gelijk... Ik reed zelf tot een jaar geleden actief wedstrijden, al ruim 10 jaar, jureer ook al 2 jaar zelf en ik heb echt nog nooit iemand gezien die anders optelde dan de +/- methode, vandaar ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:25

Gewoon door 2 verschillende mensen in Excel laten optellen, dan is het helemaal minder foutgevoelig. Werkt prima. Zijn zelfs programma's voor.
Maar het topic hier gaat niet over +/- systeem, maar over wat te doen als er 1 cijfer niet is ingevuld en deze ook niet is meegeteld in de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:30

Evelli schreef:
Ik probeer de boel weel ontopic te praten, daarnaast heb ik al een volledige reactie gegeven.
De TS én haar zusje hebben niets aan een nutteloze offtopic discussie over +/- optellen en wat dan ook.

O dus ieder topic moet meteen afgelopen zijn als het antwoord al lang en breed bekend is ;) Dat was namelijk na 2/3 posts wel al duidelijk voor TS :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:02

Ik zou toch nog even contact opnemen met het secretariaat. Niet geschoten is altijd mis.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:05

Eliine schreef:

Maar wat nou als de jury is vertrokken nadat ze punten hebben geteld?? Dat gebeurt bij ons op onderlinge wedstrijden vaak. Dan wil je graag eventuele toelichting is ze al weg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:09

Vorig jaar ook een keer gehad.
Ik heb contact opgenomen met het wedstrijdsecretariaat .
Zij hebben hun kopie gestuurd aan de jury, hij heeft het vergeten onderdeel ingevuld met een 6, handtekening gezet en gemeld aan de federatievertegenwoordiger. Ik heb thuis ook een kopie gekregen. En zij hebben het met de KNHS in orde gemaakt.
En 3 weken later zag ik de winstpunt verschijnen op de KNHS site.

Dus gewoon proberen en bellen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:25

miss_lizje schreef:
Eliine schreef:

Maar wat nou als de jury is vertrokken nadat ze punten hebben geteld?? Dat gebeurt bij ons op onderlinge wedstrijden vaak. Dan wil je graag eventuele toelichting is ze al weg.

Wat er bij jullie op onderlinge wedstrijden gebeurd heeft niet veel met het knhs te maken en heb je gewoon pech lijkt me als ze er niet meer zijn.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:29

Dat is wel balen zeg :\ Ik had een keer een onderlinge wedstrijd gereden en waren ze 6 punten vergeten. Verder kreeg ik toen ook geen cijfer voor verzorging.
Wat bleek achteraf nou, dat ze niemand daar een punt voor hebben gegeven. Maar dat ze die 6 punten vergeten waren, was niet netjes. Maar ik was toen toch eerste, dus het had toch niet veel uitgemaakt.