Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lovesFIRE schreef:Ik ga binne kort beginnen met wedstrijden te rijden met mijn 4 jarige..
maar hij schud nogal vaak met zijn hoofd (hij tikt meer met zijn neus zijn voor been aan, dus duikt soms naar benee)
krijg je hierdoor minder punten??
lovesFIRE schreef:Ik ga binne kort beginnen met wedstrijden te rijden met mijn 4 jarige..
maar hij schud nogal vaak met zijn hoofd (hij tikt meer met zijn neus zijn voor been aan, dus duikt soms naar benee)
jannie8 schreef:lovesFIRE schreef:Ik ga binne kort beginnen met wedstrijden te rijden met mijn 4 jarige..
jah daar krijg je min punten voor want dan is je paard niet fijn in de aanleuning
je kan beter wachten met wedstrijden als je alles niet voor me kaar hebt
aerdenhout1 schreef:Ik denk zelfs dat je niet met wedstrijden moet beginnen voordat dit euvel is opgelost.
Hier krijg je echt heel veel commentaar op met een wedstrijd. Het is dan ook een grote fout in de africhting. min punten krijg je alleen met fouten in je proef en niet als het paard niet voldoende aan de teugel gaat. Daar krijg je lage punten.
Dit geval wijst op een fout in de africhting.
Champie_Me schreef:ik zou niet beginnen met wedstrijden rijden tot je dit onder controle hebt! het is naast dat het vervelend is en het er niet mooi uitziet ook niet bepaald motiverend als je steeds lage punten zou rijden!
dus eerst oplossen en dan starten!
lovesFIRE schreef:wessjuhh schreef:Het kan ook een allergie zijn, ik ken een paard die dat ook doet, en met een pollenetje is het helemaal opgelost.
wat is een pollennetje???
daantjuhhh schreef:Een pollen netje kan een uitkomst zijn.
Maar als een paard last heeft van de pollen, dan zou het probleem in de winter nihiel moeten zijn.
Als je pony nu nog veel schud, ga ik er niet vanuit dat je pony een pollen alergie heeft.
Daarbij komt er dan ook wel meer bij kijken.
Mijn paard die dat had (vorig paard) had in de lente/zomer erg veel last van de pollen.
Die schudde gelukkig niet onder het rijden maar wel erna.
Maar daarnaast had ze ook last van de ogen en hoesten/proesten.
pluisje2 schreef:waarom al wissels rijden op filmpje te wel paard niet op eigen benen loopt laat de voorkant los zorg eerst dat die op eigen benen gaat lopen
hij loopt erg scheef
je zit hem zelf ook soms erg in de weg let op je houding je zet je handen ook vaak vast