2pony's uitbrengen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nsvc

2pony's uitbrengen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 14:54

Hallooo! :D
Ik wil graag jullie ervaring,mening over het uitbrengen van 2 ponys op wedstrijden!
Ik rij zelf nu een D-pony in de M1+14,ik heb de mogelijk heid om nog een pony erbij te gaan rijden en te gaan starten in de B,maar ik zit tegelijk ook in 2HAVO en ik weet niet of dit te combineren is?
Ik wil ze dan natuurlijk wel zelf rijden,en allebei 2,3 soms 4 keer in de week,alleen ik heb geen flauw idee hoe dat zou gaan,met 2 ponys op wedstrijd vermoeiend?
2 lessen achterelkaar van 3 kwartier best vermoeiend maar te overleven?
Ik zou het natuurlijk een tijdje kunnen proberen,maar toch wil ik jullie mening,tips,eigen ervaringen ect.

Groetjes
xx
Loes!

R0oszs

Re: 2pony's uitbrengen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:06

Ik vind het wel goed te combineren. Ik zit nu op het MBO en train nu 3 paarden en daar komt binnenkort een 4e bij. Ik redt het wel je bent alleen wel later klaar in de avond. Rond half 9 ben ik nu klaar op late schooldagen. Ben 2x om half 4 klaar met school en 1x om 2 uur. Ma&Di loop ik stage en blijf ik slapen daar dus dan kan ik maandag al zoiezo niet trainen.

Toen ik nog op het VMBO zat reed ik in de 1e 4 pony's. Waarvan ik 2 op wedstrijd uitbracht en de 2 andere waren doorrijden/trainen.

Als je wedstrijden gaat rijden zou ik persoonlijk zelf wel vaker trainen dan 3x. Ik train nu zeker 5 keer 2 pony's en 1 train ik 6 keer per week.

Wat betreft op wedstrijd zou je dat echt goed redden. De B begint vaak eerder dan het M en dan heb je genoeg tijd voor beide pony's.

Tja ik ben wel moe na wedstrijden maar ik spring dan wel en vind ik zelf wat vermoeiender met me ene pony dan als ik dressuur ga rijden ;)

Maar het ligt echt aan jezelf en of je het er voor over hebt. Ik moet nu ook dingen laten omdat ik de paarden moet trainen/verzorgen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:12

en nog een tip ;)

ik zou proberen je huiswerk voor school in de lessen te maken. Dan heb je meer tijd voor de paarden en voor andere leuke dingen.

Ik heb dat zelf pas in de examenjaar gedaan en het was een stuk makkelijk ;)
Daarvoor maakte ik het bijna niet of schreef maar wat op en kwam elk jaar moelijk naar het volgende jaar. En ben daardoor ook echt maar NET geslaagt voor me examen.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 15:15

Bedankt voor je tips!:D
Ik doe precies hetzelfde met mijn huiswerk haha,gewoon maar wat opschrijven of niet maken en hopen dat ze het niet controleren,maar het leerwerk daar gaat veel tijd in zitten pff.
En mijn D-M1 pony is nogal een pittige dus die rij ik sowieso 4x,en die E pony die ik er misschien bij wil gaan rijden is wat rustiger,koeler in de kop dus met 3x red ik dat makkelijk!:P
nogmaals bedankt!:D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:39

en welke is dat dan Loes?

Zabrina? of Bless dan?

Wayne is toch een paard.. ik ben wel benieuwd welke je wilt :))

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:42

ik zou het niet weten maar veel sucses;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:04

Als je zelf al twijfeld, dan lijkt mij dat je het niet gaat redden... Ik zou er dan dus niet aan beginnen...

Huiswerk op school maken, is slim, als je je huiswerk maakt is het leerwerk al minder veel... Dus dan zou 2 pony's of 3 makkelijk moeten kunnen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:14

Huiswerk in de les maken? Volgens mij hoor je dan op te letten op je docent ;) Maar daar zal ik me verder niet mee bemoeien.

Ik start regelmatig twee paarden op 1 dag in de sgw, dwz 2 dressuurproeven, twee parcoursen en 2 crossen + het bijbehorende losrijden. En ook twee crosstrainingen (2 * 1,5 uur) gebeurt geregeld. En als ik dat op mijn leeftijd kan (mijn ponyjaren liggen al zeer ruim achter me), zou dat voor jou ook geen probleem mogen zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:23

Kwa energie is 2 pony's rijden op een dag prima te doen voor een gezond persoon.

De vraag die overblijft is of je het red naast je school. Als er 1 ding verschrikkelijk dom is, is dat paardrijden boven school zetten. Paardrijden kun je nog járen doen, school is op dit moment veel belangrijker in je leven en voor je toekomst.

Ik zou het zelf niet redden om 2 paarden te trainen en uit te brengen. Ik vind 1 paard genoeg zorgen geven (ik rijd hem dan ook wel zo een 6 dagen in de week). En ik doe liever 2 dingen goed (dus school en 1 paard), dan alle dingen half en dat je het moet afraffelen.

Ik zou zeggen, denk eens goed na, hoeveel tijd heb je over in de week?
Je kunt ook eerst beginnen met het verzorgen van het 2e paardje, om te kijken of je daar voldoende tijd voor hebt en of je dan nog genoeg tijd over hebt om je huiswerk etc. te maken. Merk je dat het makkelijk gaat, kun je altijd nog een startkaart aanvragen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:34

Lielle, ik maakte mijn huiswerk altijd in de pauzes enzo... Dus niet in de les, soms krijg je ook wel ruimte voor je huiswerk in de les trouwens :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:37

ik heb 2 pony's beide worden bijna iedere dag gereden ook breng ik ze beide uit op wedstrijd. daarnaast rijd ik nog diverse paarden voor anderen en geef les. ik zit vmbo-kader is prima te doen

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:38

Ik denk dat als je het goed plant het best te doen is. :j

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:45

Ik heb tijdens een 36 urige werkweek 2 paarden getraind. Ik pakte ze dan vaak om de dag zodat ze 3 tot 4 keer per week onder het zadel kwamen. Als ik ze beiden op één dag deed pakte ik er eentje vaak aan de longeerlijn (dubbele) om goed te trainen.
Lessen deed ik om de week, de ene week de één en de andere week de ander. Op dezelfde dag kan ook, maar achter elkaar is niet handig. Dan moet je instructeur wachten tot je de ene uitgestapt en afgezadeld bent en de ander opgezadeld en losgestapt is. Als er nog iemand lest kan je die er tussen laten rijden zodat je voldoende tijd hebt.
Op wedstrijden zelf werd er netjes rekening gehouden met het indelen van de klasses, ik had altijd voldoende tijd om beiden los te werken en weer af te zadelen.
Wel is het belangrijk dat ze alleen op de trailer kunnen blijven en niet de boel afbreken.
Voor mijzelf was het goed te doen!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:49

het is te doen, maar dan moet je wel heel veel tijd eraan besteden en ervoor vrij maken. Anders ga je twee paarden ''half'' rijden want als je eerst les hebt met de een, en dan moe bent kun jij niet meer optimaal presteren in de volgende les. en zo ook met het trainen. succes.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:50

Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt hoe makkelijk het leren jou afgaat. dat verschilt namelijk per persoon. De een fietst fluitend door een opleiding, waar een ander met bloed, zweet en tranen hetzelfde papiertje haalt...

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:02

ik doe het wel. tot nu toe gaat het goed.

als je niet elke week op wedstrijd gaat heb je genoeg tijd om huiswerk te maken en je pony's te trainen.
ik ga maar 1 of 2 x in de maand op concour. en niet met ze allebei tegelijk. *D

Goed plannen dan lukt het vast wel.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:17

Allemaal alvast heel erg bedankt!
Ohja,het leren gaat mij redelijk af hoor!
Niet fluitend,maar ook niet met bloed,zweet en tranen haha!
Als ik wedstrijden ga rijden,doe ik ze wel met beide op 1 dag,want anders moet je zó vaak,ik zou het best willen maar mams en paps niet denk ik hihi.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:19

Als je toch al op concours bent maakt het ook niet veel uit of je er één of twee start ;)

Als het leren je redelijk afgaat, moet het met goed plannen wel te doen zijn. Er zijn wel meer die het lukt :j Succes in ieder geval!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:25

Ik rij meestal gewoon 1 pony, maar ik kan nu ook een paard erbij gaan rijden bij mijn instructrice omdat zij er geen tijd voor had! Ik blijf het topic gewoon even volgen dus!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:06

Ik zit in mijn examenjaar en heb 3 beesten die ik elke dag rijd.
Ik heb ze op 2 verschillende locaties staan. Een pony staat op de manege. En de andere 2 staan op een pensionstal hier 5 min vandaan. Naar die ene op de manege moet ik altijd met de auto.
Het kost heeeeeeel veel tijd maar ik heb het er voor over!

Aleiida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:29

als je het graag wilt is het vaak wel te combineren.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:48

x_tico schreef:
Ik zit in mijn examenjaar en heb 3 beesten die ik elke dag rijd.
Ik heb ze op 2 verschillende locaties staan. Een pony staat op de manege. En de andere 2 staan op een pensionstal hier 5 min vandaan. Naar die ene op de manege moet ik altijd met de auto.
Het kost heeeeeeel veel tijd maar ik heb het er voor over!

vinden je ouders dat ook goed dan?
want dan moeten zij je toch elke dag brengen en weer ophalen?

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:13

Ik zit in 4havo, en ik rijd er ook 2 per dag!
Ik vind het wel prima te combineren met school, want dan kan je bijvoorbeeld 's middags huiswerk doen en 's avonds rijden (of andersom).

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:40

Ik vind het best te combineren :)
Ik zit in 5VWO en rijd 2 pony's en start deze ook beide.
Mijn huiswerk maak ik meestal 's middags en dan rijd ik 's avonds.
Ook probeer ik op school veel te doen, dat scheelt namelijk heel veel werk ;).
Succes ermee :)

Merel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:01

op school al proberen je dingen te maken, en 2 paarden is best te doen