Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En als dat goed gaat, eens inschrijven. KarinvdM schreef:Of je nu ergens gewoon gaat rijden of dat het een wedstrijd is, dat maakt niet zoveel verschil.
Sjonniej schreef:KarinvdM schreef:Of je nu ergens gewoon gaat rijden of dat het een wedstrijd is, dat maakt niet zoveel verschil.
Voor het paard niet, maar voor sommige ruiters maakt dat wel een wereld van verschil. (Plus dat het financieel wel aantrekkelijker is om gewoon ergens in een bak te gaan rijden)
Ik kan niets anders zeggen dan bovenstaande.
Wanneer je hem thuis voldoende vertrouwd dat hij naar je luistert (rem, gas, stuur werkt goed), meenemen naar andere terreinen.
Het is dan aan jezelf of je 'gewoon' ergens gaat rijden of meteen een wedstrijd start. Zolang jij er maar voor zorgt dat jij de stabiele factor bent en dat je je paard het vertrouwen kunt geven dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.
.
.
.
. xCarolaa schreef:Ik ga vaak eerst oefenparcoursjes rijden op andere tereinen als oefening.
Voor de rest neem ik ze gewoon mee, vaak lopen ze nog niet perfect, en gaat het niet goed ..
Maar het is altijd een goede leer.
Beide pony's die ik nu rijd vindne het nog steeds spannend, altijd eerst lekke rustig opzadelen, nog even een borsteltje erover heen, en dan lekker in gaan stappen.
Overal ed tijd voor nemen die ze nodig hebben, en natuurlijk extra belonen als ze het gedaan hebben, zelfs al ben ik uitgebeld ofzo.

Succes
_Marinke_ schreef:Wat je ook kunt doen is gewoon is wat wedstrijden af gaan, en daar zonder te starten beetje rond rijden. Als je dit van te voren even overlegd met het secretariaat is het vaak geen probleem. Je betaalt dan ook lang niet zoveel als wanneer je start, hooguit dat ze een kleine vergoeding willen, en jij hebt geen druk van presteren of zenuwen ofzo. Maar toch maken jullie eigenlijk verder alles mee op zo'n wedstrijd, het omroepen de vlaggen, de bordjes etc. etc.
Wel even van te voren overleggen!!
Even kijken hoe hij reageerd...