Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ziolette schreef:barlie schreef:Contact persoon (secretariaat) krijg ik helaas niet telefonisch te pakken.
Neem anders even contact op met iemand van het regio of kringbestuur, als een vereniging per 1 januari afgemeld is, dan weten zij dat ook.
En ze hebben inderdaad doorgekregen van de KNHS dat de vereniging niet meer bestaat vanaf 1 januari.

Urielle schreef:Wat zei je eigen secretariaat er dan van? Lijkt me raar dat een vereniging wordt opgeheven zonder dat de leden ervan weten.
barlie schreef:Urielle schreef:Wat zei je eigen secretariaat er dan van? Lijkt me raar dat een vereniging wordt opgeheven zonder dat de leden ervan weten.
Vandaag aan de lijn gehad. Er waren veel te weinig leden (5 a 6 personen). Dat is de reden dat de vereniging wordt opgeheven bij de KNHS. Van de week krijgen de leden een brief![]()
Volgens de secretariaat is het niet nodig om bij een andere vereniging in te schrijven maar dat je alles via de KNHS thuis krijg gestuurd in plaats van de vereniging. Volgens mij klopt dit niet.
Ik ben al bezig met inschrijven bij een andere vereniging

goldwing schreef:Je kan niet zomaar een vereniging opheffen hier moeten ledenvergaderingen aan te pas komen en als er algeheel beslist wordt de vereniging op te heffen ( hier ben je als alles officieel is ongeveer een jaar mee bezig) moeten de gelden verdeeld worden onder de leden en evt onroerend goed verkocht, want alles van een vereniging is in eigendom van de leden
Het kan ook zijn dat ze niets vast hebben laten leggen bij de notaris ( en dit is vanuit de knhs verplicht ) en zodoende door de knhs op niet officieel zijn bestempelt
Kijk de statuten en het reglement van je vereniging maar eens na want het kan gewoon niet zomaar dat ze een brief naar je wel of niet nieuwe adres sturen dat de vereniging ophoud te bestaan
Fitzroy schreef:Wat ongelooflijk slordig van die vereniging om de mensen pas nu in te lichten!!
Voor hetzelfde geld heb je a.s. weekend wedstrijd en dan heb je dus wel een probleem omdat je geen startkaart en coupons kunt krijgen vanwege de sluiting van de KNHS.
Zelfs 9 januari wordt denk ik nog krap zat, ik zou gelijk maar 4 januari bij de KNHS aan de telefoon hangen om het proberen te regelen.
Waarom hebben ze jullie daar niet een maand eerder over ingelicht?
Ptries schreef:goldwing schreef:Je kan niet zomaar een vereniging opheffen hier moeten ledenvergaderingen aan te pas komen en als er algeheel beslist wordt de vereniging op te heffen ( hier ben je als alles officieel is ongeveer een jaar mee bezig) moeten de gelden verdeeld worden onder de leden en evt onroerend goed verkocht, want alles van een vereniging is in eigendom van de leden
Het kan ook zijn dat ze niets vast hebben laten leggen bij de notaris ( en dit is vanuit de knhs verplicht ) en zodoende door de knhs op niet officieel zijn bestempelt
Kijk de statuten en het reglement van je vereniging maar eens na want het kan gewoon niet zomaar dat ze een brief naar je wel of niet nieuwe adres sturen dat de vereniging ophoud te bestaan
Klopt, het is onmogelijk een vereniging op te heffen zonder een Algemene Ledenvergadering. Ik zou er eigenlijk van uitgaan dat de KNHS dit ook verifieert.
Ik vind het prima om naar een andere vereniging te gaan. Alleen ik had graag het eerder geweten i.v.m. geplande wedstrijden. Hopelijk lukt het met de KNHS hier een oplossing voor te vinden.