op wedstrijd wat te regelen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjeklasen

op wedstrijd wat te regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 14:06

Hoi HOi,
ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik heb nog geen mooi overzicht bij elkaar.

Ik wil met mijn paard gaan starten in het B (en oh wat vind ik dat spannend!)
Hoe moet ik dat doen?
wat moet ik allemaal regelen?? hoe werkt dat met inschrijven enzo???

Wie wil het hier voor me opschrijven???
ik zie nl door de bomen het bos niet meer

Alvast bedankt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:10

Hey,,

Je moet lid zijn van een vereninging en je moet een startkaart aan vragen
Als je de startkaart binnen hebt kun je startcoupons aanvragen

Qua aanvragen kun je kijken op www.startlijsten.nl (daar staan de vraagprogramma's op) Je stuurt een startcoupon op naar het adres dat op het vraagprogramma staat, en een een week (verschild een beetje per persoon) van te voren kun je de startlijst zien. En weet je hoe laat je moet starten.

euh,, ben ik nou nog wat vergeten?

kaatjeklasen

Re: op wedstrijd wat te regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 14:14

en hoe werkt dat dan als je op t terrein aan komt, hoe weet je waar je moet zijn enzo?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:20

Nou als je het terrein gevonden hebt (is bij ons altijd een probleem rijden namelijk altijd verkeerd haha)

Ga je je melden bij het secetariaat, daar betaal je ook de inschrijfkosten. Als je dat gedaan hebt kun je gaan inrijden. En wordt je meestal wel geroepen als ej aan de beurt bent. (natuurlijk kun je zelf ook even na vraag doen hoeveel er nog voor je moeten)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:24

maj0 schreef:
Hey,,

Je moet lid zijn van een vereninging en je moet een startkaart aan vragen
Als je de startkaart binnen hebt kun je startcoupons aanvragen

Qua aanvragen kun je kijken op http://www.startlijsten.nl (daar staan de vraagprogramma's op) Je stuurt een startcoupon op naar het adres dat op het vraagprogramma staat, en een een week (verschild een beetje per persoon) van te voren kun je de startlijst zien. En weet je hoe laat je moet starten.

euh,, ben ik nou nog wat vergeten?

Vraag dit even goed na bij je vereniging, sommige verenigingen schrijven namelijk voor jou in ! en sturen dan ook jou coupons op.
Dan hoef je dus NIET zelf de coupons op te sturen !
Veel succes

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:27

Bedankt voor de aanvulling :D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:30

Graag gedaan,
Verder voor de TS maak je niet druk, alles wijst zich vanzelf wel.
Iedereen is ooit voor het eerst geweest.
Mocht je op concour nog vragen hebben over hoe en wat, loop even langs het secretariaat, die willen je meestal best even helpen.
Vraag desnoods een medeclub lid of iemand anders die je op concour ziet. (leer je meteen wat nieuwe mensen kennen ;)altijd handig als je wat bent vergeten ofzo :P )

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:38

Miss_m schreef:
Graag gedaan,
Verder voor de TS maak je niet druk, alles wijst zich vanzelf wel.
Iedereen is ooit voor het eerst geweest.
Mocht je op concour nog vragen hebben over hoe en wat, loop even langs het secretariaat, die willen je meestal best even helpen.
Vraag desnoods een medeclub lid of iemand anders die je op concour ziet. (leer je meteen wat nieuwe mensen kennen ;)altijd handig als je wat bent vergeten ofzo :P )

Haha,, nog een tip controleer altijd alles 2 keer of je alles hebt

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:40

Ohja, doe ik ook maar dan ben ik nog in staat om iets te vergeten ;)
Singels zijn een geliefd vergeet object bij mij, ik ben wel eens mijn hoofdstel vergeten of heb het verkeerde zadel meegenomen en zwepen enzo haha, gelukkig kan ik altijd wel iets lenen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:42

Haha ja mijn hoofdstel ben ik ook wel eens vergeten :P of een dekje, en mijn bontje onder het zadel (gelukkig altijd nog dicht bij dat pa het nog even na kon brengen haha)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:44

Enn,, mensen leren kennen is natuurlijk ook gewoon gezellig. (stiekem ook handig als je ineens last minute een voorlezer nodig hebt ofzo haha )

Helaas bij mij komen brengen is meestal lastig want papa gaat altijd mee ;)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:49

controleer dan ook dat je alles weer mee terug neemt :D en niets op de zijkant van de trailer laat liggen ofzo :D

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:53

Als je paard/pony niet voldoende bekend is met trailer laden zou ik zorgen dat je dat vast een paar keer in alle rust hebt geoefend. Anders sta je op zondagochtend gigantisch te stressen omdat 'ie niet wil laden...............

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:55

Thirza schreef:
controleer dan ook dat je alles weer mee terug neemt :D en niets op de zijkant van de trailer laat liggen ofzo :D

ghehe,, ook een goeie :P Doe ik ook altijd :+

Ach er is altijd wel iemand die je voor wil lezen mocht je niemand hebben.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:59

niet alleen dat trailerladen. ook der een paar keer mee rijden is nodig. als je paard een schrik heeft opgelopen de eerste keer naar het concour, en hij wil er s'avonds niet meer in... sta je daar ook voor piet-snot.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:05

En wat mij ook is aangeraden de eerste keer vlecht van te voren ook een keer en ga er een keer mee rijden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:07

Misschien is het ook een goed idee om oefenwedstrijden te rijden bij jou in de buurt. Dat je vast het wedstrijdgebeuren 'proeft' en een beetje met de stress om leert gaan. Je wordt dan ook door een echte jury beoordeelt en weet je meteen hoe ong. je het gaat doen op de echte wedstrijden ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:10

Ook een x op een andere lokatie rijden als het paard dat nog niet heeft meegemaakt - is een fijne voorbereiding.
Dan weet je meer hoe je paard gaat reageren op vreemd terrein en kun je ook je inrij-tijd op aanpassen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:22

Dat bedoelde ik ook een beetje met mijn post...;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:24

friendly schreef:
Dat bedoelde ik ook een beetje met mijn post...;)

ja, je was iets eerder.
Echter is een oefenwedstrijd wel veel spannender dan gewoon een keer op een adere lokatie rijden. Je zit dan niet zo scherp of helemaal niet aan tijd gebonden én het is niet zo druk als je een goede lokatie uit zoekt. Dan weet je ook veel beter waar je op moet letten zónder wedstrijdstress ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:30

Dat is waar. Jij bedoelt waarschijnlijk gewoon je paard meenemen naar een andere stal lekker even vrijrijden zeg maar en ik bedoelde echt een wedstrijd rijden voor de nep..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:36

friendly schreef:
Dat is waar. Jij bedoelt waarschijnlijk gewoon je paard meenemen naar een andere stal lekker even vrijrijden zeg maar en ik bedoelde echt een wedstrijd rijden voor de nep..

jep!
In de B kun je geen verlies rijden, dus ik vind die oefenwedstrijden in de B een beetje nutteloos ;)
(wanneer je van plan bent om echt te starten wel te verstaan.)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:42

Zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent dat voorkomt ook een hoop stress

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:50

maj0 schreef:
Nou als je het terrein gevonden hebt (is bij ons altijd een probleem rijden namelijk altijd verkeerd haha)

Ga je je melden bij het secetariaat, daar betaal je ook de inschrijfkosten. Als je dat gedaan hebt kun je gaan inrijden. En wordt je meestal wel geroepen als ej aan de beurt bent. (natuurlijk kun je zelf ook even na vraag doen hoeveel er nog voor je moeten)

Ik meld me nooit bij het secretariaat.. en rijd al zeker 1 jaar wedstrijden. Mijn inschijfgeld betaal ik ook altijd vooraf. Maar heb nog nooit gehoord dat ik me moest melden..

(ik rijd pony wedstrijden mss dat dat verschil maakt?)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:52

Nou...dat is ook discutabel. Ik kom altijd ruim op tijd en zit dan te stressen over hoe laat ik op moet gaan zadelen en inrijden... :P Dus neem ik altijd een voorlezer mee die weet hoe ik functioneer en die mijn geestelijke gezondheid een beetje in de gaten houdt en zegt wat ik wanneer moet doen :P Al gaat het de laatste maanden wel goed.. ;)

Waar betaal jij dan elke keer? Dat doe je toch echt bij het secretariaat... En je moet eigenlijk ook altijd paspoort/startkaart laten controleren. Maakt niet uit of je pony of paard bent.