Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HelgaV schreef:Ik ben daar ook niet heel goed in, maar heb inmiddels wel een handig trucje ontwikkeld.
Ik loop het parcour en halverwege blik ik nog even terug van de eerste hindernis tot waar ik gelopen ben. Dan loop ik tot het eind en blik ook nogmaals terug op het parcour. Vaak moet ik dan een paar keer nadenken en kijken voordat ik het parcour weet.
Daarna doe ik mijn ogen dicht en ga met mijn vinger het parcour wijzen. Als ik dan een half uur later op mijn paard zit dan kan ik hem nogmaals oefenen met mijn ogen dicht en dan kan ik hem zo rijden!
Maar of deze uitleg nou zo duidelijk is, haha
Pytje schreef:Loop je wel parcours voor je gaat starten?
Beetje het idee van missevel en helgav dus.. gewoon je parcours rijden in gedachte!! Succes ermee!! 
MissEvil schreef:@ HelgaV; je probeert dus gewoon een soort plattegrondje te maken voor jezelf, in je hoofd.
Dat deed ik ook altijd, en dan met je ogen dicht met je vinger aanwijzen waar je op je plattegrondje zat en heenmoest..
Maar ik weet niet of ik het duidelijker uitleg haha!
MoenaTuxl schreef:Ik weet de barage nooit, dus die schrijf ik altijd op mijn hand
Storm76 schreef:Vooral in de lagere klassen staan parcoursen in een soort achtjes, je blijft as het ware rondjes links en daarna rechts rijden, helemaal in een binnenbak van 20 bij 60. Meestal zijn het allemaal logische bochtjes. Probeer dus niet te moeilijk te denken.
De barrage kan je alvast op je hand schrijven.

bij een oefenparcour voor een tijdje terug hadden ze ook de radio best hard en toen wist ik het parcour helemaal niet meer.. wel weet ik nog steeds welk nummer er toen werd gespeeld