Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Als je echt voor de sport gaat, dan heb je uiteindelijk meer aan een paard.
Citaat:Ik rijd zelf met een pony tussen de paarden, maar alleen omdat het mijn 2e sport is. Hoofdsport van ons is het samengestelde mennen (waar je levenslang in de pony's mag blijven rijden), daarvoor is het super geschikt. Dressuur zijn we ernaast gaan doen.
Maar hoe leuk ik het ook vind en hoe goed hij zijn best ook doet, hij kan niet op tegen alle dressuurpaarden (ook als is het een dressuurpony). Voor een 7 moeten wij extra ons best doen, terwijl een mooi dressuurpaard met veel uitstraling die 7 al heeft als hij een gewone volte loopt.

Citaat:Dus als je echt voor de prijzen wilt gaan en hogerop wilt komen, kan ik me inderdaad voorstellen dat je de keuze maakt om een paard te kopen.
Als ik zelf serieus zou willen gaan dressuur rijden, dan zou ik ook een paard kopen.
wake_up schreef:tja. Een paard heeft veel meer beweging dan een pony, en dat is de reden waarom je met een paard makkelijker in de dressuur meekomt.
Eva_D schreef:Beste Bokkers,
Ik lees vaak dat mensen die als ze 18 zijn geworden met pijn in hun hart hun pony inruilen voor een paard omdat ze dan bij de paarden gaan starten. Maar je kan toch ook gewoon met je pony tussen de paarden starten ? Dus waarom je pony waar je een band mee op hebt gebouwd enz. wegdoen voor een paard omdat je toevallig 18 geworden bent ? (Mits je er nog gewoon oppast) Ik bedoel dit totaal niet als een aanval op mensen die dit doen hoor, maar ik vraag dit me gewoon af.
Sjonniej schreef:Het is maar net waar je ambities liggen. Maar ik vind wel dat je de situatie objectief moet kunnen bekijken. En natuurlijk kun je goede punten rijden met je pony en natuurlijk kun je eens een prijs winnen. En natuurlijk is het ook onwijs leuk om juist met je pony zover te komen en natuurlijk is het ook haalbaar om met een goede pony tot het Z te komen.
chrisje_83 schreef:wake_up schreef:tja. Een paard heeft veel meer beweging dan een pony, en dat is de reden waarom je met een paard makkelijker in de dressuur meekomt.
En dat is dus niet waar! De midden- en uitgestrekte gangen worden beoordeeld naar het maximale kunnen van het paard of pony. Niet naar dat een paard ruimer kan. Er zijn toch ook genoeg paarden die moeite hebben met deze verruimingen? Krijgen die wel een 7 of 8 dan omdat het paarden zijn? Nee hoor, deze worden gewoon beoordeeld naar uitvoering.
Citaat:En dat is dus niet waar! De midden- en uitgestrekte gangen worden beoordeeld naar het maximale kunnen van het paard of pony. Niet naar dat een paard ruimer kan. Er zijn toch ook genoeg paarden die moeite hebben met deze verruimingen? Krijgen die wel een 7 of 8 dan omdat het paarden zijn? Nee hoor, deze worden gewoon beoordeeld naar uitvoering.