Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dusty_Dilly schreef:Ik ga binnenkort ook bij de B- paarden starten met mijn fjord en die is 1.45. Het parcours is niet het probleem.. de dubbels wel..
Ik ben goed aan het oefenen op de dubbels.. zodat als ik aan kom rijden op een dubbel dat ik dan precies weet hoe te rijden.. zodat we er netjes overheen komen..
Bij ons in de buurt gebeurt dat niet. En een E pony is in principe ook gewoon een paard. Alleen in Nederland valt deze hoogte nog onder de categorie pony. Kan makkelijk, en als het te ruim/krap is, dan weet je dat na een paar keer en ga je er op trainen. (Dus voor de dubbel iets wegrijden zodat je groot uitkomt of als je veel ruimte hebt terug rijden zodat je een galopsprong extra maakt, maar dat lijkt me voor een E pony niet gepast.) Amber_ schreef:Jolienn schreef:Hebben jullie ooit wel eens een parcoursbouwer tussen de E ponys en paarden hindernissen breder zien zetten? Ik niet
Hier wel,
Oxers en dubbel staan breder dan bij E Ponys.
Ik heb bij de pony's gestart met hetzelfde paard als waar ik nu mee bij de paarden start. Bij de pony's staan de dubbels wel een stukje korter. 
kiimmiie schreef:oeiii. met een kleine D - pony lijkt me het helemaal moeilijk.
maar proberen kan altijd!!
maar hoe ga je dat dan doen als je een dubbel heb op 1 galops sprong?