Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Denk dat ALS je er voor kiest om langer door te wijken dat je het rechtstellen overduidelijk moet laten zien in elk geval! 
Yvank_ schreef:essie_blue schreef:klopt jury, maar op de hoefslag heb je meer steun van het hek.
Als je buiten start heb je nergens steun aan
CM_ schreef:Helaas zijn er jury's die het nodig vinden om 3-en te geven voor het wijken in het L1, als je het tot de hoefslag doet.
Met als commentaar dat het 5 meter had moeten zijn
Heb het er toen maar bij gelaten omdat het mijn laatste L1 wedstrijd was, maar vond het belachelijk , minimaal 5 meter is MINIMAAL 5 meter en dus geen grens.
Dus nee ik zou het niet willen riskeren

vibabu schreef:Ik ben het met Sandrohit eens. Ben toen het boekje uitkwam naar een soort clinic geweest waarbij ze uitleg gaven van de proeven. Deze werden ook beantwoord door iemand van de KNHS (of degene die die proeven geschreven had) Ze zeiden daar ook dat je minimaal 5 meter moet wijken maar dat het maximaal niet uitmaakte. Als je paard niet zo goed in wijken is dan zou ik niet verder dan die 5 meter gaan. Als het wel goed bevestigd is dan zou ik nog een paar passen extra neerzetten. (als je een perfecte middendraf heb dan rijd je die toch ook optimaal?)
superwoman schreef:vibabu schreef:Ik ben het met Sandrohit eens. Ben toen het boekje uitkwam naar een soort clinic geweest waarbij ze uitleg gaven van de proeven. Deze werden ook beantwoord door iemand van de KNHS (of degene die die proeven geschreven had) Ze zeiden daar ook dat je minimaal 5 meter moet wijken maar dat het maximaal niet uitmaakte. Als je paard niet zo goed in wijken is dan zou ik niet verder dan die 5 meter gaan. Als het wel goed bevestigd is dan zou ik nog een paar passen extra neerzetten. (als je een perfecte middendraf heb dan rijd je die toch ook optimaal?)
klopt, echter bij het schrijven kreeg ik mee dat de meeste het na de eerste 5 meter toch verprutsen en daardoor een laag cijfer krijgen... Je neemt minder risico met 5 meter én je krijgt als je het netjes doet gewoon een hoog cijfer. Meer dan 5 meter geeft geen meerwaarde
) vibabu schreef:je loopt idd minder risico. maar ik denk ook dat als ie het goed doet, waarom niet? als je je oefening maar goed afmaakt. (en ik vond het een goede oefening alvast voor de L2)