wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:45

Blijven jullie altijd wachten tot de prijsuitreiking bij dressuur?
zo niet, hoe doen jullie dit dan met eventueel prijzengeld?

EllyC

Re: wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:02

Ik wacht niet altijd, soms baal ik zo (van mezelf) dat ik naar huis ga. Daar baal ik dan ook weer van want dan heb ik geen protocol.

Moet zeggen dat ik het niet vaak doe, maar toch..... Ik vind het eerlijk gezegd respectloos tegenover de organisatie en evt. sponsoren.
Prijzengeld hebben we hier bijna nooit en bekers geef ik terug.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:06

Niet altijd, hangt van de tijd af tussen het rijden en de uitreiking. Meestal laat ik dan een envelop achter met frankering voor het opsturen van de coupons.

Als je niet bij de prijsuitreiking aanwezig bent dan komt je prijs te vervallen. Dus dat geval is het jammer. Of er moet toevallig een stalgenoot of kennis aanwezig zijn (in tenue) dan krijgt diegene de prijs meestal wel mee.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:08

Hier krijg je je protocols al mee als je niet bij de prijzen zit. Anders zit je idd tot dan te wachten, of je laat ze afgeven aan een persoon die je kent.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:09

is wel ongezellig een prijsuitreiking met 1, 2 of 3 personen (afhankelijk van aantal deelnemers)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:13

Ik blijf altijd wachten, omdat ik meestal een halfuurtje/driekwartier moet wachten (kleine groepjes) en in die tijd paard nog moet uitstappen, op trailer zetten.

Ben 1x toen ik een uur moest wachten (incl. paard op trailer etc) naar huis gegaan om paard naar huis te brengen maar kwam daarna terug.

Ik start toch alleen maar op max. 15 rijden van huis af dus vind niet nodig om eerder naar huis te gaan, en wil wel graag mijn protocollen hebben dus wacht wel :).

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:42

love_plaisir schreef:
Ik blijf altijd wachten, omdat ik meestal een halfuurtje/driekwartier moet wachten (kleine groepjes) en in die tijd paard nog moet uitstappen, op trailer zetten.

Ben 1x toen ik een uur moest wachten (incl. paard op trailer etc) naar huis gegaan om paard naar huis te brengen maar kwam daarna terug.

Ik start toch alleen maar op max. 15 rijden van huis af dus vind niet nodig om eerder naar huis te gaan, en wil wel graag mijn protocollen hebben dus wacht wel :).

tsjah, 15 min rijden voor een wedstrijd komt bij mij niet zo heel vaak voor, omdat de wedstrijden toch vaak veel verder weg zijn van huis.

maar moet soms best lang wachten omdat de groepen dan groot zijn, en ik als 1 van de eersten moet starten....

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:42

jury schreef:
is wel ongezellig een prijsuitreiking met 1, 2 of 3 personen (afhankelijk van aantal deelnemers)

maar dit komt volgensmij wel vaak voor...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:45

Alleen als het nodig is :+
maar meestal als het dichtbij is en ik ben vroeg, dan brengen we het paard eerst naar huis, en ga ik daarna weer terug, moeten meestal ook nog wel wat bekenden dus zowieso daar even kijken :)
Als ik laat in de groep ben blijven we idd gewoon even wachten, maar dan ook mits het nodig is.

Bij ons kun je de coupons vrijwel meteen ophalen na de proef, nouja soms duurt het even maar je hoeft niet te wachten tot iedereen geweest is :)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:57

Als de wedstrijd dichtbij is (9 van de 10 keer) dan ga ik eerst naar huis en ga daarna even terug. Als het verder weg is, ligt het eraan hoe lang de prijsuitreiking nog duurt. Coupons neem ik iig wel altijd mee.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:00

Ik vind het wel altijd verschrikkelijk als je prijsuiteiking in volledig tenue heb. Dan moet je je zweetlaarzen weer aantrekken.

Of als ze alle punten opnoemen, ook als je laatste bent geworden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:04

Beide hebben we hier geen last van eigenlijk :D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:06

Ik wacht ook alleen als het nodig is. De coupons komen vrij snel in bakjes te liggen en liggen er vaak al na het afzadelen, dus die neem ik altijd mee.
Als de wedstrijd heel dichtbij is ga ik wel eens eerst naar huis, maar meestal blijf ik wachten (wat zo ongelooflijk lang kan duren :z )
1,5 week geleden had ik een wedstrijd gehad en om 10 uur had ik mijn paard afgezadeld en al en had ik mn punten ook al. Ik stond 2e met best wel leuke punten, alleen de laatste moest pas om 12.30 starten. Het was niet heel dichtbij huis, maar 2,5 uur wachten trok mij ook niet. Ik had gevraagd of ik 's middags mocht bellen om te vragen of ik een prijs had en dat mocht. Ben 's middags nog terug gereden en heb de prijs in gewone kleding mee gekregen.
Ik heb eigenlijk nooit tenue aan bij de prijsuitreiking.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:50

Coupons wachten we sowieso altijd af, al is het maar omdat de KNHS wel eens een foutje kan maken en wij dan altijd bewijs hebben van de winstpunten stand. We proberen de punten zoveel mogelijk te vergelijken met die van anderen en indien we het vermoeden hebben dat we wel eens in de prijzen kunnen zitten, wachten we de prijsuitreiking af of vragen een kennis die sowieso blijft de eventuele prijs aan te nemen. Mochten we vlakbij een wedstrijd hebben en denken dat we prijs hebben (en genoeg tijd over), dan brengen we het paard eerst naar huis en gaan dan terug. Heel soms hangt er een lijst met uitslagen, maar das dus zeer sporadisch.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:57

Ik wacht alleen als het nut heeft.
Als het rijden echt heel slecht is gegaan ga ik er vanuit dat ik toch geen prijs heb en ga ik naar huis.
Maar meestal wacht ik het wel af, is toch wel gezellig en vooral bij buitenconcoursen is er genoeg te zien in de tijd dat je moet wachten.

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:58

ja, ik blijf altijd w8ten maar als ik aan het begin ben en het dicht bij is ga ik ondertussen even naar huis ook om mijn pony weer weg te brengen en netjes te verzorgen en daarna kom ik weer terug als de pijsuitrijking i

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:56

De punten/coupons worden hier vaak heel snel vrijgegeven. Dan ligt het aan punten of ik op de prijsuitreiking wacht, maar wil wel altijd mn coupon hebben.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:57

Ik breng altijd eerst mijn pony terug naar huis en ga dan terug voor de prijsuitreiking of om mijn protocollen op te halen. Wil altijd wel weten wat ik gereden heb en eigen bewijs hebben hoeveel wp ik heb :+

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:17

Ik breng vaak mijn paard naar huis en kom dan terug voor coupon/prijsuitreiking.

Als ik zelf niet kan regel ik iemand anders om voor me coupon op te halen. Maar komt zelden voor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:18

Maar de coupons heb je toch wel een half uurtje na je proef? Of is dat ook weer in elke regio anders?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:18

Neehoor, die krijg je bij ons altijd pas na de prijsuitreiking.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:22

Oh dan is dat inderdaad anders. Een beetje snel concours heeft de coupons al klaar liggen hier als je terugkomt van het afzadelen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:23

Hier houden ze het graag spannend denk ik. :+

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:26

Ligt een beetje aan waar ik start!
Vaak is t best dicht bij stal dus als er nog veel starts zijn ga ik naar huis en zet mijn paardje lekker in de wei en ga dan terug voor mijn coupons en de prijsuitreiking.
Maar als t niet zo lang duurt gaat mijn paard lekker de trailer op met een pluk hooi :Y) nadat ze is uitgestapt.. ;)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:28

Mijn laatste wedstrijd in Limburg maakten ze het wel erg bont. Anderhalf uur na de laatste start kwam de uitslag pas. En het werd zelfs nog later. Was een uur rijden van thuis, dus paard naar huis brengen ging ook niet. Toen hebben we echt lang moeten wachten.....