misschien stomme vraag over springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

misschien stomme vraag over springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:37

mischien een stomme vraag voor een leek als mij in de wedstrijdsport.
maar een meisje van mijn werk zei dat ze donderdag in amsterdam een wedstrijd had met haar paarden.
in de M springen en de Z dresuur.
een dag later kwam ze op het werk en zei dat ze met springen eerste was geworden en met dresuur tweede.
maar haar springpaard was tijdens de ereronde min of meer op hol geslagen en over een hoge hindernis gegaan en had zijn been gebroken.
hij was naar huis vervoerd met de trailer en zou dan vrijdag worden afgemaakt.

maar ik vroeg dus naar de leeftijd en hij was 3!
hij was op zijn tweede ingereden en liep nu al M. ik vraag me nu af: is dat toegestaan? op je 3e al M lopen lijkt me flink zwaar voor ee paard en nog erg belastend ook. ( overigens is het paard bij zijn oude eigenaren als 2 jarige ingereden, wat natuurlijk niet goedpraat dsat zij er nog op doorrijden.
maar bij de dresuur mag je als 3 jarige toch ook geen Z rijden ofzo, hoe zit dat bij springen?

overigens heeft ze smiddags nog gewoon haar dresuurwedstrijd gereden, ze moest lachen om mijn gezicht toen ze dat zei. ( vroeg me af wat ze met haar paard met gebroken paard hebben gedaan die s'ochtends had gelopen. vandaar) >;)

MieLo

Re: misschien stomme vraag over springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:38

erg raar verhaal, misschien loopt ze je gewoon voor de gek te houden... dat denk ik in ieder geval, erg triest dan van haar

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:40

Zo te lezen wou iemand indruk maken(???) Want een 3jarige mag je niet zo hoog uit brengen daar zijn regels voor.

Volgens mij pas vanaf 4in de L???
Zijn vast wel bokkers bij die de regels wel zo weten :D
Maar wat zij zegt is echt niet waar.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:43

hoe ziet de duim van je collega eruit?? volgens mij een beetje afgesabbeld......

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:45

Dav schreef:
Zo te lezen wou iemand indruk maken(???) Want een 3jarige mag je niet zo hoog uit brengen daar zijn regels voor.

Volgens mij pas vanaf 4in de L???
Zijn vast wel bokkers bij die de regels wel zo weten :D
Maar wat zij zegt is echt niet waar.

ik dacht het al, maar wou het vragen wat heb er geen bal verstand van. :)
het hele verhaal was erg vaag en ze leek ook niet echt onder de indruk.
zowieso, je paard met een gebroken been in je eigen trailer naar huis brengen lijkt me al best rot voor zo'n dier,
verder heeft ze gewoon smiddags nog gereden, als mijn pony zo slecht er aan toe was, zou ik daar geen behoefte meer aan hebben.
maar ik denk ik vraag het even.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:47

texelse schreef:
hoe ziet de duim van je collega eruit?? volgens mij een beetje afgesabbeld......

o, sorry maar hier moest ik wel hard om lachen :D
maar ik weet echt niet hoe dat gaat in de sport, toen ze zei dat ze nog 75 winstppunten voor de Z moest, dacht ik ook dat het er veel minder waren. ik ben echt daarin een enorme leek.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:48

*grinnik* Ik ben naïef, maar dit verhaal geloof je toch zeker niet.. :') Een 3-jarige die M-springen loopt, hmhm.. :j En een paard die op hol slaat en uit zichzelf over een hoge sprong springt en dan zijn been breekt (en zij zat erop en heeft zeker niks?). En een amazone die een dressuurproefje doorrijdt terwijl haar andere paard een gebroken been heeft (die heeft ze gewoon laten liggen daar. :j )

HAHA.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:49

Wat is haar 2e naam + achternaam?

Walt Disney misschien? :=
Ze hebben iig een pinokio opvolger

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:50

gekvanfleur schreef:
texelse schreef:

o, sorry maar hier moest ik wel hard om lachen :D
maar ik weet echt niet hoe dat gaat in de sport, toen ze zei dat ze nog 75 winstppunten voor de Z moest, dacht ik ook dat het er veel minder waren. ik ben echt daarin een enorme leek.

Hahahaha, wat zal dat meisje gelachen hebben om jou! :D Ik vind het wel grappig, logisch dat je dat soort dingen niet weet als je er helemaal niks mee te maken hebt, maar ik moet toch stiekem ook wel lachen om je.. :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:51

Myukii schreef:
*grinnik* Ik ben naïef, maar dit verhaal geloof je toch zeker niet.. :') Een 3-jarige die M-springen loopt, hmhm.. :j En een paard die op hol slaat en uit zichzelf over een hoge sprong springt en dan zijn been breekt (en zij zat erop en heeft zeker niks?). En een amazone die een dressuurproefje doorrijdt terwijl haar andere paard een gebroken been heeft (die heeft ze gewoon laten liggen daar. :j )

HAHA.
zij was er af gevallen.
en dat laaste was ook waar ik begon te twijfelen, want ik zou kapot zijn als sun wat overkwam.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:51

Doe ik ook wel eens hoor een 3 jarige in de M uitbrengen en met andere paard in de Z lopen, de 3 jarige red zichzelf wel met zijn gebroken been hoor :') :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:52

Hahahaha, wat zal dat meisje gelachen hebben om jou! :D Ik vind het wel grappig, logisch dat je dat soort dingen niet weet als je er helemaal niks mee te maken hebt, maar ik moet toch stiekem ook wel lachen om je.. :P[/quote]
ja erg he. maar wat weet ik ervan, ik verzorg handelspaarden en heb zelf een shet. how should I know? *D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:52

Haha.
Ze zegt eerst dat ze goed rijd door te zeggen dat ze die 3-jarige in het M en Z heeft. En dan tijdens de ereronde rijdt ze plots zo slecht dat ze haar paard niet kan houden/opvangen na de sprong en hij zijn benen breekt..

Ik denk ook dat we het hier over Walt Disney hebben ofzo..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:52

Ze heeft je echt een onzin verhaal aan gepraat.. :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:53

ik krijg echt het idee dat ik heel dom ben, misschien toch eens verdiepen in de sport. :o
maar mag dat nu eigenlijk, M met een drie jarig paard?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:53

Ik vind het een heel raar verhaal, en totaal verzonnen.
Als je naar startlijsten.nl gaat dan kun je het zo opzoeken of ze eerste en tweede was.
De leeftijd van het paard kan natuurlijk niet 3 jaar.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:54

De knhs laat 3 jarige niet toe, je mag pas B dressuur starten in okt van het jaar dat hij 3 is geworden, bij het springen mag het pas vanaf zijn 4e jaar.
En 75 winstpunten?? bij 10-20 mag je over hahaha
Dus nee dat is een uit de duim gezogen verhaal! en behoorlijk ook

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 22:04

ik kan in de startlijsten niet vinden over een wedstrijd in amsterdam afgelopen donderdag.
maar kan me niet voorstellen dat ze erover gelogen heeft. waarom zou je, ik heb een shet van een jaar, dus ik ben een onderdeurtje :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:06

Geen idee, maar geloof me, er klopt helemaal niks van.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:06

Niks van zulke zielige mensen aantrekken hoor en gewoon genieten van je shetlander,als jij er blij mee bent dan is dat het belangrijkste!

Laat zulke lekker in d'r sop gaar koken met d'r leugens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 22:07

oke, dan weet ik weer wat,
ga het overigens niet zo tegen haar zeggen, vind dat wel banketstaaf zo met al die andere. het is haar eigen verantwoordelijkheid.
maar kan er niet bij, ze is 14

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 22:09

Dav schreef:
Niks van zulke zielige mensen aantrekken hoor en gewoon genieten van je shetlander,als jij er blij mee bent dan is dat het belangrijkste!

Laat zulke lekker in d'r sop gaar koken met d'r leugens.

o, maar ben super blij met mijn uk hoor.
en hoef er tenminste niet over te liegen, kan me geen betere pony wensen als haar.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:28

Laat je niet meer zo snel wat wijs maken.
In de paardensport lopen er heel wat van dat soort.
Geniet lekker van je shet. *\o/* *\o/*

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:40

gekvanfleur schreef:
ik kan in de startlijsten niet vinden over een wedstrijd in amsterdam afgelopen donderdag.
maar kan me niet voorstellen dat ze erover gelogen heeft. waarom zou je, ik heb een shet van een jaar, dus ik ben een onderdeurtje :')

Geloof me, ze liegt flink. Een paard dat op zijn derde uberhaubt springwedstrijden springt, kan niet. Een 3-jarige die M (springen of dressuur) loopt, kan niet. 75 winstpunten kan niet. En een paard dat zijn been breekt, waarna zijn amazone vrolijk een dressuurproef met haar andere paard rijdt, kan best, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk, tenzij het om een olympische spelen-wedstrijd gaat en ik denk dat er zelfs dan niet gestart wordt. :+

Nee, je bent écht in de maling genomen en ik zou me er lekker niks van aantrekken, inderdaad. Meisje komt zichzelf nog wel eens tegen met die leugens.. ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:45

gekvanfleur schreef:
maar kan er niet bij, ze is 14

Penny-alarm :o :D