Wat vinden jullie een prettige lezer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Terkan

Wat vinden jullie een prettige lezer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:46

Ongetwijfeld al een keer langs geweest en was ik te gemakkelijk om dit aan bod te brengen ... maar wat vinden jullie prettig bij een lezer ...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:48

dat ze niet zo "schreeuwen", ze kunnen ook duidelijk en hard praten,haha

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:49

Duidelijk spreken idd :D en genoeg herhalen van de oefening die je moet gaan uitvoeren ! :D :D

Lynn_Nikita

Re: Wat vinden jullie een prettige lezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:51

en niet verkeerd lezen of net voor B roepen, bij B afwenden

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:52

duidelijk spreken en herhaling van de oefeningen niet verkeerd lezen en op tijd de oefeningen voor lezen :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:16

Op tijd voorlezen, duidelijk en een paar keer herhalen. :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:19

ten eerste mag je allang blij zijn dat je een voorlezer hebt en als ze dan al die punten ook nog eens doen mag je helemaal blij zijn.

jij wilt graag wedstrijd rijden dan dien je wel de proef te weten en dat niet de voorlezer het op z'n dak krijgt omdat hij iets te laat was met voorlezen.

Jou proef, jou verantwoordelijkheid.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:21

splash1999 schreef:
ten eerste mag je allang blij zijn dat je een voorlezer hebt en als ze dan al die punten ook nog eens doen mag je helemaal blij zijn.

Vooral dat ja. Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd en ken hier nog niet zo veel mensen. Het is echt moeilijk om iemand te vinden die mee wil om voor te lezen. Zeker omdat ik vaak sochtends vroeg moet starten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:25

Op tijd aangeven als je ergens een oefening moet doen
Niet schreeuwen maar gewoon duidelijk praten
Herhalen (dus vlak voordat je de oefening moet doen deze nog een keer herhalen)

Gelukkig doen zowel mijn moeder en instructrice dit dus ik ben blij :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:25

Ik vind het altijd wel fijn als ik een voorlezer heb. Ken de proef wel uit m'n hoofd maar heb soms m'n handen zo vol dat het fijn is om iemand aan de kant te hebben die even zegt wat er gedaan moet worden.

Ik heb het liefst iemand die duidelijk spreekt en de oefening 2x voorleest. Vaker hoeft niet van mij.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:27

Dat ze hard lezen(Niet te hard, mijn pony's schrikken van een vriendin van mij die echt extréem hard leest :+ ), en optijd de dingen voorleest die je moet doen. 1 of 2x maakt niet uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:43

Op tijd lezen, hard genoeg (schreeuwen mag van mij best, liever te hard dan te zacht), indien mogelijk twee keer de oefening oplezen en stil staan bij B, zodat niet mijn paard ineens tien meter opzij springt als hij schrikt van de voorlezer hahaha.
Als het moeilijk te verstaan is welke letter vind ik het wel fijn als ze een naam maken van de letter ("M-B-K van hand veranderen, M Bernard K!" bijvoorbeeld) en ik vind het ook fijn als ze even hinten of het diagonaal is of hoefslag ed. ("HXF van hand veranderen" of "VAN H TOT K middendraf" oid)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:50

absoluut niet herhalen, dat vind ik verschrikkelijk. Een keer lezen, en niet te vroeg, wel lekker duidelijk. Verder ken ik mijn proef wel, dus maakt het allemaal niet zoveel uit.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:58

Echt een ding en dat is niet te vroeg ik had mijn vader met een wedstrijd mee eerste proef ging redelijk goed en was ik tevreden met zijn kunsten. Maar de tweede proef ik was bij onderdeel 3 halverwege hij was al bijna bij 5 toen heb ik ook luid en duidelijk gezegd rustig voorlezen en toen ging het wel beter maar echt dat is heel irritant.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:02

ik ben idd al blij als ik een voorlezer heb, verder idd kort maar krachtig dus niet.. voor a doorzitten na enkele paardlengtes min. 5 meter... maar gwoon 5 meter wijken.
wel duidelijk lezen ik ben altijd beejte doof

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:03

Op tijd lezen vind ik heel fijn. Maar als dit een keer niet gebeurd is het mijn eigen schuld als ik fout rijd. Dan had ik de proef maar moeten kennen..

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:07

Martine__ schreef:
Op tijd lezen vind ik heel fijn. Maar als dit een keer niet gebeurd is het mijn eigen schuld als ik fout rijd. Dan had ik de proef maar moeten kennen..

Dat vind ik ook ken hem ook vaak wel, maar dan heb ik liever te laat dan veel te vroeg want anders denk je nu dit en dan denk je o toch niet stiekem luister ik dan toch :P

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:15

Winx schreef:
Echt een ding en dat is niet te vroeg ik had mijn vader met een wedstrijd mee eerste proef ging redelijk goed en was ik tevreden met zijn kunsten. Maar de tweede proef ik was bij onderdeel 3 halverwege hij was al bijna bij 5 toen heb ik ook luid en duidelijk gezegd rustig voorlezen en toen ging het wel beter maar echt dat is heel irritant.

Au! Je vader staat daar wel voor jou, 's ochtends vroeg! Ik moet er niet aan denken zo tegen mijn vader of welke lezer dan ook te gaan blaffen. Jij moet de proef kennen, en je had je vader kunnen vragen om een keertje te oefenen....

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:45

Gulpje schreef:
Winx schreef:

Au! Je vader staat daar wel voor jou, 's ochtends vroeg! Ik moet er niet aan denken zo tegen mijn vader of welke lezer dan ook te gaan blaffen. Jij moet de proef kennen, en je had je vader kunnen vragen om een keertje te oefenen....

Ik heb niet geblafd hoor gewoon even gemeld dat ik daar nog niet was en het was 's avonds maar heb hem ook bedankt en kon er ook echt om lachen hoor maar daarnaa ging het ook beter. Ik kende de proef ook hoor, maar ik zei het gewoon duidelijk zodat hij het kon horen maar gewoon normale toon ik heb echt niet geblafd.
Het lijkt heel vreemd op papier maar in het echt zei ik het gewoon rustig en ik zou echt mijn vader niet af moeten blaffen dan zou hij nooit weer mee gaan dan was het de eerste en laatste keer geweest.
Laatst bijgewerkt door Winx op 13-07-09 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 00:45

Owk, duidelijk, maar wanneer wil je iets horen dan? Stel staat een volte in de proef (bv. b-e-b, noem zo maar wat) je komt vanaf h-e-k ... wat is de goede timing om de volte aan te geven?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:49

Een lezer met een marktkoopmans stem die alles twee keer voorleest.
Ben namelijk zo doof als een kwartel dus een beetje schreeuwwerk is voor mij wel ideaal :D :D
Overigens loopt mijn lezer eerst wel naar de jury toe om te vertellen waarom die tijdens de proef zo loopt te schreeuwen :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:50

Terkan schreef:
Owk, duidelijk, maar wanneer wil je iets horen dan? Stel staat een volte in de proef (bv. b-e-b, noem zo maar wat) je komt vanaf h-e-k ... wat is de goede timing om de volte aan te geven?

Als de C gepasseerd wordt. Is ook wel een beetje afhankelijk van de snelheid. Ik probeer het altijd zo'n 20 meter van tevoren gelezen te hebben. Dan heb je nog voorbereidingstijd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:52

Op tijd zijn.. goed articuleren. Niet schreeuwen

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:56

Ik hoor trouwens het liefst iets als ik bezig ben met het onderdeel daarvoor of daarmee klaar ben afhankelijk van de snelheid en de afstand tussen onderdelen.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 01:08

Kort samengevat: Niet te luid, goed articuleren (1 of 2 keer is afhankelijk van de ruiter) en zo ongeveer 1 bordje van tevoren doorgeven wat de volgende beweging is ... correct?