Startkaart+coupons binnen en nu verder ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Startkaart+coupons binnen en nu verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:07

Hoi Bokkers,

ik heb net m'n startkaart en startcoupons binnen gekregen *\o/* en ik wil me deze me binnenkort
graag opgeven voor wedstrijden maar hoe moet je je inschrijven en wat moet je opsturen.
Als je bij het wedstrijd terein bent moet je dan nog iets geven? (Coupons)
Kan iemand me hier mee helpen ?
Meer info nodig voor antwoord vraag het gerust :o

Sim

Re: Startkaart+coupons binnen en nu verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:10

Coupons stuur je vantevoren op, want op die manier geef je je op voor de wedstrijd.
Als je op het wedstrijdterrein aankomt ga je naar het secretariaat om te betalen. Daarna je paard opzadelen en losrijden.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:12

Ik heb ook wel gezien dat de voorlezer naar de jury toe gaat en iets geeft, wat is dat dan ?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:13

Ik kijk altijd op startlijsten.nl ik woon in Groningen dus kijk ook altijd op paardensportgroningen.nl en paardensportdrenthe.nl. Bij startlijsten staat vaak een adres dus stuur ik ze op (wel invullen! plaats/ datum/ categorie) Als er geen adres bij staat wel een mail, mail ik voor het adres. Staat er alleen een telefoonnr bel ik naar waar ik de coupons moet heen sturen.Bij de wedstrijd zelf meld je je aan bij het secretariaat soms krijg je dan ook een kaartje voor de ringmeester. Je betaald ook bij het secretariaat.

Bij de jury zeg je je naam en sommige willen je startkaart/paspoort zien.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:16

Waar moet je dat dan invullen?
Bij mij staat gegevens van mij+pony al gedrukt hoort dat zo ?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:18

Boven je euh cijferlijstje zeg maar vul je datum en plaats in. Ik weet niet of iedereen categorie zelf invult ik doe dat wel omdat ik met een pony tussen de paarden rij. Anders heb ik kans dat ik tussen de pony's word geplaatst :P

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:22

Bij mij staat
categorie.................................bb.........................

Wat is dat ??
Vooral die BB snap ik niet

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:29

Ik heb dat nergens staan. Waar staat dat bij jou?
Of heb je startcoupons voor springen?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:31

dressuur helemaal lings onder KNHS teken

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:32

Oke.
Ik heb daar staan:
Voor de wedstrijd te...... dd:.......

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:35

kijk ook eens op de site http://www.knhs.nl - kennisbank met zoekwoord bv coupons of starten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:37

anne_joy schreef:
Oke.
Ik heb daar staan:

Ja daar ja

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:38

jury schreef:
kijk ook eens op de site http://www.knhs.nl - kennisbank met zoekwoord bv coupons of starten

Heb ik al gedaan maar ik snapte er niets van dus ik vraag maar aan mensen die ermee te maken hebben .

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:39

Na voor de wedstrijd te moet je de plaatsnaam invullen en na dd: moet je de datum van de wedstrijd invullen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:42

Xfeno01X schreef:
anne_joy schreef:
Oke.
Ik heb daar staan:

Ja daar ja

Daar vul je dus de plaats van de wedstrijd in en daarachter de datum

vergeet ook niet om op je startkaart zelf je handtekening te zetten rechts bovenin!!!

Het is ook verstandig om, voor dat je je coupons opstuurt, even te bellen naar het betreffende secretariaat, of je nog mee kan doen!
Ze noteren je dan vast op de lijst, maar je bent pas ingeschreven als je de coupons hebt opgestuurd!

Succes met de wedstrijden!!

daisy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:42

je moet gewoon kijken op startlijsten.nl kijk je waar je wilt rijden bel je op vraag ge of er nog plek is bij de catogorie waar je in rijd en dan kan je vorderest aan hun vragen hoe je de startcoepons moet opsturen je krijgt daar vast wel een antwoord op;)

groetjes daisy swinkels
p.s ik rij zelf M1 met mijn arabier aleen doet mijn vader de wedstrijden uitkiezen..maar ik weet wel hoe het moet;)xD

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:45

1. Zoek een wedstrijd uit
2. Stuur coupons op( Datum en plaats invullen, klasse)
3. Als alles goed is sta je op startlijst

Dag van wedstrijd

Naar secretariaat om te betalen

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:28

poeppie97 schreef:

Dag van wedstrijd

Moet je ook eerst bellen of er nog ruimte is in je klasse ?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:30

Xfeno01X schreef:
poeppie97 schreef:

Dag van wedstrijd

Moet je ook eerst bellen of er nog ruimte is in je klasse ?

Dat is wel handig. Anders heb je je coupons opgestuurd en als er dan geen plaats meer is moet je die coupons ophalen.
Je kan ook mailen. Dat doe ik meestal.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:32

Super bedankt voor jullie reacties weet iemand misschien nog een wedstrijd in Noord-Holland (bergen, schoorl, schermerhorn, egmond enz)

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:34

staat het niet op wiki hier op bokt? Ik meen daar een keer een voorbeeld-ingevulde coupon gezien te hebben.

En ik rijd ook wedstrijden in Noord-Holland, voor verdere info graag even pb'en.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:46

Xfeno01X schreef:
Super bedankt voor jullie reacties weet iemand misschien nog een wedstrijd in Noord-Holland (bergen, schoorl, schermerhorn, egmond enz)

Nee sorry. Ik rij bij Utrecht. Driebergen, Montfoort, Ravenswaaij (zelf nooit gereden), Leusden-zuid, Odijk (zelf nooit gereden, binnenkort wel :P ) en Abcoude (zelf nooit gereden) zijn leuke wedstrijden. Ik weet alleen niet of dat voor jou te ver is.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:51

Makkelijkst is om gewoon even naar startlijsten.nl te gaan. Daar vul je de naam van je woonplaats in en je krijgt alle wedstrijden bij jou in de buurt te zien ;)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:33

Hoi.. Ik zal je proberen wat makkelijke dingen uit te leggen.

1. Je gaat naar Startlijsten.nl
2. Je klikt linksboven op 'lijsten'
3. Daar kan je in het linkergedeelte een bepaalde plaats uitzoeken of in het rechtergedeelte je woonplaats (of waar je pony staat) invullen en aangeven hoe ver je maximaal wilt rijden, bijvoorbeeld 30KM, alle wedstrijden binnen die 30 KM vanuit jou aangegeven plaats krijg je dan te zien.
4. Even uitgaande van die 2e optie, kijk je bij vraagprogrammas en kies je je wedstrijd(en) uit.
5. Je kijkt bij het vraagprogramma of je nog voor de inschrijfdatum bent, zo niet, kan je beter even een mailtje sturen of er nog plek is.
6. Ben je nog voor de uiterste inschrijfdatum, kun je je coupons opsturen. Links boven op de coupon staat waar hij voor is (Dressuur/SGW/Mennen of Springen/Vaardigheid). Als je 2 proeven kan rijden en 1 springpacours stuur je dus 2 coupons van dressuur en 1 van springen op. LET WEL OP; Je moet minimaal 1 winstpunt in de B dressuur hebben voordat je mag springen. Het adres waar de coupons naar toe moeten staat meestal in het vraagprogramma.
7. Vervolgens moet je het geld overmaken op een rekeningnummer (staat ook op het vraagprogramma) of je kan contant betalen op de wedstrijdzelf, hiervoor moet je voordat je je proef moet rijden naar het secretariaat op de wedstrijd.
8. Als je coupons aangekomen zijn kom je op de startlijsten te staan, deze staan vaak 1 week van tevoren op startlijsten.nl, je zoekt de plaats op waar je je opgegeven had en je kijkt hoelaat je moet rijden.
9. Op de wedstrijddag zelf zorg je dat je minimaal een uur van tevoren aanwezig bent, omdat je nog moet losrijden en het kan zijn dat ze sneller zijn dan verwacht, dat het bijvoorbeeld een kwartier in loopt.
10. Nadat je je proef hebt gereden wacht je op je punten etc. etc.

Zo moet het duidelijk zijn toch?

En oja, wat de voorlezer afgeeft, ik denk niet aan de jury maar aan de ringmeester is een startbewijs, deze moet je ophalen bij het secretariaat op de wedstrijddag zelf. Let wel, niet bij elke wedstrijd gebruiken ze startbewijzen, dat staat altijd aangegeven op het vraagprogramma/startlijst.

Als de voorlezer naar de jury gaat is dat vaak op je even te melden, dwz je naam zeggen zodat de jury weet dat ze niet jou punten op andermans coupon schrijven.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:51

ik geef me altijd via de mail op.
en als het er echt bij staat dat je moet opgeven door middel van coupons op sturen doe ik dat ook wel eens.
maar dat doe ik liever niet omdat het bij mij vaak onzeker is of ik dan zeg maar die wedstrijd echt kan rijden omdat wij een melkveebedrijf hebben.
maar waar een mail adres bij staat dan mail ik daar gewoon heen dat ik me wil opgeven..
bij sommige verenigingen kun je zelfs digitaal inschrijven, dan moet je bij startlijsten aangemeld zijn. dat is ook heel erg handig..!
ik stuur dan meestal ongeveer 2 weken van te voren de coupons op.