Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ammi

Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:26

Soms krijg ik er echt een punthoofd van.. :o
Ik snap best dat je als secretariaat niet met iedereen zijn wensen
rekening kunt houden. Maar als ik inschrijf op een wedstrijd, die op een doordeweekse
dag verreden wordt, en ik vermeld bij opgave netjes dat ik, als het mogelijk is graag
na 18.00 uur wil starten dit ivm met mijn werk. Dan is dat toch niet echt een probleem?

Echter zie ik de startlijst, sta ik als 3e! Begint om 4 uur, terwijl er na 18.00 uur ook
nog gestart wordt in die rubriek..

Ik heb zelf ook secretariaat gedaan, en weet dat het niet altijd mogelijk is met iedereen
rekening te houden. Wat vinden jullie?

fjordjes

Re: Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:28

Volgens mij hoeven ze daar geen rekening mee te houden, je kiest er zelf voor om de wedstrijden te rijden terwijl je nog moet werken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:32

In mijn ogen kunnen ze er best rekening mee houden! Mijn baas (springruiter) kan meestal altijd regelen dat hij op een bepaalde plek start...doen ze bij hem nooit moeilijk over

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:40

Rena100 schreef:
In mijn ogen kunnen ze er best rekening mee houden! Mijn baas (springruiter) kan meestal altijd regelen dat hij op een bepaalde plek start...doen ze bij hem nooit moeilijk over

Daar heb je in mijn ogen nog een punt, heb je een beetje een bekende naam, doen ze veel meer voor je.
Nou is het in het springen zowiezo makkelijker om wat te schuiven. (springruiters zeuren niet dat ze ineens vroeger of later moeten starten :D )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:56

ik weet uit ervaring (organiseer crosstrainingen) dat het bijna geen doen is om met alle wensen rekening te houden, en ik kan me ook goed voorstellen dat een secretariaat het op den duur gehad heeft met alle verzoeken, vaak om de meest flauwe redenen (niet persoonlijk bedoeld). En dan kun je het beste 1 lijn trekken en met geen enkel verzoek meer rekening houden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:25

Het is inderdaad onmogelijk om met iedereen rekening te houden. Want als je de ruiters laat kiezen, start iedereen tussen 11 en 1 uur, want dan kunnen ze én uitslapen en vroeg naar huis.
Het is per secretariaat verschillend in hoeverre ze meegaan met de wensen van de deelnemers. Voor sommigen moet je namelijk het hele programma omgooien. En houd bijvoorbeeld ook rekening met juryleden. Als jouw rubriek om 4 uur start en jij wil pas na 6en, is de kans aanwezig dat er na die tijd een andere jury zit, waardoor het dus eigenlijk niet mogelijk is.

En wat Lielle ook zegt; er zijn de meest flauwe redenen om een verzoek in te dienen. Van een feestje die avond ervoor of de dag zelf, tot het ziek zijn en daarom uit willen slapen. Wanneer ga je erin mee en wanneer niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:29

Het is als secretariaat inderdaad onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Uit eigen ervaring weet ik dat je zoveel mogelijk mensen probeert te plaatsen zodat het voor hen prettig is, maar er zijn ook andere dingen om rekening mee te houden.
Bijvoorbeeld: Mensen met meerdere paarden (die wil je tussendoor toch even tijd geven om opnieuw in te rijden) mensen die zowel dressuur starten als springen (liefst niet tegelijkertijd, maar ook niet met 4 uur ertussen) etc.
Verder zie je bij wedstrijden op een doordeweekse dag dat bijna iedereen vraagt of hij na 18:00 of na 19:00 uur mag starten. Het lukt gewoon simpelweg niet om dat zo te plannen. Of je moet de wedstrijd tot 23:00 uur door laten lopen, maar daar wordt ook niemand blij van (en zeker je vrijwilligers niet).

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:39

Toch kunnen ze best een beetje redelijk zijn, op een secretariaat, als ze zouden willen.

Enkele weken terug start mijn vriend in een reeks met 2 paarden, zitten er maar 16 combinaties tussen, dus ca half uurtje. Op die tijd moet er 1 uitgestapt worden, afgezadeld, andere opgezadeld en ingereden worden. Nu vragen wij om deze 2 paarden te wisselen (omdat die ene zo'n moeilijk dier is en de andere brave), ONMOGELIJK. Zelfde reeks, zelfde ruiter, zonder barage of winstpunten, gewone oefenjumping. Kom zeg!

Nu zal ik niet snel vragen aan een secretariaat voor uitzonderingen, omdat het voor hun ook niet evident is...

Door de week laat ik het gewoon van te starten, om deze problemen te vermijden!
en op zondag start ik graag vroeg en laat, want anders ligt alles te dicht bij elkaar. Maar zo hebben wij deze zomer bijna elke week gehad dat alle 4 de paarden op 2,5 uur tijd moesten aantreden, terwijl wij van 8-16u aanwezig waren. Triest, maar waar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:43

lientjeds schreef:
Toch kunnen ze best een beetje redelijk zijn, op een secretariaat, als ze zouden willen.

Ik weet zeker dat er geen enkel secretariaat is wat onredelijk is.
Iedereen doet zijn/haar uiterste best om die wedstrijden op orde te krijgen.

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:51

Flauwe smoezen zijn er idd een hoop, en je kunt ook niet iedereen gelukkig maken. Daarom vraag ik meteen of het mogelijk is. Denken zij dat het niet gaat lukken, start ik niet, jammer dan. Maar als je dan een reply krijgt met Tuurlijk we gaan ons best doen, verwacht je gewoon niet dat je als 3e op de lijst komt. Had ik liever dat ze meteen nee zeggen, dan zoek ik wel een andere wedstrijd.
Zeker met de buiten concoursen lijkt me dit lastig, met de ruiters die iid meerdere paarden starten, of verschillende disciplines, alhoewel ik hier nooit een probleem mee gehad heb.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:51

mss gewoon vergeten dan?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:53

Bel er gewoon even vriendelijk achteraan, kan zijn dat ze het idd vergeten zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:11

Ik voer het secretariaat voor de manegeproeven en krijg regelmatig verzoekjes ivm bezoeken van oma, omgangsregelingen ivm scheiding etc etc. In al die jaren is het nog maar 1 keer voorgekomen dat iemand echt niet kon starten. We draaien overigens 90 starts op een dag.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:32

ik maak het zelden mee dat een secretariaat echt moeilijk doet. startte eerder altijd met een andere ruiter, en we moesten elkaar voorlezen en helpen.
dus mjah.. daar moest wel wat tijd tussenzitten. eigenlijk op 1 of 2 x na altijd kunnen regelen.

dit weekend heb ik concours in 2 verschillende klasses en met 2 paarden in Saasveld.
vaak moet ik dan echt uren ertussen wachten in de winter als ik met 2 paarden start.
zag net dat ze mij als een van de laatsten in de ene ring, en als eerste in de andere hebben geplaatst, zodat ik binnen een uur door kan starten. superlief toch?
houden ze rekening met iemand die er niet eens specifiek om gevraagd heeft. zo kan het ook :j

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:33

da's ook waar Lowara, soms zijn het echte schatten hoor, op het secretariaat!

en het is ook niet te onderschatten, soms van s morgens vroeg tot s avonds laat, opletten,opletten, en nog es opletten!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:40

Mijn moeder doet het secretariaat voor ons concours. Maar het is echt ongelooflijk hoeveel briefjes er bij de dressuur meegestuurd worden omdat de mensen zo laat mogelijk willen. Het is niet te doen om aan al die wensen te voldoen. Er zijn bij ons zelf starters die standaard een briefje bij de envelop in doen dat ze zo laat mogelijk willen.
Ik zou er even achteraan bellen dat je dit echt niet redt (als dit ook echt zo is) en hopen dat ze wat kunnen regelen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:38

(Er staat op horses.nl trouwens een erg leuke blog, welke ook in de Paardenkrant heeft gestaan, over bovenstaand onderwerp.)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:26

Ook ik heb een wedstrijdsecretariaat onder mijn hoede, en ik probeer met zo veel mogelijk wensen rekening te houden. Soms zie ik wat over het hoofd, maar als de ruiter het even meld en ik kan het nog verschuiven zal ik dit ook zeker doen. Het is wel zo dat er veel verzoeken zijn om zo laat mogelijk te starten, dan is het echt, wie eerst komt, die eerst maalt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:36

Om nu te doen of iedereen met rot smoezen komt of onzin dingen opgeeft om laat te kunnen starten. :n

Het kan toch lastig zijn om een oppas te vinden? om met 2en op concours te gaan? etc?

Ik doe bij het springen ook altijd een briefje of ik 'als dat mogelijk is, graag later in de ring wil starten'. Ik heb moeite met het onthouden van het parcours en zie dus graag even een paar combinaties starten. Dan onthoud ik het makkelijker. Als dat niet lukt heb ik pech maar vragen staat toch vrij?

Ik doe dat echt niet om de persoon op het secretariaat te pesten ofzo.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:08

Ik heb zelf nooit problemen gehad met een secretariaat en als ik een verzoekje had werd die meestal wel ingewilligd. Ik geloof ook echt wel dat het secretariaat zo veel mogelijk ruiters wil plezieren. En mochten ze niet aan m'n verzoek kunnen voldoen dan zij het zo, volgende keer beter, maar proberen kun je altijd. Verder hou ik er wel altijd rekening mee dat ik toch wel een halve dag kwijt ben voor zo'n wedstrijd en plan ik die dag niet al te veel. Ik vind het vooral vervelend als ik bv heel vroeg of heel laat moet starten voor degene die met me meegaat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:15

Ik bedenk me ineens dat ik net mijn startcoupons MET briefje erbij op de post heb gedaan. Schaam me nu wel een beetje. Maar goed, bij ons wordt er heel vaak fijn rekening mee gehouden, en als dat niet zo is, dan ga ik ook niet zeuren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:23

Bij mij wordt er ook altijd netjes rekening gehouden als ik ergens om vraag.
Ik heb een tijdje twee paarden gestart, en als er dan maar 10 minuten tussen zit, dan wordt dat toch een beetje moeilijk. :D

In de winter hebben wij selecties op 2 verschillende locaties, en dan doen ze ook altijd netje hun best om het zo te regelen dat je je ene paard naar huis kunt brengen en de andere kunt gaan halen. Maar soms kan het gewoon niet anders, dan heb je gewoon pech gehad.

Maar ik ken ook ruiters, die heel toevallig, echt elke keer iest hebben, zodat ze achteraan in de rubriek kunnen starten. En dan maakt het niet uit of de rubruik om 9.00 uur of om 15.00 uur begint. Erg flauw..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:27

pol013 schreef:
Ik doe dat echt niet om de persoon op het secretariaat te pesten ofzo.

Net als dat het secretariaat niet jouw verzoek weigert om jou te pesten.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:29

Ik heb vorig jaar zomer regelmatig verzocht mij als laatste te laten starten ivm een veulen wat we thuis achterlieten en niet te lang alleen kon staan, nooit problemen mee gehad, eerder veel begrip.

Denk wel dat in dit geval de meeste zo laat mogelijk willen starten ivm werk en het dan voor het secretariaat lastig te plannen is. Maar misschien zijn ze het idd vergeten en helpt een belletje?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:30

Kleine moeite als secretariaat op een doordeweekse dag rekening te houden met werkende mensen, moet mogelijk zijn, toch :?