paard vastzetten aan de trailer op concours?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

paard vastzetten aan de trailer op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 20:25

ik vroeg me even af: zetten jullie je paard/pony vast? ik vind dat het meestal riskant is... soms zie je mensen op concour die hun beestje gewoon aan de trailer vast hebben staan ik vind dat best wel doodeng stel wat er wat gebeurd!!!!!!! mijn pony zet ik nooit vast die heeft al verschillende keren zoineens een vage beweging gemaakt dat er een halster kapot ging enzo straks loopt het anders af dus daarom zet ik haar nooit vast!

maar hoe staan jullie hier tegenover? zetten jullie hem wel vast?
Laatst bijgewerkt door Sim op 21-03-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Ronne

Re: zetten jullie je paard vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:25

Ik zet mijn paardje altijd vast, maar met een losse knoop, als er dan echt iets is, kan ze zich wel losrukken. Volgens mij doen de meeste mensen dat...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:28

Wat moet je dan met je paard doen? Los laten staan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:28

Ja hoor, pony's staan altijd braaf te slapen naast de trailer als ik op wedstrijd ben. Als ik weg ga zet ik ze meestal wel op de trailer voor mijn eigen gevoel (zeker als ik een merrie met veulen mee heb).

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:32

Ik laat iemand hem vasthouden,vind het een beetje riskant mocht ze schrikken en gaan hangen.
Als ik er niet bij ben zet ik haar op de trailer.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:33

Doe je dit ook als je gewoon op stal bent en aan het poetsen/ opzadelen bent? Want zo'n hulpje wil ik ook wel, kun je die ergens bestellen? :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:34

Gewoon losse knoop.
Het was laatst ook weer de eerste keer na 3 jaar weer op de trailer, en dan vind ik dat wat veiliger.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 20:35

Ess_Ramona schreef:
Gewoon losse knoop.
Het was laatst ook weer de eerste keer na 3 jaar weer op de trailer, en dan vind ik dat wat veiliger.
da theb ik ook al wel es gedaan maar meestal laat ik haar toch gewoon los staan

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:41

Gewoon een losse veiligheidsknoop
Of aan een ketting met paniek haak
De jonge paarden krijgen een halsband om
en daaraan zo´n ketting zodat als ze gaan hangen
er gen druk op het halster en achter de oren komt
Ik wedstrijd gewoon los en als ze aan de trailer staan
nooit zonder auto ervoor . Kunnen ze de trailer minder
snel omtrekken of dat soort dingen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:43

Mijn pony staat altijd netjes op de poetsplaats, zonder enig optoming. Het paard van mijn moeder wil nog wel is weg sneaken, maar die kan opzicht niet vast staan omdat die vaak schrikt en dan gaat hangen, het touw draaien we altijd gewoon om de balk. De shetlander zet ik wel vast :+ Anders staat hij weer op de wei, of waar er ook gras mag zijn :')

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:45

Pony kan ik niet vastzetten, gaat hangen en trekt alles kapot. Thuis zadel ik haar altijd in de stal op en op wedstrijd heb ik altijd iemand die hem vasthoudt.

Mijn nieuwe paard kan je gewoon vastzetten dus die kan ik met het lekkere weer lekker buiten vastzetten en opzadelen :) Op wedstrijd heb ik toch altijd iemand bij me dus die houdt haar dan gewoon vast.

Vind het heel vervelend als ze niet vastkunnen staan, nu op de club ook, de pony moet meteen naar de trailer omdat je er niet de hele tijd bij kan blijven staan. Dus gewoon vastzetten :) Alleen niet op wedsrtijd ;) IMO maakt het vastbinden aan de trailer geen verschil als aan de muur, allebei staat het vast toch. En als het geen problemen oplevert :) Waarom niet ? :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:46

ik ben mijn kleine shettie aan het leren om hem los te laten blijven staan. lukt al aardig ;)
maar soms zet ik hem wel vast moet ie ook leren..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:48

Even een lusje maken van een stro-touwtje en dat aan het halster vastmaken,daar de musketon van het touw aan.
Dit breekt sneller dan dat ze door het halster vliegen,verder paard nooit onbeheerd vastzetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:49

als ik mn paard vast zet staat ze met zo'n *paardenknoop* een trek aan dat touw en ze is los.
Maar d efjord zet ik niet zo vaak vast ( alleen op de was plaats ) voor de rest blijft ze wel staan.

De shet zet ik wel vast, die moet nog netjes leren stil staan, ookal word deze ook al steeds meer los gepotst zonder dat ie weg lopt :P

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:52

mijn pony kan ik gwoon vast zetten.
mijn paard absoluut niet, dan vliegen de halsters, touwen en hekken door de lucht.. := gelukkig heeft ze nu geleerd netjes los te blijven staan :D
mn nieuwe 2,5 jarige zet ik ook niet vast en die blijft ook al braaf los staan (meestal dan :+ )

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:44

Mijn paarden zet ik allebei gewoon vast, aan het touw of aan ketting met paniekhaak!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:47

Nee ik zet ze nooit vast op concour of ander vreemd terrein.
Beetje link. Het zijn en blijven dieren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:49

Ja ik zet hem altijd vast gewoon op stal.
Ander terrein ben ik er iets voorzichtiger mee. Zorg liever voor een groom die bijv. vasthoud. Is vaak wel te realiseren.
Maar rondom en in zijn stal moet ie zich maar gewoon gedragen. Als hij gaat hangen, geef ik hem een tik op zijn kont en dat werkt wel :P Hij moet het ook maar leren hoor! Vaststaan=stilstaan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:51

Ik zet dr zeker wel vast.. maar ik kijk wel 10 x naar hoe ze vast staat..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:56

ik kan me paard neit vast zetten..
En dan bedoel ik echt niet vast zetten..
Als hijd atr door heeft dat ie vast staat en je loopt maar 3 meter van hem af dan word hij al gek..
Hij heeft ook heel lang niet alleen op stal gekund..
Dus denk dat het daarmee te maken heeft.
Maar bij mij op stal hoeft hij ook niet vast te staan.
En doe het m ook niet aan want hij word er alleen maar hyper van en bangig..Heb het wel geprobeerd met verschillende manieren.
Maar ik doe t gewoon niet meer.
kost mijn halsters iedere keer. Of hij neemt alles mee waaraan hij vast staat..
moet er neit aan denken... :p

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:59

Nee, ik weet ook niet of hij rustig blijft staan, waarschijnlijk wel, maar het risico neem ik niet.
Zie ook niet vaak paarden aan de trailer staan op wedstrijd (onbeheerd dus), de laatste keer dat ik dat zag rukte dat paard zich ook nog eens los en heb ik het moeten vangen :+
En nog een reden dat ik hem niet aan de trailer vast kan zetten.. die eet ie op..

Als ik erbij ben staat ie er wel eens aan vast, maar dan moet ik dus ook op letten dat hij de trailer niet opeet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:38

Gewoon vastzetten. Nu staat hij op wedstrijd altijd aan een vrachtwagen, dus die zal hij niet zomaar meenemen. In de winter zadel ik hem in de vrachtwagen en staat hij ook gewoon aan een touwtje.
Geloof niet dat ik iedere keer iemand zo fanatiek kan krijgen om dat beest de hele tijd vast te houden. Hij leert maar gewoon dat hij stil moet staan aan een touwtje.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:39

Ik zie dit tegenwoordig zo vaak dat iemand zegt mijn paard kan niet vaststaan want dan gaat ie hangen. Leer het m af is een gedeelte van zijn opvoeding namelijk. Mijn paard staat dus altijd vast, overigns niet aan de trailer want die heb ik niet. Ik heb het overigens niet alleen over een trailer maar ook over de spuit-, peotsplaats, solarium en de stalgang.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 20-03-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:39

Ik zet ze altijd vast.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:41

Gewoon met de paardenknoop. Gebeurt er wel wat, trek ik hem zo los. Maar Abel is zo'n sukkel, ik zet hem naast het hek, gooi het touw erover en hij denkt dat hij vast zit.