Titel zegt genoeg eigenlijk...
Als ik thuis train met mn poownie zijn we superrelaxed en loopt hij de sterren van de hemel voor me.
Op wedstrijden ook (van de 10 starts 1x 5e, 1x 4e, 1x 3e, 4x 2e en 3x 1e), daar niet van, maar toch presteert hij minder dan thuis.
En dat laatste ligt voor de volle 100% aan mij
Ik vergeet te ademen van de stress, waardoor ik als een brok spanning te paard zit. Dit voelt hij en gaat hij heel opgekropt lopen (ik rij western) en behoorlijk tegendraads in de trail soms.
Ik heb al Bach Rescue Remedy geprobeerd (ik neem zoveel dat ik bijna dronken ben
) maar dat werkt dus totaal niet.Nogmaals, die spanningen komen dus volledig bij mij vandaan.
Slikken jullie iets tegen wedstrijdstress? En zoja, werkt t? En wat gebruik je dan?
Heb 15 maart weer een wedstrijd en wil dan iets anders proberen dan die Bach die niet werkt bij mij...

Hoop dat je er iets aan hebt, heb zelf nog niet veel ervaring met wedstrijden rijden en kan je ook niet echt aan een bepaald middeltje helpen.
Maar op zich je concentreren op een bepaald liedje in je hoofd verlegt idd je stress.

Ik tem even want dit slaat werkelijk nergens op..
Je hebt zowel druppels al pilletjes, ik neem de pilletjes van vind de druppels echt super ranzig! Gewoon verkrijgbaar bij o.a. het kruidvat