Kuisen van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

banderass

Kuisen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:35

ik zit dus met het probleem dat mij ruin zich in de stal neerlegt in zijn behoeftes met nadeel dat dat allemaal plakkerig en hard word op zijn vacht en nu krijg ik het er niet meer uit omdat het te hard is en als ik het probeer hij bokt en gek doet hij is nameelijk al zo angstig iemand ideeen ? het is voor deze periode dus wassen kan niet?,?,?,?(omdat ik alleen ben en nix heb om hem aan vast te maken ze zijn hier aan het verbouwen enzo nu poets ik hem in de stal
Zet er een reactie op met wat jij zou doen ik zit echt met men handen in het haar :s
Laatst bijgewerkt door banderass op 15-02-09 18:05, in het totaal 3 keer bewerkt

SuuZzel

Re: Kuisen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:37

Natuurlijk kun je wel wassen, maar dan wel met lauw water..
Dekentje er meteen op, als het kan binnen doen en anders uit de wind.. Niks aan de hand..

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:38

SuuZzel schreef:
Natuurlijk kun je wel wassen, maar dan wel met lauw water..
Dekentje er meteen op, als het kan binnen doen en anders uit de wind.. Niks aan de hand..

maar het zit zo ik ben alleen en we hebben nog nix gemaakt op hem vast te maken dus ik poets hem momenteel in de stal ze zijn hier flinke verbouwingen aan het doen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:50

Dekentje erop en 2 keer per dag alle drollen uit de stal halen.

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:52

Storm76 schreef:
Dekentje erop en 2 keer per dag alle drollen uit de stal halen.

dat doe ik nu ook al maar hoe krijg je dn dat wat er nu op is eraf snapje?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:56

Met zo'n poetsblokje misschien?
En anders even wachten tot de stallen enzo klaar zijn en wassen met warm water. Maar zorg ervoor dat hij zich niet meer zo vies kan maken dus een dikke laag stro in zijn stal en 2 maal daags drollen wippen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:56

gewoon wassen. deken er op en klaar. vraag je of iemand hem even vasthoud(vraag een vriendin mee)

je mag wel iets vriendelijker vragen om een reactie :o

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:59

lovelucydan schreef:
gewoon wassen. deken er op en klaar. vraag je of iemand hem even vasthoud(vraag een vriendin mee)

je mag wel iets vriendelijker vragen om een reactie :o

JAH SRY DAT IK HET MSS ZO BRUUT VRAAG MAAR IK ZIT met men handen in het haar niemand buite ik kan dat paard doodbraaf houden iedereen heft er bang van zelfs men ouders dus ik weet niet wat doen de verbouwingen duren trouwens ng even dus ...

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:02

Ik zou ook wassen met lauw water maarja
Of misschien eens proberen met een droogshampoo? Of van die sprays die plekken uit je paard halen. (heb hier wel geen ervaring mee dus ik weet niet hoe het effect hiervan is)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:03

IK denk dat Lovelucydan bedoelt dat je niet met hoofdletters moet schrijven, dat is net of je dan schreeuwt in het topic.

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:04

Phoebe_ schreef:
Of misschien eens proberen met een droogshampoo? Of van die sprays die plekken uit je paard halen. (heb hier wel geen ervaring mee dus ik weet niet hoe het effect hiervan is)

nog nooit vn gehoord zelfs :o is dat duur en hoe werkt dat ongeveer ? en de gevreesde vraag kan ik het alleen doen?

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:04

Storm76 schreef:
IK denk dat Lovelucydan bedoelt dat je niet met hoofdletters moet schrijven, dat is net of je dan schreeuwt in het topic.

ke sry :s

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:08

banderass schreef:
Phoebe_ schreef:

nog nooit vn gehoord zelfs :o is dat duur en hoe werkt dat ongeveer ? en de gevreesde vraag kan ik het alleen doen?

Mijn paard heeft veel last van pellekes en vind het verschrikkelijk. Ik ben in de winkel een droogshampoo gaan halen omdat ik hem bij ons niet kon wassen. Geen lauw water enkel koud.
Dus heb ik dat maar een geprobeerd en mij heeft het geholpen. Dat is shampoo dat je gebruikt zonder water. Nu persoonlijk zou ik dat niet iedere week doen want echt goed is het niet... Ik heb dat nu gedaan omdat het een noodgeval was.
Van die spray's heb ik geen ervaring mee ... Maar een vriendin van mij gebruikt het wel, maar natuurlijk niet het soort dat jij voor hebt... Ik weet niet of dat ermee weg gaat zijn...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:08

Je hebt inderdaad die sprays, die zijn in dezelfde flessen te koop als staart en manen spray, maar dan een groene fles.
Dat zou je kunnen proberen, maar ik denk dat een emmertje sop met groene zeep (of zilvershampoo bij een schimmel of witte benen) net zo goed helpt...

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:13

Phoebe_ schreef:

Is die droogshampoo goed en hoveel kost die maarja ik weet niet of je het pellekes noemt dusja het is echt zo opgedroogde behoeftes zi aan de vacht en jah ik kan nu ook alln mr met koud wassen door de verbouwingen

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:15

Ja ik heb dat gewoon gehaald hier in de winkel (carrefour). Eigenlijk is dat voor de mens maarja. Ja ik weet inderdaad niet met zekerheid of het gaat helpen bij jou...
Ik heb daar iets van een 5 euro voor betaald
Zo ziet het eruit wat IK gebruikt heb :
Afbeelding

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Ja en aangezien de jouwe het altijd doet :s
Je mag dat echt niet iedere keer gebruiken want goed is dat eigenlijk niet zo een droogshampoo denk ik...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Om warm water te maken heb je alleen een waterkoker, water en electriciteit nodig, de laatste zijn op iedere stal wel te vinden, zo heb ik het ook jarenlang gedaan en dat werkt prima!

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:18

Phoebe_ schreef:
Ja ik heb dat gewoon gehaald hier in de winkel (carrefour). Eigenlijk is dat voor de mens maarja. Ja ik weet inderdaad niet met zekerheid of het gaat helpen bij jou...
Ik heb daar iets van een 5 euro voor betaald
Zo ziet het eruit wat IK gebruikt heb :
Afbeelding

danku wij hebben in korbeek lo ook en dus kga het zeker proberen

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:19

Storm76 schreef:
Om warm water te maken heb je alleen een waterkoker, water en electriciteit nodig, de laatste zijn op iedere stal wel te vinden, zo heb ik het ook jarenlang gedaan en dat werkt prima!

Dat is waar !
Ik doe dat ook altijd met een waterkoker voor lauw water te maken
Bij mij was de oppervlakte te groot omdat zo te doen maar voor bij jou vind ik dit eigenlijk wel een goed idee!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:19

Ik heb ook een plak op een achterbeen, die ik niet wegkrijg. De rest poets ik wel goed, en dan maar wachten op beter weer(ik heb alleen beschikking over koud water, en electriciteit is er ook niet, het is een keioud stalletje, heeft de watersnoodramp overleefd :P )
En met een deken opzetten,dan wordt de deken vies, en de vacht niet..

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:20

Phoebe_ schreef:
Ja en aangezien de jouwe het altijd doet :s
Je mag dat echt niet iedere keer gebruiken want goed is dat eigenlijk niet zo een droogshampoo denk ik...

ik ga het dn 1 keer proberen en dn gewoon altijd in de winter een deken oplegen al is het maar een zweetdeken

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:21

Ah oké.
Laat mij weten of het je gelukt is.
Dan weet ik dat zelf ook weer dat het daarvoor werkt.

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:22

Olijkje schreef:
Ik heb ook een plak op een achterbeen, die ik niet wegkrijg. De rest poets ik wel goed, en dan maar wachten op beter weer(ik heb alleen beschikking over koud water, en electriciteit is er ook niet, het is een keioud stalletje, heeft de watersnoodramp overleefd :P )
En met een deken opzetten,dan wordt de deken vies, en de vacht niet..

maarja ik ga hem even in de manege zetten en ik ga ook niet vies aankomen stel je voor je komt er aan met alles vn scapa en dn zien ze zo een vuile plek vnachter op je paard :p en dr is ook alln koud water dus

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:23

Phoebe_ schreef:
Ah oké.
Laat mij weten of het je gelukt is.
Dan weet ik dat zelf ook weer dat het daarvoor werkt.

kzal probere binnen een weekje dn gn wij tg winkelen dus doe mij er gwn aan herinneren :p want dees is de eerste keer dat ik bokt gebruik