Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 09:30

Wie doet er mee?

Mij lijkt het een leuke ervaring voor de 5-jarige Rousseau x Elcaro die ik nu rijd Lachen

Wie heeft er zelf al ervaring met het rijden van de Pavo Cup?

Mijn instructrice weet er wel veel vanaf, die zal ik ook even informeren, maar lijkt me leuk om meer ervaringen te horen, en mensen die er ook heen gaan Lachen

asfactJarig

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:33

hier nog één , ik wil met mijn 4 jarige de pavo cup rijden, nou ja nu nog 3 1/2 ,

ik heb een aantal jaren geleden met mijn andere paard de pavo gereden, was een leuke ervaring , je kan het verglijken met de vsn troffee, met zijn 3en in de ring en wordt je beoordeelt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 09:36

Sjaan is dan 5 Haha!
Ik ben pas een jaar met dr bezig, ze was daarvoor zo vriendelijk mijn schouder uit de kom te trekken, toen had ik er net 4 keer opgezeten en moest ik even pas op de plaats doen Clown
Nu hebben we 3 wedstrijden gereden met 3 wp en een eerste plek Haha!

Ze kijkt nergens van op, tijdens de proef is ze helemaal gericht op mij, ze valt alleen nog wat van het been, maar doet verder netjes de oefeningen.

Lijkt me erg leuk om te zien wat ze op zo'n nog kijkerigere wedstrijd doet Lachen

asfactJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:41

oei een mindere start dus, je bent nu lekker bezig, 3 wp , goed zeg

ik moet nog gaan starten met mijn pup, zal waarschijnlijk februari worden, heb wel meegedaan met de jonge rijpaarden keuring op de prinsenstad in oktober en de vsn 4 dec.

maare die van mij is heel kijkerig , en had hem bij de vsn echt niet op mij gericht, daar krijg ik nog een vette kluif aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:45

Ik denk er ook over om mee te doen bij de vierjarigen. Heb ook meegedaan aan de VSN trofee, dat was de eerste keer op vreemd terrein. Hij was erg kijkerig, maar het was een goede ervaring.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 09:47

Toen ik vorig jaar begon was ze ook nog erg kijkerig, pfff ik kon geen scheet laten of ze raakte in paniek.

Ik heb heel veel "trommelsessies" met dr gedaan. Dit wil zeggen , ernaast gaan staan springen, roepen en trommelen op dr lijf.
Ze stond te bibberen als een rietje.
Maar na een jaar trommelen, is ze nu een stuk rustiger.
Ik moet niet zonder waarschuwen mijn hand op dr kont leggen als ik rijd, want dan gaat ze er vandoor.
Maar ik kan na een jaar eindelijk fatsoenlijk opstijgen, dat is ook lang een probleem geweest.
Ze heeft enorme paniekaanvallen gehad, in zo'n aanval heeft ze toen ook mijn schouder uit de kom getrokken, maar dit heb ik haar vergeven, ik ben nu dol op dr.

Of ze een kans maakt in de cup, ik denk het niet. Ze heeft prima gangen, maar als ik zie wat er wint, dan zijn dat altijd benenzwaaiers.
Maar dat geeft niet, ik vind de beoordeling leuk en absoluut ook de ervaring Lachen

asfactJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:56

ik gaat ook puur voor de ervaring, heb ook geen topper Haha!

pff dat opstap probleem ken ik , dat heeft bij ons ook erg lang geduurd , werd er op een gegeven

moment erg onzeker van Bloos dat gaat gelukkig nu een stuk beter , alleen hij was met rijden erg

koelbloedig maar de laatste tijd is het een ramp om te rijden, hij vindt alles eng en is gewoon niet

meer bij de les Boos! beetje vervelend maar ja we werken eraan , hoe meer hij ziet hoe beter het straks

gaat worden ( hoop ik Duivel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 10:02

Ja dat denk ik ook wel !

Ik scheet de eerste keer dat ik op wedstrijd ging 7 kleuren stront ! (jaja heb ze geteld Huilen van het lachen )
Ikke even gelongeerd van te voren, maar mevrouw was erg sloom,geen zin om aan de longe te hollen.

Ik stap op, loopt ze als een trein Haha!

De tweede wedstrijd had ze wel even heerlijk gebokt met losrijden, maar wel nette bokjes, die makkelijk uit te zitten waren Knipoog

De laatste wedstrijd was in een hele kijkerige bak, witte bakranden en in de ring ook alle kleuren balken aan de muur, drukke kantine langs de bak etc.
Ze groeide wel even, maar geen gesteggel, ze liep gewoon voorwaarts aan been de ring in.

Nu is mijn laatste paard een paard geweest dat in de ring doodviel. Dus heb ik mezelf aangewend, om de eerste ronde even flink te gassen in de bak, gewoon ff een stevige draf.
Dat scheelt misschien ook wel.
Dan is zo'n groentje overdonderd en krijgt geen tijd om te kijken.

Ik geniet ook echt van dr tijdens de proef, en dat gevoel vind ik het allerbelangrijkst.
Dat probeer ik mijn klantjes ook bij te brengen, veel kinderen zijn zo gestresst tijdens de proef,waardoor ze een slechte proef wegzetten.
Ik zeg je moet genieten van de proef, van de aandacht van je paard voor jou, en het feit dat je word bekeken door de jury. De proef is het moment dat je kunt laten zien wat je kan en wie je bent.

Hoeveel kinderen en mensen wel niet jankend de proef uitkomen. Zo jammer, want het kan zo anders zijn.

Een paard voelt dit feilloos aan, en als jij erop gaat zitten om te genieten , ipv oh jee alles gaat fout, dat zal de proef alleen maar ten goede komen

(sorry zit op preekstoel vanochtend Haha! )

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:34

Ik meld me ook al Pavo deelnemer volgend jaar voor de 4-jarigen. Heb een fijn beestje (trento x montecristo) best sensibel maar wel braaf hij kan fijn lopen maar is niet al te groot (1.63). Doe ook zeker mee voor de ervaring. Is op ander terrein vaak een tijdbom maar als je er eenmaal opzit valt alles mee Knipoog
En dat opstapprobleem... ja dat ken ik ook! In het begin kon ik hem niet eens aanraken als ik er opzat ja dan moet je soms even tot 10 tellen. Opstappen gaat thuis nu best goed, ergens anders is t nog even lastig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:11

Mijn jonge paard is nog te veel pup om mee te nemen en is ook een paard wat vanuit de verzameling straks spectaculairder gaat worden, dus die hoeft niet. Met Wrangler ben ik wel geweest. Helaas wilde hij bij het losrijden alleen maar omhoog en kwallen, dus in de ring was mijn enige doel: voorwaarts houden. Al met al hadden we nog best hele redelijke punten. Wat ik jammer vond was de 5 voor exterieur vanwege de weinige bespiering. Wrangler is heel lang te dun geweest en had geen reserve om spieren op te bouwen, maar is verder wel goed gebouwd. Dat vond ik een beetje jammer, maar goed, de PAVO werd toch niks omdat hij zich gewoonweg niet wilde laten zien en ik hem niet gereden kreeg.

Waar ik vooral voor wil waarschuwen is dat mensen hun jonge paarden niet te lang losrijden. Ik zie op de PAVO selecties best wel paarden voorbij komen die al hun kruit verschoten hebben op het voorterrein. Zelfs een die bij elke pas met de zweep geslagen werd om hem nog naar voren te krijgen, dat heeft natuurlijk geen zin. Vergis je niet, een kwartier lang showen in de ring is voor een vierjarige en ook voor menige vijfjarige nog best vermoeiend. Zorg dus dat je paard echt een goede basisconditie heeft, mooi in de spieren zit (indien mogelijk) en rij hem niet pompaf op het voorterrein, dat is zonde. Kijk ook goed wat er gevraagd wordt. Een paar jaar terug stond er iemand verbaasd dat haar vijfjarige sb moest laten zien, en had dat dus nog nooit gedaan, het is gewoon zonde om daarop punten te laten liggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:17

Daarom hebben wij ook een jaar gewacht, ze begint nu pas echt paard te worden, ze is een laatbloeier en is lang een veulen geweest kwa bouw en bespiering.

Rond juni zal wss hier in de buurt ook pas de voorronde zijn.
Dus tijd zat Haha!

Losrijden voor de gewone proeven doe ik ook maar hooguit 20 minuten.
Ze is zo elastisch, dat ze echt geen uren losgewerkt hoeft te worden.
En aan de hulpen zetten word thuis gedaan, dus op het losrijterrein is puur stapje drafje galopje en scherp houden Lachen

Maar thnx voor de tips, is een goed idee om idd tips te krijgen uit ervaringen met de cup!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:29

Ik heb vorig jaar meegedaan bij de 4 jarige. Er na 2 sec afgeknald bij het losrijden, gevolg zwaar gekneusd stuitje. Toen eenmaal in de ring was hij op (heeft20 minuten moeten lopen aan de longeerlijn zodat die rustiger zou zijn Schijnheilig ) En ik kon niet zitten met stuitje Clown Hadden wel 65,5 punt, dus dit jaar voor de herkansing.

Alleen nu blijf ik wel zitten hoop ik Tong uitsteken

Toen was het 1 van de 1e keren dat hij meeging. Nu heeft die al genoeg wedstrijdjes gelopen Ja

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:36

Haha! Klinkt goed Merel! Ik ga misschien in 2009 ook, met een 4 jarige.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:39

Mag ik hopen ROFL Zaten toen best netjes in de punten voor hoe de omstandigheden waren Tong uitsteken

Oh leuk Miek!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:42

MyWishMax schreef:
Mag ik hopen ROFL Zaten toen best netjes in de punten voor hoe de omstandigheden waren Tong uitsteken

Oh leuk Miek!

Haha, dit keer blijven zitten en nog net een paar punten hoger, dan komt het goed! Haha! Ja, opzich wel, moeten nog even kijken hoe het gaat lopen. Paard staat nu nog in Duitsland Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:43

Oke, dan wil ik niet bij jou in de ring Huilen van het lachen

Die van mij schrikt zich een ongeluk als er ineens iemand voorbij komt vliegen Huilen van het lachen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:43

Was vorig jaar beste van de slechte (1 punt te weinig) Nagelbijten / Gniffelen

Heb goede tips meegekregen en ga toch maar een nieuwe poging wagen al is het alleen maar omdat ik het leuk vind...
Bij de 5-jarigen dus Vork

Heel misschien start ik uk bij de 4-jarigen.... maar die is NRPS dus dan sta je al onderaan maar is wel een goede oefening

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:59

Dit jaar gaat het bij ons alletwee goed Zooist Knipoog

asfactJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:19

crossmonster schreef:
Ja dat denk ik ook wel !

Ik scheet de eerste keer dat ik op wedstrijd ging 7 kleuren stront ! (jaja heb ze geteld Huilen van het lachen )
Ikke even gelongeerd van te voren, maar mevrouw was erg sloom,geen zin om aan de longe te hollen.

Ik stap op, loopt ze als een trein Haha!

De tweede wedstrijd had ze wel even heerlijk gebokt met losrijden, maar wel nette bokjes, die makkelijk uit te zitten waren Knipoog

De laatste wedstrijd was in een hele kijkerige bak, witte bakranden en in de ring ook alle kleuren balken aan de muur, drukke kantine langs de bak etc.
Ze groeide wel even, maar geen gesteggel, ze liep gewoon voorwaarts aan been de ring in.

Nu is mijn laatste paard een paard geweest dat in de ring doodviel. Dus heb ik mezelf aangewend, om de eerste ronde even flink te gassen in de bak, gewoon ff een stevige draf.
Dat scheelt misschien ook wel.
Dan is zo'n groentje overdonderd en krijgt geen tijd om te kijken.

Ik geniet ook echt van dr tijdens de proef, en dat gevoel vind ik het allerbelangrijkst.
Dat probeer ik mijn klantjes ook bij te brengen, veel kinderen zijn zo gestresst tijdens de proef,waardoor ze een slechte proef wegzetten.
Ik zeg je moet genieten van de proef, van de aandacht van je paard voor jou, en het feit dat je word bekeken door de jury. De proef is het moment dat je kunt laten zien wat je kan en wie je bent.

Hoeveel kinderen en mensen wel niet jankend de proef uitkomen. Zo jammer, want het kan zo anders zijn.

Een paard voelt dit feilloos aan, en als jij erop gaat zitten om te genieten , ipv oh jee alles gaat fout, dat zal de proef alleen maar ten goede komen

(sorry zit op preekstoel vanochtend Haha! )

hahaha nou lees het nu pas, maar je hebt helemaal gelijk, zo moet je ook rijden en negen van de tien keer is er dan ook helemaal niks aan de hand,

volgende keer gaat ik gewoon fluitend op mijn paard zitten want hij is zo leuk om te rijden en tja schrikt ie weer van bak kabouters , jammer dan het blijven pubers;)

asfactJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:28

ik had bij de jonge rijpaarden keuring op de prinsenstad ashwin even gelongeerd van te voren en een kwartier ingereden, hij was super braaf daar maar total loss , hij kon gewoon niet meer

dus ik heel stoer toen we naar de vsn gingen, niet gelongeerd en helaas door die keuring aan de hand zat ik er te laat op, al met al een best wel opgericht paard hahahahhah hoe kan het ook anders maar gewoon niet te rijden, hij was echt spooky, dus we zoeken nog naar die gulle middenweg , hoop die te vinden voor de pavo hahaha

met mijn andere paard heb ik ook meegereden toen hij 5 was, helaas had ik hele slechte punten en voor de geschiktheid als dressuurpaard onvoldoende, de gangen waren ook allemaal onvoldoende, maar ach heb ZZ met hem gereden, hij zal toch zo zijn kwaliteit wel gehad hebben, alleen niet voor hun oog whaaaaaaaaaaaaa

nee nee geen vliegles hoor, als er bij mij ook iemand voobij komt vliegen gaat ik ook ( snik)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:33

crossmonster schreef:
Oke, dan wil ik niet bij jou in de ring Huilen van het lachen

Die van mij schrikt zich een ongeluk als er ineens iemand voorbij komt vliegen Huilen van het lachen

Het is alleen de 1e 5 minuten na het opstappen spannend Tong uitsteken Als ik zit, gaat het goed ROFL

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 13:39

Oke, maar dan zit ik misschien nog wel met losrijden bij je in de bak Huilen van het lachen
Ga maar lekker vallen als ik er niet op zit , hahaha

Hoewel ik niet verwacht dat ze iets zal doen.

Laatste wedstrijd hing er een grote spiegel, telkens als ik erlangs kwam ging ze uitgebreid staan kijken , ik moest zo lachen.
Ik hoorde haar gewoon denken "huh" wie is dat paard daar, daar zit toch alleen een muur?

asfactJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:45

Duivel ook niet bij mij hoor ROFL

afijn is jouw paard straks de braafste Rolleyes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 13:47

Thuis is ze een schrikhen, pff als er een hond langsloopt die gaat blaffen, zit ze als een gillende keukenmeid,die geschrokken is van een muis,in een hoekje te bibberen Huilen van het lachen

Ook kan ik niet fatsoenlijk rijden als er iets vreemds langs de bak staat als een aanhanger oid.

Maar goed, ik weet dan ook dat ze dit thuis doet, en elders is ze onzeker genoeg om niet te stieren, maar gewoon netjes op mij te letten Haha!

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:49

Even een vraagje: Pavo Cup is toch voor paarden die in dat jaar 4 of 5 worden?