Ja dat denk ik ook wel !
Ik scheet de eerste keer dat ik op wedstrijd ging 7 kleuren stront ! (jaja heb ze geteld

)
Ikke even gelongeerd van te voren, maar mevrouw was erg sloom,geen zin om aan de longe te hollen.
Ik stap op, loopt ze als een trein

De tweede wedstrijd had ze wel even heerlijk gebokt met losrijden, maar wel nette bokjes, die makkelijk uit te zitten waren

De laatste wedstrijd was in een hele kijkerige bak, witte bakranden en in de ring ook alle kleuren balken aan de muur, drukke kantine langs de bak etc.
Ze groeide wel even, maar geen gesteggel, ze liep gewoon voorwaarts aan been de ring in.
Nu is mijn laatste paard een paard geweest dat in de ring doodviel. Dus heb ik mezelf aangewend, om de eerste ronde even flink te gassen in de bak, gewoon ff een stevige draf.
Dat scheelt misschien ook wel.
Dan is zo'n groentje overdonderd en krijgt geen tijd om te kijken.
Ik geniet ook echt van dr tijdens de proef, en dat gevoel vind ik het allerbelangrijkst.
Dat probeer ik mijn klantjes ook bij te brengen, veel kinderen zijn zo gestresst tijdens de proef,waardoor ze een slechte proef wegzetten.
Ik zeg je moet genieten van de proef, van de aandacht van je paard voor jou, en het feit dat je word bekeken door de jury. De proef is het moment dat je kunt laten zien wat je kan en wie je bent.
Hoeveel kinderen en mensen wel niet jankend de proef uitkomen. Zo jammer, want het kan zo anders zijn.
Een paard voelt dit feilloos aan, en als jij erop gaat zitten om te genieten , ipv oh jee alles gaat fout, dat zal de proef alleen maar ten goede komen
(sorry zit op preekstoel vanochtend

)