Verliespunt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxbeauxx

Verliespunt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:58

Hoi,
Ik heb een vraag ik had in oktober een wedstrijd gereden in de m1 en ben in me eerste proef de ring uitgereden er waren geen hekjes en hij liep een paar meter buiten de ring dus ik ging de ring weer in.En wou verder gaan met me proef maar de jury riep me en zij dat ik moest stoppen en dat ik 1 verliespunt had(er staat in het regelement dat je 2 verliespunten hebt).Mocht de 2e proef gewoon rijden en had een punt. Toen ik me coupon op ging halen stond er op uitgesloten ring verlaten over de eerste proef niks over punten. Nu heb ik Zondag me laatste punten gereden en heb er nu 11. Maar tellen die verliespunten als 2 of 1 vind de tekst die ze op me coupon onduidelijk je kan door van alles uit de ring gegaan zijn weet iemand hoe dit geteld wordt? Alvast Bedankt

Ladygiroc

Re: Verliespunt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:01

Pff..das een goeie. Ik zou het niet weten maar degene die het wel weet, wil die dan ook mijn vraag beantwoorden, hoef ik er geen nieuw topic over te maken.
Ik ben nieuwschierig als iemand in de B een verliespunt krijgt wat er dan gebeurt..? En bv nog geen WP had.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:04

volgens mij kun je helemaal geen verliespunt krijgen als je even een paar meter buiten de bordjes bent.
Een verliespunt in de B kun je ook niet krijgen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:05

In de B gebeurt er helemaal niks. Je kan daar namelijk geen verliespunten halen.

Beau: De jury had het alleen niet bij het rechte eind. Als er geen hekjes staan, maar alleen bordjes, dan krijg je -2 omdat je buiten de hekjes komt. (die -2 wordt dan dus gewoon van je totaal punten afgetrokken) Pas als je de derde keer uit de ring gaat wordt je uitgesloten.
Alleen als het een afgesloten ring is, en je komt er dan buiten, kunnen ze je meteen uitsluiten.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 18-11-08 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:06

in de B kun je geen verliespunten rijden

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:07

oke dankje Lachen

Nu graag alleen reacties voor de TS Lachen

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:07

Denk dat je de KNHS maar eens moet bellen en informeren. Zou het er iig niet bij laten zitten want ze kunnen je niet zomaar verliespunten geven.. -2 zou dan de gang van zaken zijn lijkt mij..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:09

Als je de reglementen er op nakijkt zul je zien staan dat je pas uitgesloten worst als de ring niet helemaal is afgzet als je er 3x uit geweest bent.
Als de ring wel helemaal is afgezet met hekjes dan mag je er niet uit en word je uitgesloten.

Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat je eigelijk onterecht bent uitgesloten.

Heb je een reden van uitsluiting staan op je coupon???

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:09

Er stonden wel hekjes maar sommigen delen waren open en daar ben ik er uitgereden. Er stond alleen uitgesloten ring verlaten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:11

Ze rijd M1 toch? Zie hier nl. een aantal keer B staan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:11

Wat staat er op je coupon als reden van uitsluiting??
Als daar op staat uitgesloten wegens ring verlaten kun je het misschien nog wel gecorrigeerd krijgen, maar tegen een beslissing van de jury moetje in principe binnen een half uur protest aan tekenen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:16

Charaz schreef:
Ze rijd M1 toch? Zie hier nl. een aantal keer B staan.

Ladygiroc schreef:
Pff..das een goeie. Ik zou het niet weten maar degene die het wel weet, wil die dan ook mijn vraag beantwoorden, hoef ik er geen nieuw topic over te maken.
Ik ben nieuwschierig als iemand in de B een verliespunt krijgt wat er dan gebeurt..? En bv nog geen WP had.

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:17

Ja rij m1

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:00

Ladygiroc schreef:

niks, in b krijg je geen verlies punten.
dus vanaf t L
bij springen krijg je bij uitsluiting 2 verliespunten en bij dressuur dacht ik 1 (sorry als ik die mis heb)
bij -10 moet je terug
bij springen kun je na dat je 2 keer bent uitgesloten aanvragen om terug te mogen naar een lagere klasse, dan krijg je meestal 10 punten die je op kunt rijden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:45

Uitgesloten en de ring verlaten is 2 verliespunten. Neem aan dat ze dat bij de KNHS wel weten en van je wp aftrekken.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:13

Even een paar passen buiten de ring is gewoon -2 punten aan het einde van je proef Dus ipv bv 180 punten dan gewoon 178 in totaal.
Je krijgt niet zomaar 2 verliespunten omdat je paard een paar meter naast de ring gelopen heeft hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:36

Het was een afgesloten ring, Kris dus dan geldt wel de regel van de verliespunten.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:39

xxbeauxx schreef:
Hoi,
Ik heb een vraag ik had in oktober een wedstrijd gereden in de m1 en ben in me eerste proef de ring uitgereden er waren geen hekjes en hij liep een paar meter buiten de ring dus ik ging de ring weer in.En wou verder gaan met me proef maar de jury riep me en zij dat ik moest stoppen en dat ik 1 verliespunt had(er staat in het regelement dat je 2 verliespunten hebt).Mocht de 2e proef gewoon rijden en had een punt. Toen ik me coupon op ging halen stond er op uitgesloten ring verlaten over de eerste proef niks over punten. Nu heb ik Zondag me laatste punten gereden en heb er nu 11. Maar tellen die verliespunten als 2 of 1 vind de tekst die ze op me coupon onduidelijk je kan door van alles uit de ring gegaan zijn weet iemand hoe dit geteld wordt? Alvast Bedankt

Daar maak ik uit op dat het geen gesloten ring is....

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:42

Uit het dressuurreglement:

Citaat:
13. Verlaten van de ring tijdens de proef
a. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
b. Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal
groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring
terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury over gelaten te beslissen
of de betreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt
uitgesloten.
c. Met inachtneming van de maximale tijd van onderbreking van de proef van
60 seconden, zal het verlaten van een niet in zijn geheel afgezette ring (bv.
het achter een bordje om rijden) worden bestraft als een vergissing in het programma.

Citaat:
3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,
met uitzondering in geval van;
– kreupelheid van het paard,
– vrijwillige verlating van de ring
– (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het
harnachement
– ernstige blessure ten gevolge van val van ruiter en/of paard.
– wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat dit het
gevolg is van wreedheid.
– wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting.
Dit dient duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.

In principe heb je dus 2 verliespunten. Tenzij duidelijk op de coupon erbij staat dat het vrijwillige verlating van de ring is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

xxbeauxx schreef:
Er stonden wel hekjes maar sommigen delen waren open en daar ben ik er uitgereden. Er stond alleen uitgesloten ring verlaten.

Hier maak ik uit op dat het een afgesloten ring was Knipoog
Vaste openingen (zie ook reglement) maken daarvoor niet uit.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:59

Wij hebben vaak ringen waar alleen in de hoeken hekjes staan, en bij E en B 2 hekjes.
Is dit dan ook een afgesloten ring? Ik dacht eigenlijk van niet, maar waar ligt de grens?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:06

Ik heb het ook gehad, helaas ging mijn pony rechtdoor op de B-E lijn in het L2 Bloos

Je hebt 2 verliespunten te pakken en die halen ze idd van je winstpunten af. Een ring met hekjes wordt beschouwd als een gesloten ring Haha! Heb het toen nagevraagd omdat onze buitenbak geen afzetting heeft en dat werd ook beschouwd als een gesloten baan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:26

Als de ring niet helemaal gesloten is (of je hebt de opening bij A niet gesloten) en je dus niet bent gaan springen heb je geen verliespunt.
Je mag dan dus gewoon je proef uitrijden als je een niet volledig gesloten ring hebt en krijgt -2, -4, uitsluiting als een vergissing. Je moet dit dus niet drie keer doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:11

beetjegek schreef:
Uit het dressuurreglement:

Citaat:
13. Verlaten van de ring tijdens de proef
a. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.

Citaat:
3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,

In principe heb je dus 2 verliespunten. Tenzij duidelijk op de coupon erbij staat dat het vrijwillige verlating van de ring is.

Volgens mij mag jij het reglement nog wat beter doornemen, jury.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:14

asjemenou schreef:
Wij hebben vaak ringen waar alleen in de hoeken hekjes staan, en bij E en B 2 hekjes.
Is dit dan ook een afgesloten ring? Ik dacht eigenlijk van niet, maar waar ligt de grens?