Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YoungLady schreef:Hallo,
Binnenkort moet ik voor het eerst bij een wedstrijd schrijven..
Alleen is dat bij een ZZ-licht wedstrijd en ik heb geen idee wat het nu precies inhoudt.
Ik weet dat de uitkomst in een percentage is maar meer weet ik eigenlijk niet.
Moet je percentages opschrijven bij elk onderdeel? En ook bij elk onderdeel veel commentaar opschrijven?
En hoeveel onderdelen zijn er eigenlijk?
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n proef er voor mij, als schrijfster, uit gaat zien?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes van YoungLady
YoungLady schreef:ok dat scheelt weer..
maar zijn dat echt lappen commentaar? of kun je ook een aantal kernwoorden opschrijven.
en moet je dat dan zelf samenvatten wat de jury zegt of doet hij/zij dat voor je.
en hoeveel onderdelen zijn er ongeveer per proef?
YoungLady schreef:Binnenkort moet ik voor het eerst bij een wedstrijd schrijven..

Peelie schreef:ja moet je gewoon even google-en. Ik was de 1este keer ook heet erg neurveus.
een paar termen:
achter de lood lijn = LL (duidelijk)
Voor de hand = vdh
tegen de hand = tdh
Dit zijn de meest gebruikte termen. en anders moet je het gewoon helemaal schrijven. En soms is het een hele regel vol. Schrik dan niet. Ondhou wat de jury zei. Als je nog niet klaar bent met het schrijven van het commentaar en het volgende onderdeel is al wel beoordeeld. Schrijf dan eerste het cijfer op en ga dan pas verder met het commentaar van de vorige regel! DE PUNTEN ZIJN HET BELANGERKIJKST!!!! Waarneer je even niet meer weet war het laatste cijfer was... vraag het dan stilletjes nog even...!
Heb je nog meer vragen?

! Palhaço schreef:op http://www.dressuurproeven.nl kun je links in groene kolum hogere dressuur aanklikken en dan naar ZZ- Licht gaan en proef 46 uitkiezen..
Daar kun je precies zien welke en hoeveel onderdelen er zijn en kun je je goed voorbereiden.
Meestal zegt de jury gewoon alleen de punten, maar soms ook "voor 1 een 7" voor punt 2 een 6" voor 3 een 7 en dan moet je erg opletten dat je niet de onderdelen en de punten door elkaar gaat halen.
ALs grootste raad geef ik: Zeg van te vóren tegen de jury dat je nog nooit geschreven hebt, hij/zij zal je extra goed helpen en extra opletten want het is voor de combinatie ook niet leuk als veel verkeerd staat
Succes en het scheelt al een hoop dat je nu de proef kan lezen!

Kir_Ples schreef:Jij hebt zo'n gave Anda!![]()
Ik heb je volgensmij zien rijden in Emmen.
En volgens mij sta je bij de Bosrand of niet?
thanx!! haha lusitano
i.p.v. andalusier 
en ik sta bij frielink maar rijd vaak bij de bosrand (2 boerderijen ernaast 

YoungLady schreef:ik heb in ieder geval al wel gezegd dat als ze een ander kunnen vinden, graag![]()
maar daar ga ik niet van uit.
Raggel schreef:Peelie schreef:ja moet je gewoon even google-en. Ik was de 1este keer ook heet erg neurveus.
een paar termen:
achter de lood lijn = LL (duidelijk)
Voor de hand = vdh
tegen de hand = tdh
Dit zijn de meest gebruikte termen. en anders moet je het gewoon helemaal schrijven. En soms is het een hele regel vol. Schrik dan niet. Ondhou wat de jury zei. Als je nog niet klaar bent met het schrijven van het commentaar en het volgende onderdeel is al wel beoordeeld. Schrijf dan eerste het cijfer op en ga dan pas verder met het commentaar van de vorige regel! DE PUNTEN ZIJN HET BELANGERKIJKST!!!! Waarneer je even niet meer weet war het laatste cijfer was... vraag het dan stilletjes nog even...!
Heb je nog meer vragen?
Mag ik iets vragen?
Wat is: voor de hand?