wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 13:01

De drukte op wedstrijden, andere oomgeving, vreemde paarden, veel mensen, paardjes kunnen er zich wat anders van gaan gedragen als normaal.

Wat was het vervelendste dat jullie is over komen? Bijv. paard bang voor de bloemen, de hekjes en daardoor nergens langs willen. Of mischien een keer afgevallen of een trap gehad/uitgedeelt?

Flew

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:02

Afgekeurd worden op de locomotie bij onze eerste endurancewedstrijd. Daarna is het starten er (tot nu toe) nooit meer van gekomen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 13:34

dat heb ik zelfde ook gehad, alleen dan op basis van entingen.

Bij dressuur dit weekend wou m'n paard 1 korte kant niet over. De grote deur van de binnenbak werd niet dicht gedaan en alles rende en deed buiten, mensen, honden, paarden, en dat vond mijn paardje dood eng dat hij niet kon zien waar die chaos vandaan kwam.. Dat was erg jammer..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:19

Een mestwagen die met de sproeier aan mijn ring binnen reed tijdens de proef.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:22

Scum Bloos!

Dat soort vervelende dingen heb ik nog nooit gehad. Mijn vervelendste gebeurtenis is al van 5 jaar terug. Gewoon helemaal niet op wedstrijd verschijnen omdat paardlief niet (maar dan ook echt niet) wilde laden Scheve mond

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:29

Pony die schrikt en bijna over het dressurhekje springt de ring uit (dichte ring).
Of bijna niet mee mogen doen aan de Gelderse Kampioenschappen terwijl het je eerste keer is dat je deel mag nemen (indoor 2007).
Of pony die zo druk is dat hij een paar keer zich ertussen uitpiept en kop de lucht in slaat (tijden de SB of middendraf).

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:30

bij het af groeten staan we stil en ik doe mijn hoofd knikken en kijk weer naar voren staat paard met zn hoofd omhoog naar de vlaggen de kijken Nagelbijten / Gniffelen

verder weinig last van dingen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:32

Sibbe: Dat heb ik ook zo vaak, groet je af, staat pony of paardlief heel vrolijk met de kop naar rechts, omhoog, oren naar voren ergens naar te kijken Clown

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:33

Scum schreef:
Een mestwagen die met de sproeier aan mijn ring binnen reedt tijdens de proef.

hoe is zoiets uberhaupt mogelijk?! Niet zo'n slimme boer zeker Nagelbijten / Gniffelen

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:36

Dat me pony er steeds vandoor ging in de proef

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:39

woeliej schreef:
dat heb ik zelfde ook gehad, alleen dan op basis van entingen.

Bij dressuur dit weekend wou m'n paard 1 korte kant niet over. De grote deur van de binnenbak werd niet dicht gedaan en alles rende en deed buiten, mensen, honden, paarden, en dat vond mijn paardje dood eng dat hij niet kon zien waar die chaos vandaan kwam.. Dat was erg jammer..

oh vergeet de pony nog.. Kwam bokkend de ring in en ging en bokkend en rennend weer uit.. Nagelbijten / Gniffelen slechts 127 punten gehaald (geheel te recht uiteraad) en de 2e jury wilde me geen punten meer geven... Was een redelijk genante vertoning Bloos Heb hem ook nooit meer dressuur gestart Nagelbijten / Gniffelen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:25

mijn paard die er tijdens een wedstrijd in Almelo vandoor ging terwijl ik haar aan het opzadelen was Scheve mond
de verkeersregelaar is er voor gesprongen toen ze richting weg rende, ben ik nog altijd dankbaar voor... anders had ze in centrum Almelo rondgerend.

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:25

Een aantal jaar geleden, mijn paard weigerde dus echt gewoon te lopen en deed niets anders meer dan overeind komen in de ring, recht voor het juryhokje...
Balen, maar verder weinig aan te doen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:57

Tijdens de besschermers omdoen een trap tegen mijn hoofd gehad, zonder cap op ofzo, gewoon wedstrijd gehad maar heb niet uitgestapt, hebben anderen voor mij gedaan. Was bij springen.
In de prijsuitreiking een trap tegen mijn voet, gekneusde voet
Een keer (als uitzondering) gevallen, dat was niet zo erg, maar bleef met mijn spoor boven bij het zadel aan het bosttuig hangen
En een keer in de dressuurproef gevallen Clown ze waren ernaast aan het korfballen en toen werd het de pony te veel, bokkerdebokkerdebok huphup daar lag ik Clown

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:05

Bij een springwedstrijd stond er een plastic shetlandpony die de pony waar ik op reed niet zo leuk vond, waardoor ik als gevolg met redelijke controle maar een te hoog tempo over de hindernissen vloog, en m'n partner erna (het was koppelspringen) een en al rondjes op 'm bleef scheuren. Huilen van het lachen

En.. weliswaar geen wedstrijd, maar toch een uitvoering bij de caroussel, ik reed voorop op een grote (niet de jongste) schimmel die veel been nodig had, en mijn partner voorop reed op een hete zwarte. Nu was die van haar moeilijk te houden en ik zag haar zoveel moeite doen om d'r paard onder controle te houden, terwijl ik m'n paard niet vooruitkreeg, omdat m'n laars was afgezakt!! *LOL*

XxLOLxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:45

ik had een dag voor wedstrijd een trap van een paard gehad tegen mijn voet had toen wel de volgende dag gereden deed met rijde geen zeer maar kon zelf bijna nie lopen
en laatst nog bij de dressuur was mijn pony in de 1ste preof heel erg braaf maar de 2de proef helemaal niet telkens bokken en ineene kop omhoog trekken en vet gestoord doen Clown had toen wel 193 punten in de 1ste en in de 2de proef en 2x 3de beetje raar Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:48

Een keer met inrijden gevallen... En hoe...
Met een koprol de nek af, zo met mijn kont een vieze modderplas in. Echte blubmodder...

En mijn mamma was net het fototoestel halen omdat ik zo mooi was. Verdrietig

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:07

Met losrijden ben ik er eerder ook meerdere keren vanaf gevallen. Huilen van het lachen

En net als misdid een klap tegen mn hoofd gehad, toen ik een peesbeschermer afdeed Ziek

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:17

De selecties van afgelopen zomer, die waren gewoon om te janken. De eerste selectie had ik zelf blijkbaar de tijd verkeerd berekend (alhoewel: ik ging controleren en nummer 13 zat er in terwijl ik nummer 24 was, tijd zat zou je zeggen, ik snap het nog steeds niet). In ieder geval had ik nog geen tijd om in te stappen, ik sloeg mijn been erover en moest de ring in. Punten waren navenant.
De tweede selectie kwam ik om tien voor acht aanrijden met de trailer, en kwam allerlei trailers tegen. Ze hadden het net afgelast ivm het slechte weer...
De derde selectie was mijn paard zo aan het staken dat ik niet eens meer binnen ben gereden. Heb er anderhalf uur opgezeten terwijl hij alleen steigerde en richting het prikkeldraad rende waar ik niet meer aan durfde te pakken. Uiteindelijk mee naar huis genomen en thuis terug gezadeld en zoals dat gaat liep hij na een flinke tik ineens wel zoet zijn rondjes, de kwal.

Ook vervelend was een wedstrijd afgelopen zomer, waarbij het losrijden (voor het eerst in tijden) echt heerlijk ging, ik dacht echt: Dit wordt hem! Vanaf het wijken voor het rechterbeen gaat hij weer omhoog, kreeg hem niet voorwaarts en heb maar weer vrijwillig afgegroet om geen twee verliespunten te krijgen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:55

Toen ik tijdens de groningerkampioenschappen bijna niet mee mocht rijden omdat er geen meetbewijs was. Pony was 20 en op startkaart stond 1.46 maar omdat ik een duplicaat startkaart heb waren de 'meetgegevens' niet omgezet. Viel bijna flauw van pony zo erg schrok ik. Gelukkig wel mogen rijden en direct daarna laten meten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:44

Scum schreef:
Een mestwagen die met de sproeier aan mijn ring binnen reed tijdens de proef.

Bloos!

Hoe is dat afgelopen? Ben je erop blijven zitten?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:18

Vanwege het weer (sneeuw/gladheid inclusief weer waarschuwing op het nieuws) een indoor regiokampioenschap (en dus kans op starten op het NK) moeten afzeggen/missen. Er waren maar 5 mensen geselecteerd in de M2 waarvan 2 hadden afgezegd en de overige 3 daar of op stal stonden of met een vrachtwagen waren gekomen waardoor de wedstrijd gewoon door ging..

Marloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:01

ooit 2e geworden omdat ik me pony ergens van schrok, maar verder had ze super gereden.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:28

Ik ging naar het bos (weg over) en zat op levi bij het water, bok daar lag ik bijna in het water, levi weg, over de drukke weg. Gelukkig was hij wel bij de wei.... Scheve mond

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:56

Dat was op de Almelose Ruiterdagen, ik mocht meerijden in de finale van het springen, de dag ervoor reed ik nog mijn dressuurproefje, maar het had geregent en toen ik klaar was en de stiften aan het uitdraaien was, gleden er regendruppels langs zijn buik naar beneden. Mijn paard dacht dat het vliegen waren en trapte met zijn achterbeen naar zijn buik. Helaas liet ik net een stift vallen onder zijn buik en bukte om hem op te pakken.
Hij trapte me vol en vol op mijn hoofd, ik kon nog opstaan, en herinner met dat ik op een baal stro ging zitten voor zijn stal, daarna werd alles zwart.
Ik ben naar het ziekenhuis gebracht en bleek een fikse hersenschudding en een gat in mijn hoofd te hebben. Het allerergste vond ik dat ik de finale niet mee mocht rijden. Ik moest eigenlijk een nacht blijven, maar ik had beloofd dat ik de finale echt niet zou rijden, mijn moeder beloofde de arts om me iedere paar uur wakker te maken. Mijn plan was eigenlijk om stiekem wel te gaan rijden, die finale betekende zo veel voor me. Helaas staken mijn moeder en een vriendin daar een stokje voor... en nu snap ik ook wel dat dat wel beter is geweest.
Ik heb nog steeds een deuk op mijn hoofd waar mijn paard me raakte...