Ik als groentje in de wedstrijdsport heb net mijn vierde wedstrijd achter de rug. Ging op zich best wel aardig (ben altijd erg streng voor mezelf..) maar ik had toch wel verwacht dat er net een winstpuntje in zou zitten. Mijn vader zei dat we beter hadden gereden dan de laatste keer en toen hadden we 188 punten.
En nu dus 175... allemaal 6-jes, 3 x een 5, 1 x een 4 en 2 x een 7. De 4 was verdiend, de 5-en heb ik me over verbaasd (middendraf, anders een 7!) maar die 6-jes zonder commentaar!! Waarom krijg je nou een 6 en niet een 7? Volgens mij had ik mijn paard constant in de aanleuning, ietsje meer opgericht, ze liep mooi recht... Geen idee wat er mis kan zijn geweest.
Hebben jullie hier een idee bij? Zou mijn paard niet spannend genoeg lopen, met van die zwaaibenen voor en een achterhand die niet genoeg doet ofzo??
Hoor het wel!

De ene keer moet ik er veel meer aan rijden, en is effect van de hulpen en houding en zit lager dan een proef waarbij ik bij wijze van spreke alleen maar hoef te sturen omdat alles zo fijn gaat. Idem voor het cijfer voor de stap. Misschient stapte je paard de ene keer wel veel fijner door zijn lijf dan de andere keer