gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:27

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken...

Bijrijdster rijd met een paard in de prijzen en krijgt tegoedbonnen voor een ruitersportzaak.
Deze amazone hoeft verder niets bij te dragen aan de kosten voor het paard en leert een boel van dit paard omdat hij ver doorgereden is en hierdoor de mogenlijkheid heeft verder door te stromen in de sport (lees Junioren)
Eigenaar rijd haar naar wedstrijden om zijn/haar kosten en heeft hierdoor zelf inkomstenderving, maar vind het leuk voor de amazone dat ze de kans krijgt iets te bereiken en verder te komen in de sport.

Nu mijn vraag...

de gewonnen "tegoedbonnen" zouden jullie die aan de amazone geven of vinden jullie dat dat bedrag besteed moet worden aan het betreffende paard?

ladyisabelle

Re: gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:36

Het is maar net waar je voor kiest.
Ik mag mijn gewonnen prijzen zelf houden.
Maar de pony is ook van mij, nouja, eigelijk van mijn moeder Knipoog
Ik vind hetzelf leuk om het te mogen houden Haha!

Maar de amazone krijgt wel veel van de eigenaresse.
Het hangt ervan af wat de eigenaresse wil. Knipoog
Succes!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:39

In dit geval zou ik het voor het paard besteden, zo heeft eigenaar en bijrijdster er wat aan Lachen

Wat een mazzel heeft dat meisje Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:40

Volgens mij zijn in principe de rozetten voor het paard en de bekers (in dit geval de prijs) voor de amazone. Maar ja als de eigenaar het inschrijfgeld, benzine ed betaalt mag daar ook wel iets tegenover staan. Misschien 50-50?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:40

ik rijd ook voorn een ander ik betaal het startgeld en krijg dus ook het prijzengeld.
nu rijd ik wel een groen paard van 3 jaar jong,,,

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:41

Wie betaalt het inschrijfgeld van een proef?

Als zij het inschrijfgeld betaalt zou ik het aan het meisje geven, betaalt de eigenaar dan zou ik het aan het paard besteden. Zij heeft de prijs immers wel gewonnen.
Laatst bijgewerkt door Martine op 18-10-08 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:41

Ik zou het ook in het paard steken. Zo hebben beide partijen er iets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:42

Mijn bijrijdster betaalt het inschrijfgeld en mag de prijzen ook houden. Startkaart heb ik betaald, maar ja, ik ben er ook bij gebaat dat mijn paard door een echt goeie wordt bereden en uitgebracht.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:44

Als je een nette bijrijder hebt, zou ze het geld eigenlijk moeten besteden aan iets waar het paard wat aan heeft.
Anders wordt het als ze zou betalen voor het rijden van je paard. Maar,mits je daar afspraken over hebt gemaakt, kan je het je bijrijder niet verplichten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:44

ik vind dat als de amazone het inschrijfgeld betaald de prijzen ongeacht wat voor prijzen voor de amazone zijn

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:45

Ik heb destijds met gewonnen geldprijzen deze aan de eigenaar gegeven en die gaf toen aan dat ik het maar aan het paard moest besteden. Heb er een mooie Dobert blingbling frontriem voor gekocht. Ik betaal verder ook geen maandelijkse bijdrage, maar betaal wel zelf wekelijks privéles, wedstrijddekens etc. en heb afgelopen zomer een 1,5 paards trailer gekocht zodat ik zelf naar concours kan. Denk dat je dit gewoon moet bespreken met de amazone, neem aan dat zij zich er wel in kan vinden als de bonnen besteed worden aan spullen voor het paard.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:46

Ik mocht ook altijd het prijzengeld houden. De eigenaar was blij dat het paard op wedstrijd liep. Ik reed dan wel zelf met eigen auto en trailer. Als ik de prijs een beker was kreeg ik die ook dus waarom prijzengeld niet?!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:48

Van te voren is er al gezegt dat eventuele tegoedbonnen bij het paard zouden blijven en daar ook iets voor gekocht zou worden voor het paard. Nu de tijd daar is en de bonnen besteed zouden worden voor een goede winterdeken (met bijbetaling van de eigenaar) heeft de bijrijdster vreselijk de pest erin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:50

als ik bijrijdster zou zijn van een paard met zoveel potentie, en ik zou mogen starten en de eigenaar brengt en haalt me........ en ik hoef verder helemaal niks te betalen aan het dier............

dan zou ik uit eigen beweging al de tegoedbonnen aan het paard besteden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:52

judithh schreef:
Van te voren is er al gezegt dat eventuele tegoedbonnen bij het paard zouden blijven en daar ook iets voor gekocht zou worden voor het paard. Nu de tijd daar is en de bonnen besteed zouden worden voor een goede winterdeken (met bijbetaling van de eigenaar) heeft de bijrijdster vreselijk de pest erin.

dan zou ik de bijrijdster vriendelijk bedanken voor haar diensten........

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:52

judithh schreef:

Misschien was ze zelf aan een nieuwe broek toe Knipoog
Ik vind het niet meer dan redelijk dat de bonnen hieraan besteed zouden worden, neem aan dat ook de bijrijdster het beste voor het paard wil. Een goed winterdeken kost een hoop geld, toch een mooi doel om de bonnen hiervoor te gebruiken, of wil ze straks met een hoogpolig tapijtje de ring in Haha!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:53

judithh schreef:

ik vind dat de amazone al blij mag zijn dat de eigenaar al zo toezeggend is dat die op zijn/ haar kosten haar naar concours rijd. en als er afgesproken was dat eventuele tegoedbonnen voor het paard gebruikt zouden worden, dan heeft ze dat maar te accepteren en anders zou ze van mij een enkeltje naar huis krijgen. geld de afspraak ook voor geldprijzen? als ze geldprijzen wel zelf mag houden vind ik het nogal dubbelzinnig. bij mij is het alles of niets, geld en tegoedbonnen worden in het paard gestoken en bekers endergelijke voor de amazone.
als ze geldprijzen wel zelf mag houden kan ik me haar instelling wel voorstellen.

maar als ik een bijrijdster had voor mijn paard (heb ik niet) dan zou ik haar toch vriendelijk verzoeken om weg te gaan en niet weer te komen, zulk soort kapsones hou ik niet van.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:57

judithh schreef:

Beetje flauw van de bijrijder als ik dit zo lees.

Ik heb wedstrijden gereden met een paard van iemand anders (volledig op eigen kosten overigens). De bekers etc gaf ik altijd aan de eigenaar (mooie oplossing, ik niet op gescheept met lelijke zooi en hij blij). Eventuele kadobonnen besteedde ik aan het paard.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:58

Pashon schreef:
judithh schreef:

ik vind dat de amazone al blij mag zijn dat de eigenaar al zo toezeggend is dat die op zijn/ haar kosten haar naar concours rijd. en als er afgesproken was dat eventuele tegoedbonnen voor het paard gebruikt zouden worden, dan heeft ze dat maar te accepteren en anders zou ze van mij een enkeltje naar huis krijgen. geld de afspraak ook voor geldprijzen? als ze geldprijzen wel zelf mag houden vind ik het nogal dubbelzinnig. bij mij is het alles of niets, geld en tegoedbonnen worden in het paard gestoken en bekers endergelijke voor de amazone.
als ze geldprijzen wel zelf mag houden kan ik me haar instelling wel voorstellen.

maar als ik een bijrijdster had voor mijn paard (heb ik niet) dan zou ik haar toch vriendelijk verzoeken om weg te gaan en niet weer te komen, zulk soort kapsones hou ik niet van.

Daar is niet specifiek over gesproken omdat ze pas 3 wedstrijden gereden heeft op dit paard en dat 3-daags concour gaf tegoedbonnen, toen is afgesproken dat als ze in de prijzen zou rijden de bonnen aan het paard besteed zouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:59

Gewoon even goeie afspraken met de eigenaar maken, lijkt me de normaalste zaak van de wereld.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:59

KiWiKo schreef:
judithh schreef:

dan zou ik de bijrijdster vriendelijk bedanken voor haar diensten........

is ook gebeurt.... Doei, doei

En daarbij is dit niet de eerste aanvaring..met Toemba was er ook vaak hommeles, maar dat is een heel ander verhaal en teveel om hier te gaan vermelden, maar dit is de spreekwoordelijke druppel! Ben zelf een zéér coulant persoon, maar eens houd het een keer op.
Laatst bijgewerkt door judithh op 18-10-08 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:00

Tja je kunt ook het onderste uit de kan willen als amazone en dit is dan de spreekwoordelijke deksel op de neus krijgen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:02

Bekers zou ik zelf houden. Immers zou ik namelijk ook zelf mijn startgeld dan betalen als ik wedstrijden zou gaan starten dan he. En als ik tegoedbonnen zou krijgen zou ik iets nuttigs voor het paard uit zoeken.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:45

Ik zou me bijna schuldig voelen als ik (als bijrijder) het niet aan de eigenaar zou voorstellen om het voor het paard te gebruiken. Lachen

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:54

ik rijd een paard van iemand anders. Paard stond altijd zonder deken buiten en kreeg dus een wintervacht. Is niet lekker als je wilt trainen en op wedstrijd wilt gaan. Heb dus op eigen kosten een winterdeken gekocht, zodat ik doorkan trainen. Ging ik dit paard niet rijden hoefde hij ook geen deken. Vind het dus niet meer dan logisch, dat de kosten voor mij zijn.

Kun je het ook niet zo tegen je bijrijder zeggen, dan geen deken > wintervacht > dus niet rijden van de winter?

Prijzen zijn overigens wel allemaal voor mij, betaal ook zelf de startkaart, inschrijfgeld, rijd overal zelf naar toe (wel met hun trailer). Als ik gebruiksvoorwerpen win zijn die uiteraard voor het paard, cadeaubonnen nog nooit gehad, als ik die zou krijgen zou ik ervan kopen wat ik (of paard) op dat moment het hardst nodig heb.