In welke klasse (dressuur) zijn jullie gestopt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

In welke klasse (dressuur) zijn jullie gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:53

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd in welke klasse de gemiddelde Bokker gestopt is met zijn paard(en).

Uiteraard kan dit om verschillende redenen geweest zijn.
Je kunt echt vastgelopen zijn, in de zin van aan de top van het plafond van de combinatie.
Je paard werd kreupel, kreeg koliek of andere lichamelijk ongemakken of je hebt je paard gewoon verkocht.

Ik zal zelf de aftrap maar geven.
2 paarden in de L1, 1 verkocht, ander mee gestopt.
Met mijn vorige paard in het Z2 geeindigd. Paard werd afgekeurd voor de sport dus helaas geen wedstrijden meer.

OdiEtAmo

Re: In welke klasse (dressuur) zijn jullie gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:16

Ik ben nog niet gestopt maar weet wel wanneer ik ga stoppen. Knipoog
Met mijn pony rij ik dit winterseizoen nog door en in het zomerseizoen gaan we afbouwen en overige coupons opmaken. Ik schat zo in het Z1 te eindigen. Pony is op dat moment 21, ik 18 en we gaan heerlijk boscrossen. Clown

Met het paard sta ik nog aan het 'begin' van een wedstrijdcarriére.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:23

Met mijn eerste pony waar ik wedstrijden mee heb gereden ben ik gestrand in de B dressuur en de B springen. Toen kwamen we tot de conclusie dat de pony te veel capaciteit had dan dat ik aankon. Met die pony daarna ben ik gestopt in de Z1 dressuur. Toen heb ik besloten om over te gaan naar de paarden. Nu heb ik een jong paard waar ik L1 mee start.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:54

Met mijn eerste pony ben ik tot B +1 met dressuur gekomen, toen ik mijn winstpuntje binnen had, om te kunnen springen heb ik nog wel een paar keer gedressuurd, maar niet echt fanatiek en ook ween winstpuntje dus. Koe

De pony die daarna kwam, heb een paar keer in de B aardige resultaten behaald, maar de combinatie was er niet, pony wou er niet voor gaan, en de klik was er niet. Het ging steeds meer bergafwaarts, nu is ze verkocht.

Met de pony die ik nu heb, is de klik er echt, we zitten bijna in de L (in 14 ongeveer) en springen en crossen (waar we het meest van houden gaat ook super! Ik probeer met haar alles L te zijn, dressuur L2 voordat ik over ga naar de paarden. (en dat voor iemand die niet van dressuur houdt! Clown )

Essie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:48

Met mijn paard ben ik gestopt in de L1. Ik moest haar wegens omstandigheden helaas wegdoen.

Nu rij ik een paard van iemand anders en daar ga ik in januari mee starten in de B en ik hoop dat ik ver met haar ga komen in de dressuur.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:52

L2 + 6, paard werd minder en bleek lichte artrose te hebben, dus gestopt en op een wat lager niveau thuis genieten van mijn paardje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:57

2 stuks B (van een andere eigenaar), werden beiden verkocht.

En met nummer 3 en 4 rijd ik nu Z en B. De Z pony haald de ZZ ook nog wel. De B pony zal het niet redden (heb ik pas net op haar 14e betuigd).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:59

Ik ben met Falco in de L1 gestopt, toen werd hij verkocht. Met Dwarrel L2 toen werd ik te groot, en met Yoeri M1 (ik weet niet meer of ik nog verder ga, het hoeft voor mij niet, ik spring Vork )

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:48

ben gestopt in de m2 omdat het te zwaar werd voor mijn paard en mijzelf, we gingen namelijk te voet naar wedstrijden toe (ruim een uur rijden)

nu ga ik in volgend jaar beginnen met een nieuw paard + trailer Haha!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:57

Op het paard dat ik voor een vriendin reed, ben ik L1 geworden. Ik stopte omdat het paard niet helemaal lekker was en uiteindelijk had ik niet zoveel zin meer in al dat gevlecht en de stress. Ik vond het wel prima zo.

Nu heb ik pas mijn eigen paard, die heeft al wedstrijden gelopen en als het goed gaat, wil ik daar weer mee beginnen!

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:02

Ben gestopt in Z2. Had op dat moment een zin meer om hoger te starten maar wil nu wel weer hoger proberen te geraken.
Momenteel start ik M1.
Heb nog veel ambities Vork

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:03

Heb in NL Z1 gereden en in Belgie S dressuur, waar ik mee op moest houden vanwege: blessure van mij en vervolgens blessure van mn paard. Mn paard is nu 20 en rijd alleen recreatief/ basis en in het bos.
Pony in t L2 paarden gereden,ook opgehouden vanwege leeftijd pony, en enkele andere paarden in de B/L, opgehouden omdat ze verkocht zijn.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:13

Met mijn vorige pony reed ik L1 en kon al naar de L2 heb dat niet gedaan, omdat we er samen nog niet klaar voor waren.
Branca werd verkocht. En heb nu een 3-jarige waar ik volgend jaar mee wil starten.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:40

Met Velvet ben ik in het Z1 gestopt vanwege tijdgebrek.
Met Tom ook in het Z1 vanwege een gebrek aan werkwilligheid bij het paard (paard is toen verkocht).
En met Joop in het ZZ-Licht, omdat hij het fysiek niet meer aankon. Lachen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:43

Met mijn 1e paard in het M1, paard vond het echt niet meer leuk
Met 2e paard in het M2, moest ingeslapen worden.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:07

1ste C pony L1 (weg wegens tegroot geworden) (springen B)
2de E pony L2 (weg wegens ingeslapen) springen B/L)
3de E pony M2 (weg wegens overgang naar paard) (springen M)

1ste paard B (weg wegens niet klikken) (springen B)
2de paard B (weg wegens zijn karakter) (niet gesprongen)
3de paard B (moet nog gestart worden) (springen nvt) Clown Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:13

Met Leroy (van een vriendin) slechts één wedstrijd gestart in de B, daarna ben ik het vertrouwen in hem verloren. Vriendin start m nog steeds, nu in het Z1, mag bijna Z2.
Met King veel gestart, weinig gescoord en in de L1 gestopt. Paard is met pensioen gegaan daarna
Met Impuls slecht 3 maanden gestart maar wel t/m de M1 gereden, Impuls is helaas ingeslapen.
Met Harm gestart tot in de M1, daarna wegens tijdgebrek gefreewheeld. Harm gaat binnenkort een nieuwe toekomst als buitenpaard tegemoet, lekker rondjes door het bos scheuren. Wedstrijden zijn aan hem niet zo besteed.
Met Alfons start ik M2, en dat blijf ik doen en ik hoop daar nog wat verder mee te komen. Wil als het lukt ook een parcoursje durven te springen maar daar zit nog een hoop werk aan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:20

Met mijn pony in de L1, ze werd toen afgekeurd en we konden niet meer verder.
Mijn paard loopt nog steeds, maar we dressuren zelden, dus ook niet verder gekomen dan de B, maar misschien pakken we het ooit weer op. Lachen

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:20

Met Midnight in het L1, moeten stoppen wegens ocd, hoefkatrol en athrose.
Met Mans ook in het L1, gestopt wegens het krijgen van een ander paard. We hadden ook absoluut geen klik.
Nu rijd ik met Ultra in het M2.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:35

(lrv België is dressuur & springen op 1 wedstrijd)
* Met Caster L1: gestopt omdat ik 6 paarden had voor te rijden en ik dus enkel ging springen
Dit jaar gaan we terug starten omdat ik nu nog maar 3 paarden heb Lachen
* Met Chiva B1: gestopt om dezelfde reden als caster
Deze zomer terug gestart, had genoeg punten voor B2 dus ben B2 gestart en zit nu in L1
* Met Acasia B2: gestopt omdat dressuur niet voor haar weggelegd was en ze echt veel liever sprong

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:39

Met Fire ben ik gestopt in de B (12 winstpunten), pony overleed onverwachts.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:41

Met sup ben ik gestopt toen ik Z2 met winstpunten was, hoger kom zou ik toch niet kunnen komen met haar (pony) en ik vond dat het tijd was dat ze wat rustiger aan mocht gaan doen.. Nu ben ik net begonnen met een paard, dus dat weet ik nog niet..

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:00

Ik heb een M2 paard waar ik ook M mee train. Omdat ik niet zo vaak wedstrijden rijdt en ik in de B moest starten zijn we nu net de L1 door in drie jaar tijd.
Mijn paard is nu te koop, omdat ik een nieuwe uitdaging zoek.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:11

Met Miga (E-pony) ben ik gestrand in het Z1 tussen de paarden, omdat dat niveau fysiek voor het paard het plafond was.
Ik heb twee merries voor een fokker gereden, 1 tot in het L2 (paard werd kreupel) en 1 tot in het L1 (combinatie niet passend).
Met Venna start ik nu M1 en ik hoop zeker Z1 te starten en hopelijk ook nog eens Z2.

Maar eigenlijk vind ik wedstrijden nu bijzaak, de lol moet je toch halen uit de training en de vooruitgang daarin.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:12

Mijn B pony in het L1. We wouden graag L2, maar omdat we nog naar de nederlandse moesten voor de club, mochten we geen L2, en zijn we gestopt in het L1. Ik werd namelijk te groot.

Nu rij ik L2, en hoop M1 te worden. Denk dat veel hoger er niet in zit voor ons