Starten leuker in de winter of in de zomer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Starten leuker in de winter of in de zomer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:10

Hoii allemaal,

Ik heb vorige jaar toen in nog in de B zat alleen maar in de zomer gestart. Dit jaar gestart
in de L1 ook in de zomer. Nu komt de winter er weer aan en ik wil misschien ook in
de winter gaan starten. Maar is het in de zomer of in de winter leuker om te starten?
En is het wel een goed idee om nu ook in de winter te gaan starten, want vinden jullie?

-xxx-

_Pasja_

Re: Starten leuker in de winter of in de zomer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:11

Waarom zou je 's winters niet starten?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:13

Beide hebben hun voor en nadelen Lachen
Heerlijk aan de zomer vind ik dat er vaak genoeg ruimte is om in te rijden, je niet met die regen zit (minder vaak iig) en de concoursen. Een groot nadeel is natuurlijk de kwaliteit van de bodem.
Indoor ben je ervan verzekerd dat je droog rijd, is er minder herrie en heb je zelden last van een slechte bodem. Wel is het inrijterrein meestal stukken kleiner en mis je toch een beetje de sfeer van het outdoor starten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:14

Ik heb bewust in de winter gestart met mijn pony vroeger, zo kon hij in geen geval over hekjes springen enz. Bak lag bagger na de eerste proef maar dat nam ik er bij. Nagelbijten / Gniffelen Verder rustige accomodatie gekozen met een neutrale bak qua "enge dingen".

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:16

Marijkjuh schreef:
Beide hebben hun voor en nadelen Lachen
Heerlijk aan de zomer vind ik dat er vaak genoeg ruimte is om in te rijden, je niet met die regen zit (minder vaak iig) en de concoursen. Een groot nadeel is natuurlijk de kwaliteit van de bodem.
Indoor ben je ervan verzekerd dat je droog rijd, is er minder herrie en heb je zelden last van een slechte bodem. Wel is het inrijterrein meestal stukken kleiner en mis je toch een beetje de sfeer van het outdoor starten.

Jah, dat is volgens mij ook wel zo want je hebt altijd wel redelijk groot. En in de winter is het idd volgens mij veel kleiner. In de winter heb je ook vaker kans dat het doorgaat omdat het terrein altijd goed is Tong uitsteken

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:59

Ik start liever in de zomer. Er is meer sfeer op de wedstrijd omdat er veel combinaties tegelijk rijden, meer gezelligheid en lekker buiten (als het teminste lekker weer is)
Ik zou binnen wel gewoon starten hoor, het is een voordeel dat je minder lang op uitslagen hoeft te wachten en het wat rustiger is. Eventueel nadeel kan zijn dat door de stilte in de manege je pony sneller afgeleid is.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:20

Ik start liever altijd tijdens het indoor seizoen maar dit komt omdat ik thuis altijd buiten rij..

Maar gewoon ook lekker indoor gaan starten! Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:23

Ik vind outdoor altijd leuker!
Maar ik start dit indoor seizoen ook gewoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:39

Ik vind indoor fijner, lekker binnen, steun vd bakrand en een bak om los te rijden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:44

Zomer!! Haha!

Veel massaler, veel ruimte om los te rijden, en leuke feestjes achteraf! Haha! Knipoog

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:48

ik ben een echte indoor rijder fijn binnen

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:26

Outdoor...
Maar het nadeel van de zomer is, is dat als het warm is, je zo gaat zweten!

Maar Indoor is ook fijn!

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

ik vind outdoor fijner omdat ik thuis altijd buiten rijd en als ik dan in een binnen bak kom dan word ze helemaal sloom en wil ze niet meer ... Vork

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:12

Outdoor, altijd gezelliger enzo.
Maar ik start indoor ook hoor, wel lastig dat je vaaak maar kleine ruimte hebt om los te rijden enzo, en outdoor zijn meer wedstrijden. Aleen indoor is het zo koud vaak Clown

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:16

outdoor vind ik veel leuker, veel gezelliger en is iedereen toch emer met elkaar bezig want alle sop een groot veld en zie je ook wel meer enzo, kijk je sneller bij andere, binnen vind ik het altijd zo op zich zelf enzo.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:22

Outdoor is leuker, grote voordeel van indoor: geen schroeven draaien. Haha!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:08

Ik vind zomers veel leuker. Swinters train ik lekker door en weinig tot geen wedstrijden. Het nadeel van winters vind ik: vaak slecht weer, vaak savonds wedstrijden, kkkkkoud, donker.
Plus dat ik swinters soms periodes weinig kan trainen omdat ik geen eigen binnenbak heb en dan afhankelijk ben van een ander zijn binnenbak. En dat vind ik dan ook niet fijn rijden, weinig trainen en wel naar concours...........

Zomers heb je veel grote concoursen, je start alle klasses tegelijk dus je komt veel meer mensen tegen. Vaak lekker weer en voor mij als Z ruiter geld dat er altijd 20x60 gereden word. Binnen kan dat lang niet overal.... Vind het ook buiten altijd wel leuker omdat je vaak op concoursen wel wat te doen hebt, als je moet wachten op de prijsuitreiking kun je ondertussen naar shows, springen of tuigpaarden kijken. Veel leuker dan binnen in zo'n rokerige (oh nee, dat mag niet meer Haha! ) kantine te zitten terwijl je paard in de kou op de trailer staat.....

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:28

Outdoor vind ik leuker maar binnen ook gewoon starten hoewel dit wel minder vaak is.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:33

Zo zie ik het:
Zomer:
- 2 proeven rijden
- meer gezelligheid
- meer te doen (om je heen kijken, rondstruinen, ook springen aanwezig)
- pony meer op gemak ivm veel soortgenoten
- wassen pony geen probleem (nouja, qua temperatuur niet Sigaar )

Winter:
- 1 proef rijden
- minder gezelligheid, maar daar hoeft het niet direct om te gaan op wedstrijd
- ik ben wat geconcentreerder ivm binnenbak
- bak is enger ivm reclameborden
- pony vindt het allemaal wat spannender
- té koud om met koud water te wassen, veel emmers sjouwen, wasgedonder

Ik start beide seizoenen, maar zomers meer omdat het gewoon wat makkelijker gaat. Winterwedstrijden vind ik misschien om te rijden echter wel fijner! Best gek als ik naar mijn eigen rijtje kijk. *LOL*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:43

Zomers heeft idd meer sfeer enzo en makkelijker, maar denk dat het paard dat ik nu start als hij eenmaal binnen gewend is (gaat morgen voor de aller eerste keer mee naar een binnenbak), veel fijner kan lopen binnen...

Idd altijd een goede bodem, daar is hij heel gevoelig voor omdat hij vorig jaar een losse wand heeft gehad) en je rijdt tenminste altijd droog.

Verder ben ik zomers heel druk met m'n werk en kan ik komende winter lekker doorstarten, hoop ik Knipoog

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:01

Altijd een goede bodem..? Ik ben een keer in IJsselmuiden gestart en de bak was echt ontzéttend zwaar daar, dat vond ik ook verre van ideaal. Schijnheilig

anram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:02

vind beide net zo leuk. Het enige nadeel van zomers starten is als het ineens gaat regenen. Maar verder geen nadelen aan winter of zomer starten ondervonden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:03

_karin_ schreef:
Altijd een goede bodem..? Ik ben een keer in IJsselmuiden gestart en de bak was echt ontzéttend zwaar daar, dat vond ik ook verre van ideaal. Schijnheilig

Meestal wel een goede bodem dan Tong uitsteken Maar denk toch dat er niet echt veel verenigingen meer zijn die niet zo'n super bodem heb. Daarnaast als ik weet dat ergens een écht slechte bodem is kan ik die wedstrijd mijden.
Als het outdoor een 3 weken droog is of een paar dagen nat is het 10x erger Knipoog

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:05

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik noem puur een uitzondering. Knipoog Ben ook gewend aan een hele lichte kunstofvezel bak dus ik vind die zandbakken sowieso al wat zwaar. *LOL*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:16

Onze bak is net over de kop gegaan, dus opt moment ook loodzwaar, maar nu met 2 dagen regen hoop ik dat hij weer fijner word Knipoog
Maar uitzonderingen zal je altijd hebben idd, maar dan ga ik er gewoon niet weer heen Tong uitsteken