Prijzengeld met 1 proef, of 2 proeven en bekers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe zie jij je dressuurconcours het liefst?

Ik rij liever 1 proef met prijzengeld ipv bekers.
21 (35%)
Ik rij liever 2 proeven met bekers ipv prijzengeld.
38 (64%)

Totaal aantal stemmen: 59

ponymeid1

Prijzengeld met 1 proef, of 2 proeven en bekers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 21:28

Heb zojuist een discussiepunt gehad met onze oud-voorzitter en huidige voorzitter van de vereniging.

Er is bij ons een nieuwe binnenbak in de aanmaak. We hebben er momenteel één, van 20x40. Er komt er eentje bij waar sowieso een Z-ring in past. Het huidige systeem is 2 proeven en prijzengeld. Met betrekking tot het buiten losrijden in een rotbak zul je de deelnemers toch tegemoet moeten komen, was mijn idee.

Nu zei de oud-voorzitter dus, dat ik verlies draai met de wedstrijden, oké I know Clown Maar ik wil graag meer wedstrijden organiseren met onze nieuwe rijhal, dus moet ik mijn concept aanpassen. Prijzengeld is namelijk duurder als bekers.

Nou het volgende, met betrekking tot binnen losrijden kom ik dus de rijdende leden al meer tegemoet als buiten.
Dus je rijd los binnen in een 20x40 bak, de proef zelf rijd je in een afgezette 20x40 bak in 25x65. Naja een hoop blablabla, maar waar het uiteindelijk om draait....

2 opties:
OF je rijd 1 proef waarbij prijzengeld wordt uitgereikt
OF je rijd 2 proeven waarbij bekers worden uitgereikt

Hoe zie jij het liever?????
Heb zelf al een onderbouwde mening, maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken! Lachen

CD28

Re: Prijzengeld met 1 proef, of 2 proeven en bekers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:09

Waarom draai je verlies met de wedstrijden? Wij hebben altijd een positief resultaat. Pony wedstrijden draaien nooit positief maar bij de paarden moet je toch echt wel een positief resultaat kunnen halen. Hoe ziet je begroting eruit?

Voor paarden hoef je geen bekers te doen, dan komen ze sowieso niet meer. Bij de pony's kan het nog wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 07:25

2 Proeven. Ik heb zelf weinig tijd om nog andere wedstrijden te rijden buiten de SGW's. Dus als ik een keer start moet het wel 2 proeven zijn, omdat ik anders nooit aan mijn wp kom.
Buiten losrijden is toch niet zo'n probleem?

Ik was laatst trouwens op een wedstrijd waar ze het beter geregeld hadden. Je bent langer bezig met losrijden dan met je proef. Het regende daar, dus het was binnen losrijden en buiten je proef starten. Dat is maar 5 min. en daarna kun je terug naar binnen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:20

Als ik niet 2 proeven kan starten dan ga ik m'n paard niet helemaal op de trailer zetten en vervoeren. Ik rij verder voor mijn punten en minder voor de prijzen (of het prijzengeld). Zijn toch altijd zulke prutsbedragen, daar hoef je het niet voor te doen.

(Oh, en als je helemaal wil besparen, laat dan die bekers ook maar zitten. Daar heb ik er thuis ook al zat van Haha! )

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:21

Ik zou kiezen voor de 2 proeven..En je hebt meer deelname als je 2 proeven aan bied dan 1..Omdat mensen vaak niet een stuk willen rijden voor 1 snert proefje haha.. Stel 1 proef per rubriek zijn 24 deelnemers.. Nu voor het proeven is dat al verdubbeld na 48.. En tel zo maar door..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:29

Nog een argument is dat er minder parkeerplek nodig is als je 2 proeven organiseert. Want er komt maar de helft van de mensen. Dat geldt ook voor het losrijden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 08:47

We kunnen inmiddels dan binnen losrijden hoor Knipoog Misschien niet helemaal duidelijk vermeld..

@ CD82; dit komt omdat ik momenteel 2 proeven heb, met een gering aantal deelnemers per klasse (wel een volle dag). Hierdoor heb ik dus alle prijzengeld per klasse 2x omdat het 2 proeven zijn. Ons inschrijfgeld is nooit hoog geweest omdat we buiten moesten losrijden. Voordat ik het organiseerde was er ook maar 1 proef. Maar als zelf wedstrijdruiter, zou ik NOOIT naar een wedstrijd gaan waar ik én buiten moet losrijden én dan maar 1 proef kan rijden. Daarom heb ik het zelf veranderd naar 2 proeven Clown Inschrijfgeld is niet verhoogd, daarom draai ik verlies, als je kijkt naar de inschrijfgeld en prijzengeld...

(omzet consumpties buiten beschouwing gelaten, anders draait het prima Knipoog )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:17

wat is het inschrijfgeld en wat is het prijzengeld,

voor beker aan prijzen kom ik niet, vind dat zo onzin, volgens mij als je het goed doet moet je winst kunnen draaien, zeker omdat je ook nog wel omzet vergaard uit de kantine, er van uitgaande dat die er ook is, daar wordt vaak ook goed van geprofiteerd en moeten ze het vaak ook van hebben.

probeer vooral qua groepen uit te komen op 16 ruiters of 20 ruiters ipv 17 of 21, wel een extra prijs maar je mist inkomsten, dan kan je beter met een wachtlijst werken zodat je ook echt de groep op 16 kan houden. en dus echt 1 op de 4 een prijs geeft.

ook voor 1 proef zou komen als de omstandigheden goed zijn.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:23

Ik ga ook voor 2 proeven met bekers. Ik rij toch nooit in de prijzen en ga liever voor winspunten Tong uitsteken
Het prijzengeld is toch nooit echt meer dan 20 euro, dus niet echt de moeite waard om paard helemaal klaar te maken. Ik vind het belangrijker om meer kans te hebben op winstpunten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:25

Ik rij liever bij 2 verschillende jury's. Dit zou ik belangrijker vinden dan wel of geen prijzengeld.
Als ik maar 1 proef kan starten kom ik niet.

Aan de andere kant bij slecht weer is het ook wel fijn dat je binnen kunt losrijden. Als je dan buiten moet rijden wel in een goede bak.
Daarom is bij ons prinsenstad te delft (3 binnenbakken en prijzengeld) wel erg fijn

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:31

@ dobbel; ik moest even uitgaan van m'n eigen concours, niet de kantine meegerekend.

Maar wat je zegt is inderdaad wel een goede, prijzen uitreiken per 4.

Als ik het dan zo uitreken, en m'n inschrijfgeld aanpas zodat ik geen verlies kan draaien, moet het lukken met 2 proeven én prijzengeld...

Meer opmerkingen zijn zeker welkom Haha!

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:33

Waarom doe je niet 2 proeven, waarvan je de eerste proef met geldprijzen werkt en voor de 2e proef alleen rozetten uitdeelt voor de prijzen. Dan "verdien" je het geld met de inschrijvingen voor de 2e proef en geef je ruiters toch de kans om met een geldbedrag naar huis te gaan. Zo gaat het op bijna alle wedstrijden die ik start.
Ik rij het liefste voor geldprijzen, als ik een beker win dan verdwijnt hij toch achter in de kast.

Ik vind 8 euro inschrijfgeld voor beide proeven heel normaal. Als je met hogere geldprijzen werkt of de locatie supergoed is, zou je zelfs 9 of 10 euro voor een proef kunnen vragen.

Ik neem trouwens aan dat jullie al werken met 5 euro borg per combinatie? Als ruiters dan niet komen opdagen heb je naast het inschrijfgeld ook nog 5 euro extra aan inkomsten.

Bekijk eens wat vraagprogramma's van andere verenigingen, dan zie je al snel wat normaal is om te vragen als startgeld en uit te delen aan prijzen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:34

Borg vind ik persoonlijk helemaal niks. Je straft zo ook mensen af die wegens ziekte/blessures niet konden starten en dat vind ik oneerlijk.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:38

Borg doen wij hier ook niet aan. Mensen die zich op tijd afmelden hoeven niets te betalen, mensen die op de dag niet komen krijgen een rekening thiuisgestuurd.

@ Laudtje, maar die eerste optie vind ik ook nog wel een goeie Ja

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:39

Ik ga ook voor 2 proeven.

Je kan ook de eerste proef bekers doen en dan de 2e proef prijzengeld, zo zorg je ook dat meer ruiters de 2e proef rijden.

Hoeveel tijd plan je tussen 2 proeven? Zorgen voor een goed aantal combinaties, bijvoorbeeld 16 ivp 17. Dit scheelt je weer een extra prijs dus extra kosten.

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:40

Scum schreef:
Borg vind ik persoonlijk helemaal niks. Je straft zo ook mensen af die wegens ziekte/blessures niet konden starten en dat vind ik oneerlijk.

Hier in de omgeving is borg al helemaal geaccepteerd. Niemand die er nog moeilijk over doet.
Het ligt misschien aan de omgeving waar je rijdt...

@ Mik_: ik vind de eerste ook de beste oplossing. Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:11

Scum schreef:

Of je het met borg moet oplossen denk ik niet maar ziekte/blessure is echt je eigen risico. Het zou niet fair zijn dat jij hierdoor niet op komt dagen en de vereniging dan minder inkomsten heeft.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:16

bij ons in de buurt krijg je na sluitingsdatum altijd een rekening, als je niet kan, en terecht vind ik, borg kennen ze hier niet, een enkeling rekent bv een euro administratiekosten.

dus ik zou omdat je nu zegt dat wanneer ze netjes afbellen ze geen rekening krijgen, dat toch wel gaan invoeren. na sluitingsdatum gewoon altijd betalen of je nu wel of niet meedoet. en dan kan een van de wachtlijkst gewoon meedoen, geeft zelfs een voordeel dan. en niet zielug of raar vinden, je staat gewoon in je recht.

maar ben nog steeds benieuwd wat een proefje nu bij jullie kost,

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 13:16

Binnen kostte het 5 euro per proef toen was de mogelijkheid om 1 proef te rijden, momenteel geloof ik 6 of 6,5 en dan kun je 2 proeven rijden...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:18

Wat goedkoop!! Voor alle klassen?
Hier ben je vaak voor een B proefje al 7 of 8 euro kwijt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:19

Voor 1 proef ga ik de deur niet uit Knipoog
Ik schrijf alleen in voor 2 proeven. Dus daar kies ik ook voor, dan maar met bekers al hebben prijzengeld wel mn voorkeur.

Jullie inschrijfgeld is wel laag zeg!
Ik ben blij alsk voor 8 euro per proef klaar ben..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:36

7 of 8 euro vind ik wel normaal.
Maar als er geen prijzengeld is haak ik af.
Ga niet voor een beker rijden. Niet dat het daar om draait, maar toch.

2 proeven hoeft van mij niet altijd, dus zou met 1 proef ook tevreden zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:54

ik ga voor 2 proeven. je moet toch helemaal op pad en dan wil je ook rijden.
als ik het zo hoor kun je 2 proeven en binnen inrijden doen (als je geen Z doet, in de bak van 20X25 hebben ze hier ook veel)
verder zou je indd het inschrijfgeld naar 7 of 8 euro gaan doen.

hier in de buurt schrappen ze gewoon sommige klassen omdat er niet genoeg animo is. en een prijs per 3 of 4 personen.
ik rij meestal voor de winstpunten en niet voor de prijzen (kan nog veranderen.. ga nu starten met een 3 jarige. dus vandaar)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:59

Klasses zoals M1 en M2 samennemen en M2 in handicap doen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:47

Even een vraag tussendoor he...

Hoeveel van jullie die nu zeggen niet te willen starten zonder prijzengeld doen vrijwilligerswerk voor de vereniging?

Ik persoonlijk ben blij dat er mensen zijn die de moeite willen nemen om voor een stel verwende dressuurmutsen een wedstrijd te willen organiseren. Mensen die hun tijd en energie stoppen in iets voor een ander. Denk eens aan al wat er geregeld moet worden: jury's, schrijfsters, ringmeesters etc etc. En dan moet je het secretariaat nog doen, aanmeldingen verwerken, zorgen dat je alle coupons ontvangt, startlijsten maken --> Rekening houdend met weet ik hoe veel wensen van iedereen en goed doe je het toch niet, afzeggingen verwerken en ga zo maar door.

En dan zijn wij ruiters zo arrogant dat we zeggen: "als er geen prijzengeld is start ik niet."

Sorry, nee... Dank je wel dat je de tijd en energie er voor over hebt om een wedstrijd te organiseren, om je best te doen het ons naar de zin te maken en er weer het beste van te maken. Super-initiatief ook dat je de mening van de ruiters wil horen! Mijn complimenten!

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar 2 proeven. Voor jou als secretariaat makkelijker te organiseren en voor mij als ruiter prettiger... Prijzengeld is mooi meegenomen, maar voor mij absoluut niet noodzakelijk.