Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:45

Ik heb gister voor het eerst de 3,5 jarige hengst mee in de B gehad :)

Met opstappen lag ik bijna in het grind. Ik zat er net op (en uiteraard vond hij het nog wat spannend), we zouden wegstappen en ineens rent er iemand keihard achter zijn kont langs.
Hij schrok zich kapot en kwam recht omhoog, sprong bijna in het krukje en op de baas.. Gelukkig allemaal goed gegaan.
Daarna was hij echt super braaf! Uiteraard nog iets slingerend maar de 2e proef ging echt super netjes.
Helaas hele strenge jury en hadden we 174,5 en 184,5. Maar ben echt trots op hem

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:22

Ik lig ook goed op schema met mn jonkies!
Met de Tornesch al een aantal keer B springen gestart, dat gaat opzich goed, ze springt heel dapper rond. Het enige is dat ze nu het weer indoor is snel spanning heeft, doordat het publiek veel dichter op de hindernissen zitten. Nu heeft ze ook pas twee keer indoor gelopen, dus ik verwacht dat dat best goed gaat komen naar mate ze meer mee gaat.

Heb laatst ook een wedstrijd gereden waar je je kon kwalificeren voor de finale. Dat arme paard vond het zo eng :') al die mensen aan de zijkant. Zo veel spanning, eerste rondje de helft in draf omdat ze zich zo strak hielt en ze daardoor uit de galop viel, en twee balken, tweede rondje beter en foutloos. Maar super trots hoe ze nog rond sprong.

Afbeelding

De Durango is afgelopen week voor het eerst meegeweest op oefenparcours, en dat ging super. Waar de andere heel snel spanning opbouwt, loopt deze tussen de hindernissen alsof ze er al jaren loopt. Het enige is dat het haar heel veel energie kost, en ze is heel snel 'op'. Dat maakt het nog wel lastiger met springen, omdat ze zelf nog niet goed wil blijven lopen en je haar de hele tijd een moet 'aanduwen'. Mede daardoor heeft ze ook moeite met groot springen, ze komt liever wat kort op de hindernis. Maar goed, het is een 4-jarige die vanaf juni ohz is, dus ben al heel blij met hoe ze het doet en die kracht en conditie komen vanzelf wel.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:38

suikermeisje schreef:
Mijn doel was PSG mogen starten.
De punten zijn binnen en ga dit jaar nog een x een oefenrondje doen (wel op officiële wedstrijd, maar zonder hoop op een winstpunt).

Met mijn jonkie was het doel B springen. Nu 3 winstpunten. En L1 dressuur. 5 winstpunten maar mag versneld promoveren dus volgend jaar april gewoon M1 en daarvoor nog een keer L2.


Afgelopen weekend al PSG gestart, direct winst en zelfs een 3e prijs *\o/*

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:40

Netjes Emma! Lekker doorgaan zo :)

Zaterdag de 3,5 jarige weer mee. Maar niet te lang losrijden omdat hij woensdag ook mee was geweest, maar dat had achteraf wel gekund. Had 186,5 en 188 en een 4e en 5e prijs :) Het was wel veeeel spannender dan woensdag (hij was nu ook alleen mee, dat was toch ook wel minder leuk vond hij). Dus vrijdag gaan we nog even een keer op pad, kijken of we de spanning dan een beetje kwijt kunnen raken

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10452
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:44

ynskek schreef:
ynskek schreef:
Wij hebben er 7 weken uit gelegen..

Mn doel was M1 startgerechtigd. Dit hoop ik nog steeds te halen al zet ik mn zinnen nu op L2+5


We zijn na 4 maanden wedstrijd stop in juni weer gestart, dat liep nog niet fijn, in augustus wel 1 puntje binnen gehaald maar ook nog niet top.

Nu afgelopen weekend weer een keer gestart en nu 2 mooie winstpunten gereden dus t gaat weer de goede kant op.

Ik laat mn doel wel staan op L2+5 want heb dit jaar misschien nog maar 1x dat ik op pad kan...


Suikermeisje gefeliciteerd met je winstpunt en de plaatsing

Hier tussendoor onverwachts op wedstrijd geweest. Tegen mn gevoel in met 3 winst naar huis :) dat maakt de teller L2 +6 nu 4 november nog op pad en dan in het nieuwe jaar weer

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:38

Ons doel was 1 winstpuntje in de M1, nu zitten we op 7! Zo trots.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:14

Zo leuk om al die updates te lezen en hoe mensen ook weer doelen bijstellen, echt leuk om zo concreet te kijken waar iemand mee bezig is en wat de vorderingen of juist uitdagingen zijn. Gefeliciteerd met alle goede resultaten!

Voor mij raakte het ook tijd voor een update:

MisticRider schreef:
Ook hier even een tussenstand:

De dresuur gaat goed. We hebben al aardig want winstpunten in de M1 en het ziet er naar uit dat we na de welsh cup in Juni onze overstap gaan maken naar het M2.

Het springen gaat nog beter, na heeeeeeeel lang oefenen en veeeel oefenrondjes is het gelukt om winst te rijden! Met mijn D tussen de paarden ben ik daar erg trots op *\o/* De teller staat nu op twee winstpunten en zelfs een rozet! (te grappig met je ponytje tussen die mega paarden met de prijsuitreiking)

Het cross seizoen is nog niet echt op gang maar toch een beetje. We hebben twee oefencrossen gehad, waarvan de twede alweer wat beter ging. we hebben nu 5 crossen in de planning waarvan de eerste 2 officieel gepland staan (B debuut). Het ziet er nog niet naar uit dat ik ook foutloos rond zal komen maar we gaan ervoor :Y) '

Weekend PMO hebben we gehad en weer veel van geleerd en een hoop lol gehad. Wie weet gaan we zelfs nog naar de instructie week!


[ [url=m/mdQ7xF.jpg]Afbeelding[/url] ]



Winst in de SGW is BINNEN *\o/* Super trots op onze prestatie in Gorssel waarbij we dubbel 0 waren in de cross en het springen en een prima dressuur score.

De doelstellingen/plannen die ik nog heb voor dit jaar:
-M2 geklasseerd raken (m2+1)
-Eens lessen bij een goede springinstructeur (priveles)

Verder zal ik december weinig rijden ivm vakantie en alle dingen eromheen, en ik wil onze grote reus meer doorpakken. Gio heeft ook wel even een wat rustigere periode verdiend na al zijn harde werken van afgelopen cross seizoen.

Voor de reus is het een ander verhaal, die wil ik nu juist eens doorpakken. Daarvoor zijn de doelen:
M1+10
voor het eerst de crossbaan eens op

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:51

Iedereen gefeliciteerd met jullie behaalde doelen! Ook leuk om te zien hoe sommige doelen verschuiven en worden bijgesteld.

Wij hebben gisteren onze laatste punten in het M2 gereden en hebben daarmee ons doel gehaald, we zijn Z startgerechtigd! *\o/* Hier ga je dan volgens traditie de sloot in, en die was erg koud gisteren :')

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:44

Merel_Brit schreef:
Iedereen gefeliciteerd met jullie behaalde doelen! Ook leuk om te zien hoe sommige doelen verschuiven en worden bijgesteld.

Wij hebben gisteren onze laatste punten in het M2 gereden en hebben daarmee ons doel gehaald, we zijn Z startgerechtigd! *\o/* Hier ga je dan volgens traditie de sloot in, en die was erg koud gisteren :')


Gefeliciteerd met je wp! Geniaal die sloot haha

c_alsemgeest

Berichten: 20694
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:30

Merel_Brit schreef:
Iedereen gefeliciteerd met jullie behaalde doelen! Ook leuk om te zien hoe sommige doelen verschuiven en worden bijgesteld.

Wij hebben gisteren onze laatste punten in het M2 gereden en hebben daarmee ons doel gehaald, we zijn Z startgerechtigd! *\o/* Hier ga je dan volgens traditie de sloot in, en die was erg koud gisteren :')

Gefeliciteerd!


Het was zeker koud... ik had gister met Jam Session ook ons debuut en ons wedstrijddoel behaald :Y)
Hij was heel fris en in de proef lekker baldadig wat grappige momenten op leverde en ik moest alle zeilen bijzetten om überhaupt overal de kant op te gaan waar ik heen wilde :+
Maar alsnog 188 en 194 punten.
Ondanks alle joligheid wel heel trots op mijn oranje draakje. Hij deed het prima zo voor de aller eerste keer. Zeker als je bedenkt dat we nog geen 5 maanden een team vormen hahaha

Afbeelding

Anoniem

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:38

Mag ik mij hier ook nog melden? Ik hoop zo, last-minute, mijn/ons doel ook nog te halen! :)
Ik wil mijn merrie heel graag gaan starten in de B met springen, en wil er nu wel echt naar gaan werken dat we dit jaar indoor ons debuut nog kunnen maken!

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:47

Mij doel is als ik die dit jaar nog veder kan halen. Een winstpunt in l1 halen voor einden van het jaar. Maar het belangrijkste is dat ze beter word. Ze heeft helaas nu blessuren al 2 maanden. Heb nu 1 keer l1 gestart en ging best goed voor een paard die nog nooit gelopen had. En 1 st was me doel l1 worden voor einden
Van het jaar en dat was gelukt.

c_alsemgeest

Berichten: 20694
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:33

Oh wat vervelend, wat voor blessure heeft ze?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:26

c_alsemgeest schreef:
Oh wat vervelend, wat voor blessure heeft ze?


Weten helaas nog niet echt. Want op
Moment van toen dierenarts kwam liep zo goed als rat. Maar hij komt begin november weer.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:08

Jaar is bijna om! Wat is het hier stil geworden. Hoe is het met iedereen? Alle doelen gehaald? Is iedereen al weer doelen aan het maken voor 2019?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:13

Mijn doel was om dit jaar M1+1 te zijn. Halverwege de M1 besloten dat we het M ook wel uit konden rijden, dat is gelukt! Dat is gelukt! Super TROTS! in 2019 starten we m2.
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 06-12-18 14:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:18

Mijn doel is ook behaald. Ik wou dit jaar de L2 bereiken, die hebben we inmiddels uitgereden. 23 december hebben we ons M1 debuut *\o/*

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:28

MyWishMax schreef:
Mijn doel is alweer behaald. Vandaag hebben we ons geselecteerd voor het NK in de L1. Daar heb ik geen doel voor, gewoon fijn rijden.

September wil ik L2 gaan starten en laat ik voorzichtig beginnen en eind van het jaar 5 winst wil hebben?


Werd geen september L2 maar pas november. Debuut gemaakt op selectie, 2 winst en geselecteerd voor kringkampioenschappen. Maar besloten daar niet aan mee te doen. Ik heb komend weekend de laatste wedstrijd van dit jaar, dus 5 winst kan heel misschien wel. Ik ga voor 1 winst per proef, dan heb ik er 4 en minder wedstrijden gestart dan bij maken van dit doel.

Volgend jaar wil ik ook zomerseizoen L2 blijven starten en weer selecties rijden. Na de zomer M1.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:38

cindyy_1993 schreef:
Doel voor 2018 was eerst Z1+10. Dit doel wordt sowieso bijgesteld aangezien we nog helemaal geen winst hebben in het Z1 en we na de zomer pas weer gaan starten. Ik ben dan al blij met 1 wp in het Z1 aan het eind van 2018. Maar laat ik het doel zetten op Z1+3, dan ben ik echt zeer tevreden!


Ons jaar is even heel anders gelopen dan gepland.
Meneer heeft uiteindelijk tot eind september bij de trainingsstal gestaan. We zijn na de trainingsstal verhuisd naar een nieuw plekje waar we beiden met veel plezier staan. En de stal is, naar mijn eigen verbazing, volledig opgelost! Dag in dag uit zonder spanning de stal in en uit... Nooit verwacht dat we dat ooit zouden bereiken. De trailer is nog wel een dingetje, dit is even geëscaleerd bij de trainingsstal, en door tijd en geld tekort hebben we dit niet meer laten oplossen.

Sinds eind september dus bij de nieuwe stal en eindelijk weer lekker aan het trainen. Het doel Z1+3 heb ik van mij afgezet, aangezien we even niet met de trailer op pad kunnen. Gelukkig hebben we wel een wedstrijdlocatie op loopafstand! Helaas binnen alleen 20x40 dus nu in de winterperiode kunnen we geen Z1. We zijn nu weer 2 keer op wedstrijd geweest in het M2. Aangezien we toch een halfjaar eruit zijn geweest, is een stapje terug niet zo verkeerd. 4 november 1 wp gereden en afgelopen zondag 2 x eerste met 193,5 en 190,5 ! We zijn dus inmiddels M2 + 13. Niet het doel wat we voor ogen hadden, maar zeker niet ontevreden met die laatste wedstrijd.

En voor 2019... Ik heb besloten dat dat ons jaar moet worden :)
We gaan dan het oefenen met de trailer weer oppakken zodat we hopelijk vanaf de zomer weer met de trailer op pad kunnen. En van het voorjaar gaan we ons 2e debuut in het Z1 maken :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:02

Mijn eerste doel was ZZL met winst zijn maar dat was toch iets te ambitieus. Daar kwam ik halverwege het jaar achter. :+ Ik ben nu ZZL startgerechtigd en daar ben ik heel tevreden mee! Nu druk aan het oefenen om ergens begin volgend jaar de stap naar het ZZL te maken.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:12

HiFive5 schreef:
Ik had als doel om in de M1 te belanden en ondertussen zitten we 4 WP in de klasse :D
Volgend doel: eind januari M2 startgerechtigd zijn.

Sinds vorige zondag zijn we M2 startgerechtigd *\o/*
Het ging ontzettend vlot in die klasse. Ons volgend doel is om tegen september 2019 Z startgerechtigd te zijn. Ik ben benieuwd!

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:30

Leuk om te lezen hoe het iedereen is vergaan in 2018 en te zien dat zoveel doelen zijn behaald *\o/*

_Sofie schreef:
Dan de doelen voor 2018:
In de eerste plaats uiteraard weer heel blijven en plezier hebben. Wat dressuur betreft wil ik (wellicht wat fanatiek) eind 2018 Z1+10 zijn. Met springen wil ik in 2018 dan écht een keer de overstap maken naar de L. Verder wil ik wat crosstrainingen rijden en wellicht een keer een wedstrijd mee pakken, maar onze focus ligt toch meer bij dressuur en springen.

Dressuurdoel hebben we niet behaald. We begonnen het jaar met als stand M2+2 en sluiten af met de stand van Z1+3. Slechts acht dressuurwedstrijden gereden (nog wel één gepland eind december), dus zeker niet ontevreden!

Springen zijn we in het L gestart en hebben we winst gereden, dus ook dat doel is behaald.

En dan het crossen. Na lange tijd weer een crosstraining gereden <3 Ook een keertje gestart. Helaas wel op de grond geëindigd, maar dat mag de pret niet drukken, hahaha

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:08

ukkiepuk schreef:
ukkiepuk schreef:
Doel voor 2018:
M1+10 oftewel M2 startgerechtigd zijn!


Vandaag de laatste 3 punten voor het M2 gereden! We zijn M1+10 en dus ons doel voor 2018 al behaald *\o/*

Nieuw doel: M2+5


Helaas het nieuwe doel net niet behaald. We sluiten af met M2+3
Vandaag ons nieuwe zadel opgehaald en hopelijk lukt het nu wel om fijne proeven te kunnen rijden. Eind januari/begin februari wil ik weer M2 gaan starten. Doel voor 2019 is Z1+1

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:02

In september 2017 ben ik begonnen met het trainen van een leuke NRPS ruin van Zodiak x Mufaq uit 2004.
Hij stond al een paar jaar stil en was compleet zonder spieren en uit conditie. Hij had in zijn jonge jaren al eens t/m L2 gestart bij de pony's. We moesten echt bij het begin beginnen en eerst weer conditie en kracht opbouwen en rechtrichten.

Ons doel voor 2018 was opgesplitst in tussendoelen.

1. een startkaart aanvragen en L2 niveau instappen : ✓ april 2018
Eerste wedstrijd geen succes, daarna na 4 wedstrijden M1 startgerechtigd

2. Het binnenseizoen M1 mogen starten: ✓ augustus eerste officiële M1 wedstrijd gestart en gelijk winstpunten en prijzen.

3. Het volgende doel was de M1 uitrijden tijdens het binnenseizoen 2018/2019 en voor het buitenseizoen 2019 M2 mogen starten: ✓ 2 december 2018

We zijn nu na 5 wedstrijden M1+10 en dus M2 startgerechtigd. Voor de oefening gaan we nog voor de jaarwisseling een keer M2 proberen en dan komend binnenseizoen lekker doortrainen en ongeveer 1x per maand op wedstrijd om ervaring op te doen en in het wedstrijdritme te blijven.

Alle doelen zijn dus ruim voor de verwachte tijd gehaald.

Doel voor 2019: Z1 dressuur startgerechtigd worden en Z1 starten.

mala26

Berichten: 5009
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:07

mala26 schreef:
Met 2017 niet mee gedaan maar zou nu graag mee doen.

Ik wil in 2018 met 1 van de paarden die ik rij in de B starten en eigenlijk aan het eind van het jaar de L1 door zijn, het liefst al L2 zijn. Maar dan moet het wel verdomt goed gaan :D
De ander heb ik het doel om der goed op de trailer te krijgen en wat clinics mee te rijden.


Dit was mijn doel, dit hebben we niet bereikt. Ben ook veel minder wezen starten dan dat ik bedacht had aan het begin van het jaar. Door o.a een hele hete zomer en een eigen huis krijgen is het er minder van gekomen. Ze heeft nu net een maand stil gestaan en pak er net weer op dus deze maand gaan we ook niet.
Ben nu B+9. Hopelijk scoren we het laatste puntje in januari.


Wat hebben veel mensen hun doel bereikt of bijna, knap hoor.