[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:09

Wat leuk! Hoe ging de clinic?

Nou ja dan zijn er denk ik fouten gemaakt met invoeren van je punten?

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:25

Wat gek zeg van je punten.. miss verkeerd ingevoerd dan ?

Leuk zo'n clinic, veel aan gehad?
Hele nieuwe start dus met alles, kan soms wel goed uitpakken indd :)

Hier weer een "droom die uitkomt", zijn vandaag begonnen met het uitbreiden van de bak naar 60 meter *\o/* :)) Was 35.. dus dit is ff wennen straks :')
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 21-08-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:31

Ohhh dat is top zeg, super fijn rijden een grote bak!

Vreemd van die punten...Ik heb laatst ook een keer gehad dat punten verkeerd waren ingevoerd en dus ook verkeerd op mijnknhs stonden.
Ik heb foto’s gemaakt van mijn protocollen en naar de KNHS gemaild en toen werd het gelijk aangepast.

Heerlijk zeg een binnenbak, dat zou ik ook best willen in de wintertijd...

Flevolander

Berichten: 3842
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:33

Ach opzich als het fout is ingevoerd zou ik denken boeiend.. maar kost het je een winstpunt, ja dan ben ik van de partij :')

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:16

Bij mij was het bij de eerste M2 wedstrijd en ze hadden ‘m geregistreerd als M1, en het was precies een puntje, dus die wilde ik toch wel graag in de goeie klasse hebben... 8-)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:46

@meya heerlijk dat je bak groter word! zelf vind ik het ook wel eens fijn om in een kleine bak te oefenen voor de klasses waar we nu in rijden.
maar het is toch wel even fijn kan jeje oefening net even langer doorpakken.

clinic vond ik erg leerzaam en zou zeker weer bij d'r willen.
ja het is dat ik geen winstpunt in die proef had anders had ik het zeker even gemaild. maar vond het alleen zo gek haha.

ja echt heerlijk een binnenbak ben alleen maar binnen aan het rijden met een radiootje aan heerlijk haha en kan me paard weer gewoon afspuiten plaats van met de spons.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:30

Leuke filmpjes Yom, ziet er inderdaad uit als een leuk paard! Jammer dat ze ermee moet stoppen maar als ze had gewild had ze wel genoeg mogelijkheden gehad dus. Ach, wie weet in de toekomst :)

Gefeliciteerd met je debuut en daarmee meteen je eerste winstpunt Karlien!

Ja zo denk ik dus ook inderdaad Nouvel, als je op de gangen al 7 of 8 scoort scheelt dat meteen al in je eindtelling. Ach, we kunnen niet allemaal van die bewegingstoppers hebben ;-) Wat leuk ook, even zo’n uitdaging om een paard keuringsklaas te maken!

Ah wat is ie gaaf Sanne! <3 Hij oogt onder jou inderdaad totaal niet klein, haha.

Bijzonder van dat puntenverschil trysteffy.. En gefeliciteerd met je winstpunt in de eerste proef! Mooi dat de clinic goed bevallen is. Hopelijk bevalt je nieuwe instructeur ook goed. Altijd even afwachten of de klik er is en je hetzelfde voor ogen hebt!

Zag R. al bezig Meya, leuk! Vind je het niet jammer dat je dan zo weinig land over houd? Dat was de reden dat ie ook “maar” 35 lang was toch?Leuke filmpjes Yom, ziet er inderdaad uit als een leuk paard! Jammer dat ze ermee moet stoppen maar als ze had gewild had ze wel genoeg mogelijkheden gehad dus. Ach, wie weet in de toekomst :)

Gefeliciteerd met je debuut en daarmee meteen je eerste winstpunt Karlien!

Ja zo denk ik dus ook inderdaad Nouvel, als je op de gangen al 7 of 8 scoort scheelt dat meteen al in je eindtelling. Ach, we kunnen niet allemaal van die bewegingstoppers hebben ;-) Wat leuk ook, even zo’n uitdaging om een paard keuringsklaas te maken!

Ah wat is ie gaaf Sanne! <3 Hij oogt onder jou inderdaad totaal niet klein, haha.

Bijzonder van dat puntenverschil trysteffy.. En gefeliciteerd met je winstpunt in de eerste proef! Mooi dat de clinic goed bevallen is. Hopelijk bevalt je nieuwe instructeur ook goed. Altijd even afwachten of de klik er is en je hetzelfde voor ogen hebt!

Zag R. al bezig Meya, leuk! Vind je het niet jammer dat je dan zo weinig land over houd? Dat was de reden dat ie ook “maar” 35 lang was toch?

Zelfs met het warme weer in de binnenbak trysteffy? Ik vond dan buiten altijd toch wel een stuk fijner.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:35

Zo, ben weer bij!

Afgelopen zaterdag proevenclinic gehad. Voornamelijk bevestiging van wat ik al wist en het commentaar dat ik ook krijg op wedstrijd. Marena liep sowieso minder constant en fijn dan tijdens de afgelopen wedstrijden. Heb er dus qua commentaar niet heel veel aan gehad maar het was een leuke ervaring :) Zou eerder weer een proevenclinic gaan doen als ik bijv. een klasse hoger wil starten en wil kijken hoe ik er voor sta/wat mijn aandachtspunten nog zijn.

Degene waar ik op stal sta en haar dochter waren gezellig mee. Haar dochter heeft nog even foto's gemaakt van Marena en mij <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:03

Fijne bevestiging en leuke ervaring die clinic Rianne, en wat een leuke foto’s, echt een gave haf zeg!

Ik heb vanavond nog even gereden, hij liep fijn, aantal dingen blijven lastig, maar stukje bij beetje gaat ‘ie wel wat ronder worden voor en meer sluiten.
Kleine stapjes en dan komen we er ooit wel!
Morgen weer de osteo en dan weer een paar daagjes vrij en wandelen, dus even pauze...

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:36

Hallo allemaal!

Ook ik meld me hier.

Leuk om jullie ervaring in het M1 te lezen! Altijd Leerzaam!

Ik ben in juni voor het eerst M1 gestart met mijn (bijrijd) haflinger Miranda! Helaas die wedstrijd zelf volledig verknald door mijn eigen spanning.. is ook eng zo'n debuut natuurlijk .

Onze struikelpunten zijn vooral haar zwakke achterhand en middengangen en dan met name de middendraf.

Nu ben ik sinds vorige week weer rustig aan begonnen met rijden, na er bijna 6 weken niet op gezeten te hebben door onder andere het warme weer..

Hieronder een paar plaatjes van mn knappie vriendin!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:36

wat leuk zo'n proevenclinic dat wil ik ook is doen maar wat je ook zeg als je hoger wilt starten dat wil ik ook.
en ook leuke fotos!

onze binnenbak is aan de zeikant open en merk dat ie binnen beter loopt dan buiten minder afgeleid en daar heb ik eigenlijk een jaar bijna om lopen vechten dat ie op mij let tijdens de training op wedstrijd doet ie het natuurlijk anders

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:38

Welkom annieeek, wat een stoere haf zeg!

Trysteffi, lijkt me super fijn zo’n binnenbak met open zijkanten!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:45

Trysteffy gefeliciteerd met de winstpunt! Dat buiten meer afgeleid heb ik ook, als hij dan wat wil zien draait hij ook echt zijn hoofd schuin.

Ziet er fijn uit Rianne!

Nouvel, osteo is altijd fijn! Hier komt de tandarts donderdag weer. Ben blij als dat weer gebeurd is, merk altijd verschil.

Welkom anniek! Ik heb jullie een keer gezien in dit outdoor seizoen in De Lutte.


Hier vandaag fijne les gehad. Blijf nog wel even worstelen met schouder binnenwaarts, wil zo snel te schuin inzetten. Moet voor mijn gevoel dus wat minder schuin gaan. Voor de rest liep ie super fijn eroverheen op het eind. Veel tempowisseling (ook tijdens de oefeningen) en heel langzaam draven en er weer uit rijden veel buigen, binnen en buitenstelling vragen. Hij werd er heel fijn recht door, op t achterbeen en liep mooi t sjouwen neusje lekker op de loodlijn. Hij wil er al snel wat achter kruipen. We hebben de komende week weer even punten om aan te werken!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:39

Super dat je een fijne les heb gehad! En ook weer fijn altijd als je weer opdrachten heb om veder te oefenen

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:07

Fijn dat je weer wat hebt om aan te werken Shelly! Sb was ik in het begin ook geneigd om snel te schuin in te zetten haha. Gewoon oefenen komt vanzelf goed!

Ohja, de Lutte, geen succes voor mij dat concours. Toen werd ik de ring uit gestuurd met een onregelmatig paars helaas...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:21

Lekker bezig allemaal! Lijkt mij ook leuk zo’n clinic van Danielle.

Ik heb gister les gehad en vandaag weer wedstrijd (zucht) gister echt een toples gehad. Elke week worden we écht beter. Toen zei ze: ken je de proef? Dan kan ik even zien hoe je bepaalde lijnen rijdt. Misschien heb ik nog wat tips. Ik zeg ja hoor. En we beginnen op de hoefslag nog voor het a-c binnenkomen. En wat voel ik?! Pony kwijt! Niet meer aan binnenbeen. Hoofd omhoog. Slingeren.

Intrs keek echt zo van... wat doe jij nou? Het was 20 x niks. Maar wat blijkt dus.. ik heb last van zeer verstopte spanning. Spanning die ik niet voel zelf maar wel op hem projecteer. Ik laat hem dus zitten en hij weet niet wat hij met me aan moet door dat ik zo verstijf en anders rij. Daarom is hij niet meer aan de juiste hulpen en wordt alles een rommeltje.

Dat was even confronterend. Probleem ligt dus bij mij! Alleen had ik dit niet door omdat ik geen spanning voelde. Pony wist niet dat we de proef gingen starten. Dus dit kon die niet weten.

Anyway.. i’m screwed. Hoe los ik dit nou weer op? Iemand ervaring hiermee? Ik moet vooral proberen te ademen en vooral niet te hard mn best doen.

Hebben jullie nog wedstrijden staan? En rijden jullie liever indoor of outdoor?

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:24

Wat een leuke foto's Rianne!

Welkom annieeek, debuut is ook spannend, lekker blijven trainen en gewoon weer proberen als je er aan toe bent.

Zo lekker als het tijdens de les goed gaat he, hoewel dat ook wel het moment is waarop het fout mag gaan, kan je er gelijk aan werken (met hulp) :) Hier voorlopig even geen les of wedstrijd, maar lekker een paar weekjes vakantie na ons debuut van afgelopen zaterdag. In oktober weer op wedstrijd, dus duurt nog even. Iedereen die in de tussentijd gaat, veel succes!! +:)+

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:11

Wat vervelend Harvey. Erg confronterend als een probleem bij je zelf blijkt te liggen, maar je weet nu wel waarom je paard soms zo reageert op concours.

Ik heb altijd spanning als ik in een nieuwe klasse moet starten. Dan klap ik zelf dicht en vergeet dat ik toch echt zelf moet blijven rijden om de proeven goed door te komen. Bij mij gaat dat vanzelf beter als ik wat meer thuis ben in de proeven en beide klasse, weet niet of dat bij jou ook zo is? Of heb je de spanning altijd?

Denk wel dat je er niet te veel druk op moet leggen dat het goed moet gaan. Paardrijden is leuk en dat moet het ook blijven. Uiteraard is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Hier nog geen concoursen gepland. Wil als alles mee zit eind september weer eens starten. Maar eerst eens kijken of ik mn paarden dan weer een beetje op niveau heb na die 6 weken vakantie. Toch pittig soms, twee paarden op niveau houden naast een ruim 40 urige werkweek haha.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:00

Harvey, ik doe dat ook onbewust. Heb zelfde als jij, maar gaat al steed beter hier. Heb gewoon elke keer zoiets van wil gewoon lekker rijden punten zien we wel. Stel doelen van deze wedstrijd wil ik graag dat dit goed gaat. Werkt bij mij.

Ik heb alleen de 16e dan die oefendresuuur. Zaterdag heb ik cross in den ham. Komende maanden staan even in het teken van cross hier. Nu is het seizoen weer begonnen, kan ik mooi wat km maken met hem.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:34

Shelly fijn van je les!

Harvey wat vervelend zeg, ik denk dat we allemaal wel wat spanning hebben op wedstrijd maar als het zo erg is dat je niet meer kunt rijden is het wel heel lastig...
Goed dat je er tijdens je les achter bent gekomen, dan heb je iets om met je instructeur aan te werken.
Ik zou als ik jou was meer proeven thuis gaan rijden of stukjes er van zodat het gewoner wordt om ze door te rijden en ook wat vaker proeven in je les meenemen, je kun je er doorheen geholpen worden.
Succes, gaat vast goed komen als je je er nu zo bewust van bent!

Met een nieuwe klasse of proeven die ik nog niet eerder heb gereden heb ik het ook inderdaad, of als ik een tijdje minder of helemaal niet heb gestart, dan blijft het bij mij ook een beetje steken qua rijden...

Hier ook nog niks gepland, vandaag osteo gehad, nu 4 dagen alleen aan de hand stappen en dan longeren en weer rustig aan het werk.
Met de ander clinic van Herman Wientjes zondag, ook nog geen startplannen, die gaat niet fijn op ‘t moment, kijken of ik zondag daar wat goeie tips voor kan krijgen...

Jonge oefenpaardje voor de keuring gaat goed, echt leuk hoe snel ze leren in het begin, super leuk en lief dier!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:50

Crossen lijkt me ook zo gaaf! Helaas ben ik een enorme schijtluis als het gaat om springen en durf ik echt bijna niet :'). Voor een paar weken terug ook gevallen met paard en al tijdens de springles dus nu helemaal even angstig..

Leuk he die jonkies Nouvel. Zo leergierig!

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:02

Ja crossen is gaaf, maar ik ben ook geen springheld helaas...
Mijn eerste paard sprong zo mega dat ik er bang van werd... :+
Wel een tijd springlessen gehad en ook wat onderlinge wedstrijdjes gesprongen en een paar keer een oefencross gereden.
Oefencross vond ik toen wel echt super leuk!
Dat zou ik best nog eens willen doen, als het maar laag is...

Jonge paarden opstarten is ook echt leuk inderdaad, ze pakken de dingen vaak zo snel op.
Nu aan het longeren met een singeltje om en stukjes aan de hand stappen en draven om te oefenen mee lopen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:06

Nouvel schreef:
Ja crossen is gaaf, maar ik ben ook geen springheld helaas...
Mijn eerste paard sprong zo mega dat ik er bang van werd... :+
Wel een tijd springlessen gehad en ook wat onderlinge wedstrijdjes gesprongen en een paar keer een oefencross gereden.
Oefencross vond ik toen wel echt super leuk!
Dat zou ik best nog eens willen doen, als het maar laag is...

Jonge paarden opstarten is ook echt leuk inderdaad, ze pakken de dingen vaak zo snel op.
Nu aan het longeren met een singeltje om en stukjes aan de hand stappen en draven om te oefenen mee lopen.


Ik doe ook nog BB crossen of oefencrossen. Paard en ik moeten beide eerst echt kilometers maken in het crossen. En hij moeten leren dat hij niet dood gaat als hij alleen moet :+

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:55

Hier een paar keer echt loeihard gevallen en sinds dien elke keer bang als ik moet springen. Pony vind het wel echt fantastisch hoor! Door haar enthousiasme en mijn angst en onervarenheid een tijd terug samen gevallen. Dus nu ben ik weer angstiger dan eerst..

Ja fantastisch die jonkies! Leuke uitdaging ook!

Hmm ik vind het dapper hoor Shelly! Lekker kilometers maken dan gaat het je vast makkelijker af binnenkort!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:30

Ik ben ook keer samen gevallen met hem in het parcours. Ik bewusteloos, dikke vette hersenschudding te pakken. Weet alleen nog dat ik in de ambulance ging. Ben daar ook wel wat angstiger door geworden, maar doe gewoon niet meer te hoog. Lekker voor de lol en afwisseling.