[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:08

Ik ben vandaag helaas niet gestart heb last van mijn staartbotje wn ga een weekje niet rijden

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:57

Alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd zag ik. Ga niet al te uitgebreid reageren want heb mijn rechterarm in het gips dus typen is momenteel echt de meest frustrerende bezigheid die je je voor kunt stellen :')

Yfkelover: nog een zielepootje! Beterschap!

L_iek: wat spannend! Heb je er vertrouwen in? Ik ben even kwijt wat voor paard je ook alweer onder je kont hebt :)?

Sterreke98: gefeliciteerd met je punten en prijs! Ik las iets over impulsverlies en heb je filmpje bekeken. Ik denk dat je misschien wat te netjes wilt rijden maar dat je best iets flitsender mag gaan. Xandor heeft zijn gangen wat dat betreft niet enorm mee; hij blijft snel wat vlak en je ziet dat, als jij hem wat meer naar voren rijdt, hij van voor wat uit elkaar valt. Dat kan natuurlijk deels kracht zijn, hij is al een tijdje niet meer op niveau gereden toch? En dan met zo'n groot lijf, dat valt niet mee! Voor mijn gevoel is hij iets plakkerig op je hulpen, klopt dat? Hoe trainen jullie dit impuls 'probleem'?
Ik zou heel erg bezig gaan met je overgangen en hem daarmee veel scherper aan het been zetten. Veel halthouden, wegdraven/galopperen, schijnovergangen rijden en verruimen. In dat verruimen en terug/vooruit rijden hem af en toe ietsje ronder in stellen, zodat hij vanuit de schoft wat meer gaat zakken en zich er op moeilijke momenten ietsje minder uit drukt!
Vind je wel heel erg vooruit gegaan, echt knap!!

Hananass: sjit! Auto wel weer kunnen laten maken? Hoe ging je bonus wedstrijd vandaag :D?

PeerAppel: wat stoer!! Ik ken het goed, die springangst. Bij mij nog niet helemaal weg maar we werken eraan. Wat hebben jullie een chique wedstrijdset trouwens!

_____________________________________________________________

Nou, dan mijn update..

Maandag was het bloedheet dus ik had bedacht dat ik ging badderen met mijn grote reus. Hij vindt de golven erg eng, dus en afkoelen en lol met je knol en schriktraining! Hij deed het zo dapper! Geen moment twijfelen en ondanks heel veel spanning super braaf achter me aan lopen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam er een mega golf waarvan hij heel erg schrok. Touw is op de een of andere manier om mijn vinger gedraaid dus die zei KNAK. Voelde het breken. Tot overmaat van ramp viel daardoor mijn telefoon in zee |o

Sta je dan, op het strand, een half uur stappen van stal, met een zielig handje dat je niet meer kunt bewegen (ook nog rechts uiteraard), zonder telefoon en met een paard van 1.80 m zonder zadel. Niet mijn geluksdag zullen we maar zeggen!

Via een bankje op de knol geklauterd; vraag me niet hoe. Maar mijn knul kan nogal rillerig zijn met opstappen en bleef nu stokstijf staan tot ik zat. Bijzonder is dat toch.
Met een hand naar huis gereden, paard in de wei geknald en eenhandig richting ziekenhuis gereden.

Hartstikke gebroken -O-

Ringvinger van mijn rechterhand, onderste kootje schoon door midden. Goddank een 'mooie' breuk dus er hoefde niets gezet. Maar wisten jullie dat, als je een vinger breekt, dat je hele arm in het gips gaat? Ik ook niet, maar het is wel zo. Probeer maar eens een bh aan te doen met alleen links :')

Dus ik kon voor de derde keer dit jaar mijn crossles afzeggen en mijn dressuur debuut komt ook niet echt dichterbij. Baal als een stekker :(

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:27

Jee Saar wat een verhaal beterschap met je vinger

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:54

Saar88, wat naar zeg! Bah lijkt me ook enorm pijnlijk..

Wat betreft je vragen; en je opmerkingen ook :P

Ik denk idd dat ik mogelijk te netjes wil rijden waardoor het saaier blijft, maar ben nogal perfectionistisch met dit soort dingen. Maar het komt ook wel goed. Thuis trainen zijn we erg aan het hameren op overgangen, maar inderdaad met verruimen raak ik hem wel eens kwijt van voren, merk wel dat als ik blijf doorzitten dat het allemaal veel simpeler gaat :))
Dus met een beetje oefenen op impuls etc zou de L1 ook geen onwerkelijkheid meer zijn.

Hij is al wel veel beter op mijn hulpen gericht dan dat hij was, ben daar erg happy mee, we zijn er nog niet, maar we komen al van ver dus dat is altijd leuk :)

De laatste x dat Xandor op hoger niveau is uitgebracht is in 2009, dus dat is al een tijd terug inderdaad, hij is een lange tijd jachtpaard geweest dus dan zijn die vlakke gangen natuurlijk top.

Inmiddels zijn we ook aan het oefenen voor Dag van het Paard in Buurse, dressuur bb, springen 70cm en cross ook 70cm. Ben wel spaansbenauwd voor het parcoursspringen merk ik :')

En ik wil ook eens voor de gein meedoen met een hunter equitation wedstrijd als die hier in de buurt is. Lijkt me echt wat voor ons, het hoeft ook helemaal niet meer hard en hoog :)

En ontzettend lief dat je vind dat we al verbeterd zijn! Is ook leuk om te zien dat andere mensen die ons niet kennen dat kunnen zien, zijn we dus toch niet verkeerd bezig :D

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:23

:(:)

Beterschap

yfkelover schreef:
Ik hoop dat ik morgen kan starten ben gisteren van de trap gevallen hele rug blauw en een wondje oo mijn hoofd bloeden als een gek maar viel gelukkig mee maar weet niet of ik wel op paard kan zitten vanavond even proberen anders wordt het uitgesteld tot 28 juli

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:26

Saar88 schreef:
Alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd zag ik. Ga niet al te uitgebreid reageren want heb mijn rechterarm in het gips dus typen is momenteel echt de meest frustrerende bezigheid die je je voor kunt stellen :')

Yfkelover: nog een zielepootje! Beterschap!

L_iek: wat spannend! Heb je er vertrouwen in? Ik ben even kwijt wat voor paard je ook alweer onder je kont hebt :)?

Sterreke98: gefeliciteerd met je punten en prijs! Ik las iets over impulsverlies en heb je filmpje bekeken. Ik denk dat je misschien wat te netjes wilt rijden maar dat je best iets flitsender mag gaan. Xandor heeft zijn gangen wat dat betreft niet enorm mee; hij blijft snel wat vlak en je ziet dat, als jij hem wat meer naar voren rijdt, hij van voor wat uit elkaar valt. Dat kan natuurlijk deels kracht zijn, hij is al een tijdje niet meer op niveau gereden toch? En dan met zo'n groot lijf, dat valt niet mee! Voor mijn gevoel is hij iets plakkerig op je hulpen, klopt dat? Hoe trainen jullie dit impuls 'probleem'?
Ik zou heel erg bezig gaan met je overgangen en hem daarmee veel scherper aan het been zetten. Veel halthouden, wegdraven/galopperen, schijnovergangen rijden en verruimen. In dat verruimen en terug/vooruit rijden hem af en toe ietsje ronder in stellen, zodat hij vanuit de schoft wat meer gaat zakken en zich er op moeilijke momenten ietsje minder uit drukt!
Vind je wel heel erg vooruit gegaan, echt knap!!

Hananass: sjit! Auto wel weer kunnen laten maken? Hoe ging je bonus wedstrijd vandaag :D?

PeerAppel: wat stoer!! Ik ken het goed, die springangst. Bij mij nog niet helemaal weg maar we werken eraan. Wat hebben jullie een chique wedstrijdset trouwens!

_____________________________________________________________

Nou, dan mijn update..

Maandag was het bloedheet dus ik had bedacht dat ik ging badderen met mijn grote reus. Hij vindt de golven erg eng, dus en afkoelen en lol met je knol en schriktraining! Hij deed het zo dapper! Geen moment twijfelen en ondanks heel veel spanning super braaf achter me aan lopen <3

[ [url=m/Vpmma7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6CPrEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cXgCg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rtl7jX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen kwam er een mega golf waarvan hij heel erg schrok. Touw is op de een of andere manier om mijn vinger gedraaid dus die zei KNAK. Voelde het breken. Tot overmaat van ramp viel daardoor mijn telefoon in zee |o

Sta je dan, op het strand, een half uur stappen van stal, met een zielig handje dat je niet meer kunt bewegen (ook nog rechts uiteraard), zonder telefoon en met een paard van 1.80 m zonder zadel. Niet mijn geluksdag zullen we maar zeggen!

Via een bankje op de knol geklauterd; vraag me niet hoe. Maar mijn knul kan nogal rillerig zijn met opstappen en bleef nu stokstijf staan tot ik zat. Bijzonder is dat toch.
Met een hand naar huis gereden, paard in de wei geknald en eenhandig richting ziekenhuis gereden.

Hartstikke gebroken -O-

Ringvinger van mijn rechterhand, onderste kootje schoon door midden. Goddank een 'mooie' breuk dus er hoefde niets gezet. Maar wisten jullie dat, als je een vinger breekt, dat je hele arm in het gips gaat? Ik ook niet, maar het is wel zo. Probeer maar eens een bh aan te doen met alleen links :')

Dus ik kon voor de derde keer dit jaar mijn crossles afzeggen en mijn dressuur debuut komt ook niet echt dichterbij. Baal als een stekker :(


Ohh wat een pech !!
Sterkte !
Wel mooie foto’s

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:15

Ik ga nog ff doortrainen voor de galop en ik denk dat ik daarna een wedstrijd in de B ga doen op een andere stal. Ik rij de laatste tijd super fijn met sporen. Had ik gisteren ook tijdens het losrijden onderlinge wedstrijd. Moest ik opeens voor dat ik de ring inging zonder sporen en geen zweep daar waar ik om vroeg. Daar ging mn wedstrijd naar de ^#^'sd@£$$
Ik was best kwaad. Dan kan ik nog beter B starten met sporen.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:44

XRuby_SymmyX schreef:
Ik ga nog ff doortrainen voor de galop en ik denk dat ik daarna een wedstrijd in de B ga doen op een andere stal. Ik rij de laatste tijd super fijn met sporen. Had ik gisteren ook tijdens het losrijden onderlinge wedstrijd. Moest ik opeens voor dat ik de ring inging zonder sporen en geen zweep daar waar ik om vroeg. Daar ging mn wedstrijd naar de ^#^'sd@£$$
Ik was best kwaad. Dan kan ik nog beter B starten met sporen.

Waarom mocht je geen sporen dan?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:54

Omdat het een mrb wedstrijd was. Ik gebruik de onderlinge wedstrijden om door te stromen naar de officiele wedstrijden. Maar nu is het zo dat ik enorm in dubio zit wanneer ik over zal gaan naar de B. Mijn pony reageert een stuk beter en scherper met sporen. Zonder kan ik soms wel rijden maar dan voel ik gewoon dat hij regelmatig niet zo reageert op mijn hulpen helaas. Je zou het ook met een zweep kunnen oplossen maar mijn pony vind zwepen niet fijn en kan van een klein tikje al naar voren schieten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:24

Jeetje dat is zuur zeg
Wat is mrb dan ?
Ik heb volgende week woensdag weer wedstrijd .
Ven benieuwd want ze loopt echt fijn steeds zit veel vooruitgang in vooral in de tact.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:18

little_birdy schreef:
Jeetje dat is zuur zeg
Wat is mrb dan ?
Ik heb volgende week woensdag weer wedstrijd .
Ven benieuwd want ze loopt echt fijn steeds zit veel vooruitgang in vooral in de tact.

Wou net vragen wat mrb is nog nooit van gehoord

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:26

Ik had gister een onderlinge wedstrijd tussen witte hekjes, strobalen, plantenbakken, publiek, muziek, applaus en gillende kinderen terwijl de Country Fair georganiseerd werd bij ons op stal. Enger dan dat kan het haast niet en tot overmaat van ramp stond er ook nog een stormbaan en springkussen langs het pad richting de inrijdbaan. Ik wist dat vantevoren natuurlijk al en heb me dus precies om deze redenen ingeschreven met het idee: ‘schriktraining voor 5 euro!’. :+

De stormbaan vond hij erg eng en het publiek was in het begin een beetje vreemd maar verder heeft hij geen kik gegeven (op een sprong van de plantenbak vandaan na dan). Ik ben echt zo ontzettend trots op hem! Twee jaar geleden hadden we dit echt niet gedurft (het hele wedstrijdrijden al niet, laat staan in deze omstandigheden).

Ik hoefde maar één proef te rijden dus daarna gelijk de wasplaats in en lekker op stal want de prijsuitreiking hoefde niet met paard. Althans... dat dacht ik totdat iemand zei ‘hey je moet op je paard he’ drie minuten voordat de prijsuitreiking begon. Ik heb in 5 minuten opgezadeld en Prince langs de kraampjes weer naar de bak gesleept en daar kwam ik alweer te laat binnen maar goed, ik stond er en ik had een paard. Uiteindelijk had ik de 1e plek met 195 punten! (Dat is 16 punten boven mijn record :+ ). Echt bizar!

Toen kwam de ereronde natuurlijk en ook daar was hij zo ontzettend braaf, manege pony’s vlogen alle kanten op en de muziek stond heel hard en mensen klapten en hij galopeerde rustig door, in draf ging hij zelfs een beetje showen.

Deze jury heeft i.p.v. voor alle onderdelen punten aftrek voor de aanleuning, alleen onderaan een 5 gegeven voor de aanleuning dus vandaar dat ik opeens twee winstpunten had. Het is dus niet heel waarschijnlijk dat ik nu met officieel starten ook zulke punten rijdt maar het is fijn om te weten dat, behalve de aanleuning, de rest wel goed zit en dat het keihard trainen zin heeft gehad. Zo blij met Princey, het is zo’n bijzonder beest. <3

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:33

@L_iek; Spannend! Zijn jullie er al klaar voor :)

@yfkelover; Beterschap!

@Saar88; Jij ook beterschap, dat zijn geen dingen om blij van te worden :(:) Ik ben blij dat mijn enkel weer aan elkaar is gegroeid...
De auto is nog niet gerepareerd.... mijn vriend heeft nog een auto die hij nu gebruikt. Helaas kan die geen trailer trekken. Trouwens mooie benaming bonus wedstrijd :D Die liep weer bijna in de soep, omdat ik mijn vaders auto niet kon meenemen... gelukkig was er een goede vriendin die mij uit de brand heeft geholpen. Ik heb nu besloten om eind dit jaar mijn eigen trekauto te kopen. :P Je hebt trouwens wel hele leuke foto's <3 Het ziet er niet uit alsof hij het eng vindt :D

@XRuby_SymmyX; wat vervelend zeg! Ik heb zelf ook nog nooit van mrb wedstrijden gehoord?

Mijn bonuswedstrijd ging hartstikke goed :o We hadden 193 punten, ondanks dat ik zelf wat foutjes maakte. Hij vond het alleen niet zo leuk toen er ineens een paard in de buurt van de bak ging stappen (op de tegels). Was gelijk afgeleid, maar daar ben ik gelukkig niet op gestraft. Verder was hij fijn, maar is er nog genoeg om aan te werken. Galop ging dit keer zelfs top *\o/*

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:13

@Hananass top dat het zo goed ging! Mijn paard is ook zo snel afgeleid door paarden (vooral met ijzers) op stenen.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:07

Bijna een week geleden dat er voor het laatst is gereageerd. Is iedereen aan het genieten van de zomer?

@ Hananass; fijn dat het zo goed ging!

Ik heb vandaag mijn 2e wedstrijdje gereden. Gegaan met het idee van "dan zijn we weer eens van huis geweest" en het plan om eventueel maar 1 proef te starten vanwege de hitte. Hij liep er echter fluitend doorheen. Echt al veel verbetering t.o.v. ons debuut, al is er nog zeker ruimte voor verbetering.
We zijn 4e geworden met 195 punten en 2e met 202,5 punten :):)

We hebben waarschijnlijk even een wedstrijdstop, want we zijn nu alweer B+7 en ik wil sowieso het hele indoorseizoen nog in de B rijden.

Hoe gaat het bij jullie?

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:45

Ja het is inderdaad erg stil hier.

Vera, super punten zeg! Daar kun je nog eens trots mee thuis komen!

Vanwaar, fijn dat het zo goed ging. Erg nette punten!

Ik ga 26 augustus, duurt nog even, een BB proefje starten, dat wordt dan ook de eerste keer voor meneer op een andere locatie. Als ie een beetje meewerkt vraag ik langzamerhand een startpas aan om hier en daar eens een wedstrijdje mee te pikken.
Ben heel benieuwd, maar eerst naar de tandarts volgende week :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:49

Ik zou 28 juli weet starten maar heb mijn stuitje gekneusd dus dat wordt hem niet baal enorm is canto bevallen kan ik niet. Voorlopig gaat mijn dochter haar nu rijden en uitbrengen op wedstrijden dus zecwordt wel getraind daar ben ik heel blij mee

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:53

Wauw gave prestatie Vera.. Jaloers!

Ah het is zo 26 augustus Sharona!

Ai een stuitje kan zo lang zeer doen yfkelover.. Succes er mee... Wel fijn dat je dochter haar in conditie houdt.


Ik ben zaterdag ook gestart :j. 2 weken hiervoor mijn eerste BB wedstrijd gereden, voor pony ook voor het eerst op wedstrijd. Zaterdag ons B debuut gehad, inrijden ging erg lekker ondanks dat ze veel klasses door elkaar hadden gemixt. Ik moest zelf heel erg schakelen merk ik. Reed tussen Z & ZZ ruiters met mijn hafje :'). Ik was ook nog eens de eerste van mijn rubriek.
Eerste proef ging er naast mijn ring eentje volledig uit zijn plaat, net voor ik startte. Pony deed het de hele tijd zo onwijs goed, maar tsja... Toen was ik hem kwijt. Wonderlijk genoeg toch 184 punten gereden. En tweede proef was ik 5e met 182.5. Erg strenge maar hele fijne en eerlijke jury. Ik had hun ook met mijn BB debuut, toen reed ik bij hun 192 & 195.5. Toen mijn teleurstelling was gezakt door de rommelige start van de eerste proef was ik toch wel erg trots dat ik in ieder geval 2 winstpuntjes mee naar huis mocht nemen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:05

Nou toch super netjes jikke! Waar had je gestart?

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:45

Zo he vera wat een punten :o
Hopelijk kom ik daar ook ooit nee thuis !!
Netjes jikke als je maar in een steigende lijn blijft gaan dan is alles goed toch ?

Wij starten woensdag weer .
2 proeven 5 en 6

Gisteren voor de lol wens gesprongen vind ze ook leuk
Ze zit iig goed in haar vel

Afbeelding

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:04

Prima punten toch Jikke gefeliciteerd met je winstpunten

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:58

@ Sharonaa; Wat leuk! 26 augustus is ook al snel. Mijn ervaring met Jippie is dat ze snel groeien in het lopen op een andere locatie. Gewoon lekker rijden en dan komt dat vast helemaal goed!

@ Jikkeee; Mooie punten hoor! Ik snap ook dat dat even spanning met zich mee bracht. Tijdens mijn debuut hadden een paar paarden ook veel spanning, wat zich uitte in steigeren of er tussen uit vliegen. Had de mijne nog nooit meegemaakt, dus die stond ook wel even te kijken van "euh?!" Ga je binnenkort nog eens starten?

@ Little_Birdy; Tja de punten moet ik ook nog even aan wennen :+ Moet ook echt mijn perfectionisme af en toe aan de kant zetten; ikzelf ben toch wat kritischer (ondanks dat iedereen vond dat het heel realistisch gepunt was). Ik ben vooral heel blij dat paardlief zo lief was en ik er al zoveel meer aan kon rijden dan tijdens mijn debuut. Wat leuk dat jouw paard zo veelzijdig is en dat ze ook het springen leuk vindt! Heel veel succes vandaag!

-----------------------
Ik ga dus waarschijnlijk dit outdoorseizoen niet meer starten. Wel probeer ik de hele routine van op het vrachtwagentje en mee naar een vreemde plek er een beetje in te houden, zodat alles zo normaal mogelijk wordt.
Aankomende zondag mag hij weer mee.. dit keer voor zijn eerste échte bosritje :D (We hebben geen echt bos in de buurt).

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:07

In Uden Annetje! Ik had het terrein wel eens gezien van er langs rijden, maar dat was toch wel even wat groter dan ik gewend was :+. Gelukkig reed ik met een stalgenootje die in de ochtend startte bij de pony's dus ik had zelf even tijd om te acclimatiseren.

Zeker waar hoor LB! Succes woensdag, ben benieuwd :j

Thanks Yfkelover! Ik had zelf heel erg het gevoel dat er meer in had gezeten, zeker bij die eerste proef. Het viel me gewoon vies tegen, zo relaxed ingereden ondanks mijn spanning voor de inrijbaan. En dan gaat er een volledig uit zijn plaat (mijn 'publiek' stond vlak bij dat paard en moest 3x verplaatsen omdat hij zo flipte). Tsja, dan valt het tegen :+. Maar op film zag het er veel beter uit, het voelde gewoon ruk.

Haha ja dat kijken van je paard herken ik ook wel Vera :'). De mijne durft nog wel eens omhoog te komen bij mijn instructrice, maar dat is meer vanuit niet kunnen of het er niet helemaal mee eens zijn dan spanning of baldadigheid. Ik ben zeker van plan om nog te gaan starten dit outdoorseizoen, ik ga niet op vakantie dus hopelijk kan ik me hier lekker op focussen. Alleen is vervoer nog een dingetje jammer genoeg.

Wat jammer dat je zelf niet meer start dit outdoorseizoen. Hoe komt het? Veel plezier in het bos zondag!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:21

Afbeelding


2 keer eerste *\o/*

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:15

@ Little_birdy: Wauw, super!! Gefeliciteerd!! Heb je fijn gereden?

@ Jikkeee; Ik snap het wel hoor, dat je dan toch een afstapt met een "mwha" gevoel. Jammer dat het net gebeurde toen jij de ring in moest. Veel plezier met de komende wedstrijden in ieder geval, hopelijk komt het ook goed met vervoer! :)
Het niet meer starten dit outdoorseizoen is een bewuste keuze. Mijn paard is 4 jaar en is nu in 2 wedstrijden B+7. Het moet wel leuk blijven en hij is jong, dus ik wil het hele indoorseizoen nog in de B blijven. Mocht ik genoeg tijd hebben naast mijn werk, dan start ik misschien de indoorselecties, vandaar de keuze om hem nu niet meer outdoor te starten.