Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 5009
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 01:16

Liquorice schreef:
Liquorice schreef:
Doel voor 2018:
Ons debuut maken in de subtop, en een winstpunt halen in het zz-zwaar.


Vandaag ons doel al behaald, niet gedacht dat we zo snel zouden gaan!
Nieuwe doel maar gelijk erg ambitieus stellen:
Eind 2018 PSG startgeregtigd en hem thuis PSG klaar hebben.


Gefeliciteerd!! Gaaf hoor.

Ik heb vandaag de eerste 2 winstpunten gereden in de B. Super blij mee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:59

Ik volg ook weer :D

Ik ben springzadelloos intussen (paard was eruit gegroeid) en budget laat even niet toe om een nieuw te kopen. Dus dit jaar geen springen en/of crossen helaas -O-

Ik rij bij 2 federaties dit jaar. Bij de ene start ik dit jaar L1 na verplichte overgang. Bij de andere was het 3 jaar geleden dat ik gereden had en stond op niv. 0+3. Vanaf dit jaar mag je bij hen echter vrij je overstap kiezen, je hoeft geen minimum van 15 winstpunten meer te hebben. Dus daar de overstap aangevraagd naar niv. 1 en die is goedgekeurd *\o/*
Beide niveaus lopen gelijk, maar de ene federatie rijdt eigen proeven en de andere de knhs-proeven.

Mijn doel voor 2018: bij federatie 1 (LRV) wil ik in oktober overgangsgerechtigd zijn naar L2. Bij de andere federatie (Hrov-VLP) wil ik niv. 1+5 zijn.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:12

Helaas heb ik de eerste kwalificatie voor het EK gemist, ik lag met 41 graden koorts op bed. Maaar niet getreurd, de kans is nog niet verkeken. 5 en 6 mei is de volgende kwalificatieshow, dus ik hoop dat die super gaat :D

Momenteel zijn we lekker aan het genieten en tussendoor aan het trainen :D En vandaag sinds lange tijd echt trainfoto's van Grace *\o/*

xxwienekexx @ [WN-ITP] Footworkdunitgreat voor het eerst op de foto op nieuwe stal!


Afbeelding

Padoertje
Berichten: 1557
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:01

Heerlijke foto’s Wieneke! Wij zijn vandaag maar een rondje buiten gaan doen. Paard keek zijn ogen uit, maar bleef wel braaf.

Balen van je zadel Varekai. Kun je geen zadel lenen of zoiets?

Liquorice en Male26 zijn ook lekker bezig! Gefeliciteerd! *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:24

Nee niet dat ik weet. Paard is compact gebouwd met een beste schouder en dat is geen ideale combinatie. Het is gewoon even pech hebben en flink sparen.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:00

Ons doel voor 2018:

In maart starten in de M2 - check!

Nog lopend doel: In november Z1 startgerechtigd zijn.... maar misschien dat dit iets eerder wordt aangezien we alweer M2+4 zijn :+

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 02:03

Ons doel maar bijstellen
Probeer september Z mennen te zijn
En m2 onder de man misschien ook wel

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:13

Dankjewel Padoertje :D

Lekker hoor even een buitenritje op zn tijd!

En Kimmutjuh89 lekker bezig! Gaat hard zo :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:16

ynskek schreef:
little_birdy schreef:
Ik kan echt geen enkele wedstrijd vinden op knhs binnen een straal van 50 km ??


Welke regio wil je starten? Dan kan ik voor je mee op zoek ;)



Ik wil me komend jaar ook graag een doel stellen. Ik ben eind april voor het eerst in de B gestart en start ongeveer 1x per maand. Net hoe het uit komt met alle agenda's

Ben de B doorgevlogen met een gemiddelde van ruim 192,5 en inmiddels L1+5 met een gemiddelde van ruim 191 in de L1

Ik wil in ieder geval L2 met winst zijn over een jaar en dan het liefst ook nog M1 startgerechtigd


Inmiddels ben ik L2 startgerechtigd en staat mijn L2 debuut gepland voor 14 april.

Ik ga voor nu nog niet van gelijk winst uit maar ben benieuwd naar de commentaren en tips :)

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:57

Hier was de planning vorig weekend te starten om te kijken of het weer een beetje L waardig was maar de locatie heeft gecanceld ivm droesgevallen in de omgeving en hun nog vrij waren.

Nu voor 7 april ingeschreven kijken of die wel doorgaat.

Maar WoW wat gaan sommige hard met hun doelen in maart al behaald top van jullie

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:48

Nou t plan was voor de zomer L1 startgerechtigd te zijn..Dat is gelukt :') Op 11 maart eerste keer L gestart en meteen 4 winstpunten. Week erna meteen ook niks meer :') Volgende doel gesteld om voor januari (dus als ik een jaar start) om L2 startgerechtigd te zijn.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:53

Vorig jaar zat ik ook in het wedstrijddoelen topic, maar deze volgde ik nog niet. Dus bij deze!
Met mijn pony wil ik M2 + winst en L + winst zijn voordat ze word verkocht van de zomer. We zijn nu M1+6 en B+7 dus dat moet lukken.
Sinds januari heb ik ook nog een jong paardje onder het zadel, die was toen net beleerd en word dit jaar 4. Het doel is om dressuurmatig rustig door te trainen, en als tie aan het eind van het jaar een B parcourstje springt ben ik blij. Op kortere termijn wil ik hm in april een keertje meenemen naar een oefenparcousr, als dat een beetje wil tegen mei/juni BB starten. Maar dat is nog een beetje kijken hoe het loopt het hoe ze overal op reageert.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:12

Wij gisteren ook weer wedstrijd gereden.. Onze 5e keer Z1. Dit keer met de slechtste voorbereiding ooit; 2 weken geen les ivm bevalling instructie en afgelopen week 2 keer gereden omdat ik m niet meer lekker aan het lopen krijg en daardoor even geen zin had :') En daar kwam ook nog eens bij dat ie gister in de wedstrijdbaan spoken zag. Punten waren uiteindelijk 189,5 en 190,5. Had ook niet heel veel hoger verwacht. Maar is wel 1 grote vooruitgang: Waar ie voorheen vaak onvoldoendes haalde voor het halsstrekken, doet ie dat tegenwoordig altijd voor een 7! :')

Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:20

Vrijdag voor het eerst in het L1 gestart. Ook voor het eerst gestart sinds mijn gebroken been. Maar wauw wat een debuut 198 en 197,5 *\%/* . Stond helemaal perplex toen ik de punten zag.


Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:55

suikermeisje schreef:
Citaat:

Dakar: dec 2016 Z2 gestart en direct winst.
Augustus oid ZZL gestart en direct winst. In 3 wedstrijden erdoorheen. Toen verder getraind en zou vandaag ZZZ starten. Maar de wedstrijd is helaas afgelast.

Nieuwe doel Dakar: De punten in het ZZZ behalen en misschien LT PSG een keer starten. Vind het heel moeilijk in te schatten omdat ik nog nooit meegedaan heb tussen de subtop en iedereen roept dat het heel anders is.

Expensive:
Alle puntenrijbewijs Z1 behaald. Zelfs een x Z2 gestart maar geen winst vanwege de wissels. Thuis zijn ze ook nog niet bevestigd maar hij deed het toch aardig. Doel voor 2018 Z2 met winst.


Exspensive zelfs doel al behaald. Z2+2. Had gister tweede proef ook winst kunnen hebben maar paard bouwde teveel spanning op waardoor die niet meer reageerde op mijn hulpen.

Dakar ondertussen ZZzwaar+4 in 2x starten. Dus doel wordt inderdaad PSG gestart te zijn. Subtop bevalt ons eigenlijk wel goed.

Jonkie 1x mee gehad in B oefendressuur. 195 en 186 punten. Dit jaar ergens L starten. 21 april BB 80cm springen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:38

Zondag debuut gemaakt op niv. 1 en gelijk het eerste wp gereden :D
Was nochtans een rotproef vond ik zelf, maar de spanning en tegenwerken van paard was geheel mijn fout.
In de inrij ring werd iemand keihard gelanceerd en die kon niet gelijk recht, dus afgestapt om te helpen. Helaas moest ik toen gelijk door naar de ring. De flow die ik had bij het inrijden was helemaal weg en kreeg het niet meer in orde tijdens de proef. Helaas, punten laten liggen maar al bij al wel tevreden.

Nu zaterdag ons L1 debuut, vroeger dan voorzien. Is een geheel andere proef, makkelijker eigenlijk, eens benieuwd wat we daarvan kunnen maken.

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:57

little_birdy schreef:
Om te starten en met winst de B door te komen :)


Inmiddels met 1 wedstrijd B+2 :D
Doel word mits paard goedgekeurd word vanmiddag l1 + ?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:16

Oef, heb lange tijd niet meer gereageerd. Goed bezig allemaal!

Ik ga binnenkort weer op pad in de L1, maar moet nog even kijken wanneer. Had in de planning om in de winter gewoon door te blijven starten maar ivm blessure van mijn voet helaas niet gelukt, dus het is weer even geleden! Maar het kriebelt nu echt weer en morgen gaan we nieuwe dressuurzadels passen, dus heb er helemaal zin in! Nog 5 puntjes te halen en we kunnen door naar de L2!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:39

MisticRider schreef:
Op nummer een staat natuurlijk veel genieten van mijn knappe smurfje en alles heel houden :D

Daarnaast zijn mijn doelstellingen:

Dresuur: M2 geklasseerd, met als stiekeme penny droom om Z startgerechtigd te zijn met mijn Welsh tussen de paarden.

Springen: Voor het cross seizoen in ieder geval 1 puntje zien te rijden zodat we officieel kunnen gaan crossen. Verder hoop ik aan het eind van het jaar B+5 te zijn.

Cross: Hiervoor is mijn doelstelling om B te gaan starten en ergens een puntje te rijden. Wel een pittig doel nog, omdat we nog nooit zonder weigeringen zijn rond gekomen. Maar het gaat steeds beter!

En verder heb ik nog wat leuke kleine doelen/plannetjes:"
Klasse 1 endurance starten of kennigmakingsklasse
Weekendje PMO
Ponyrennen
Track/horsemanship oid clinic volgen (gewoon is kijken wat er naast crossen/springen/dressuur/tripalon/ponyrennen te beleven valt)
En nog een keer naar het strand!



Ook hier even een tussenstand:

De dresuur gaat goed. We hebben al aardig want winstpunten in de M1 en het ziet er naar uit dat we na de welsh cup in Juni onze overstap gaan maken naar het M2.

Het springen gaat nog beter, na heeeeeeeel lang oefenen en veeeel oefenrondjes is het gelukt om winst te rijden! Met mijn D tussen de paarden ben ik daar erg trots op *\o/* De teller staat nu op twee winstpunten en zelfs een rozet! (te grappig met je ponytje tussen die mega paarden met de prijsuitreiking)

Het cross seizoen is nog niet echt op gang maar toch een beetje. We hebben twee oefencrossen gehad, waarvan de twede alweer wat beter ging. we hebben nu 5 crossen in de planning waarvan de eerste 2 officieel gepland staan (B debuut). Het ziet er nog niet naar uit dat ik ook foutloos rond zal komen maar we gaan ervoor :Y) '

Weekend PMO hebben we gehad en weer veel van geleerd en een hoop lol gehad. Wie weet gaan we zelfs nog naar de instructie week!


Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:57

Leuk om alle updates te lezen!

_Sofie schreef:
Dan de doelen voor 2018:
In de eerste plaats uiteraard weer heel blijven en plezier hebben. Wat dressuur betreft wil ik (wellicht wat fanatiek) eind 2018 Z1+10 zijn. Met springen wil ik in 2018 dan écht een keer de overstap maken naar de L. Verder wil ik wat crosstrainingen rijden en wellicht een keer een wedstrijd mee pakken, maar onze focus ligt toch meer bij dressuur en springen.

De dressuur gaat langzaam maar gestaag, de teller staat nu op M2+6, hopelijk maken we in juni/juli de overstap naar het Z1.

Wat springen betreft hebben we ons doel gehaald. Twee weken terug zijn we L gestart, gelijk 2 keer foutloos en 2 keer eerste :D :):) Het doel voor het springen heb ik nu bijgesteld naar M startgerechtigd aan het einde van het jaar, maar nog niet overstappen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:25

Hier staat het even stil ivm een blessure. Net nu we zo lekker op weg waren, en aan de start van het eventingseizoen van mijn man. Zul je net weer zien. Nu nog 1 maand stappen onder de man dan hopelijk weer opbouwen. En dan eerst maar weer eens wat dressuur starten.

Padoertje
Berichten: 1557
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:47

Lekker bezig allemaal! Hier staan we ook al 4 weken stil helaas. Linkerschouder was ineens erg gevoelig en hij plaatst hem minder ver naar voren. Niet kreupel, maar ook niet oke.

Mijn dochter is 4 wk geleden voor het eerst l2 gestart en kwam thuis met 2 eerste prijzen en 201,5 en 193,5 punten. Mevrouw was vergeten om hals te strekken, anders was het 4 winst geweest haha.
De TTC selectie is op 4 mei al, dus het zal erom hangen of hij op tijd goed is. Fysio is gisteren voor de 2e keer geweest, dus morgen weer stappen onder de man en kijken hoe hij een rustig drafje oppakt. Ook mag ik zelf met hem op 20 mei meerijden met de CHIO Zuid Holland cup in ons verenigingenteam, dus veel leuke dingen. Maar dan moet meneer wel heel blijven natuurlijk....

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:21

Mijn doel was om in 2018 L2 te starten en mijn punten om M te mogen starten te halen. Inmiddels zijn we M+2 dus moet het doel maar iets bijstellen haha. Doel wordt punten voor het M2 hebben. Dat wordt moeilijker haha

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:35

Nimber schreef:
2017 had ik geen doel, geen paard meer dus ja.
Tot er een leuke 4 jarige op mijn pad kwam.


[ [url=m/TW1TrY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zMe8Gu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zat wat werk aan maar inmiddels l1+14 ik hoop eind van de maand op de regio te mogen starten en daarna gaan we L2 dan deze zomer iig L2 door en van de winter de M1 selectie weer mee doen.


Doelen tot zover; regio mochten we heen! Mooie 12e plek.
Inmiddels L2 gestart. Mooie dikke punten en prijzen al dus ik ben enorm trots

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:44

Mooie resultaten allemaal.
Hier weer voor het eerst sinds september op wedstrijd geweest en wat was het warm! Ook een nieuwe locatie. Het scheelde maar 0.5 punt of we hadden 3 winstpunten te pakken. Super trots en niet echt verwacht want ze was wat loom door de warmte. Maar wat was ze toch weer braaf <3. L2 is in zicht!