[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:26

vibabu schreef:
Ja. Om 11 en 1 uur


Leuk, ik zit precies tussen jou in (van 12-13). Tot morgen :)

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:47

gomir schreef:
Ik vond het ook altijd vervelend als ik zonder te verkennen de baan in moest :o Zeker als er wat meer lijntjes in het parcours komen.

Gezellig dat je ook mag starten Marijke! Ik ben er iig donderdag en vrijdag bij, het weekend moet ik werken helaas. Misschien kan ik nog een collega zo gek krijgen om een paar uurtjes waar te nemen zaterdagmiddag :+

Hurri is er klaar voor! Paspoort is in orde en Tessa heeft alles naar FEI gestuurd.
Morgen de ijzers nog even goed vast en dan kan hij los :+ Natuurlijk net nu de geplande ijzerwissel niet door kunnen gaan ivm hoefsmid die uit de roulatie is met vuurwerkletsel := Gelukkig een vervanger kunnen vinden net!


Haha dan hebben we dezelfde hoefsmid maar Gucci is gelukkig nog in december opnieuw erop gekomen en staat er nog mooi op. Zitten nog goed vast maar hij zou anders wel aankomende week komen voor de anderen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:20

Hoe ging het crossen vandaag?

Succes in Drachten!!

Eerlijk gezegd loop ik liever niet dan wel als het hoger wordt. Op paard vind ik het minder hoog en rij dan wat makkelijker aan...

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:55

Crossen was leuk! *\o/*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:13

Dat is ook een tactiek Lithya :D
Ik liep graag bij een klasse lager, maar dan moet het wel hetzelfde parcours zijn :+

Mooi FCSA! En vibabu had het volgens mij ook leuk gehad!

Wat toevallig Marijke!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:57

Was zeker leuk! Fcsa nog even gsdag gezegd :)

Jonkie was echt heel braaf! Die vond het wel gezellig zo met een bak vol hout en en wat paarden :D alles braaf gesprongen, veel geleerd! Vos was fijn! Stuiterbal en helemaal blij. Zelfs nog een vreugdebokje op de heuvel :') misschien heeft zij minder geleerd maar wat een fijn dier! Geeft mij zoveel vertrouwen...
En nog wat heel fijn commentaar. Als jullie me zoeken.... ik zit op mn wolkje :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:59

Leuk om elkaar (heel kort) te ontmoeten :)
Fijn dat je lekker hebt gereden!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:03

De tip,zal vast niet voor iedereen nuttig zijn. Vele paarden zijn niet zo bitcherig als de mijne. Mijn merrie heeft nogal de tik om elke keer te bokken als ik met de zweep op haar kont kom. Ze negeert echt gewoon mijn been als ik de zweep gebruik. Meestal krijg ik te horen door tikken als ze bokt. Nou Prima, deze dame bokt gewoon steeds meer en hoger elke keer. Tot het punt dat ik alleen nog maar bezig in mijn zadel te blijven zitten. Nu kwam die instructeur met voor mij de geniale tip, eerste een korte draai in zetten en dan een tik verkopen als ze weer is me gewoon zit te negeren. Hierdoor raakt ze uit balans als ze in die korte draai probeert te bokken.

Vandaag op wedstrijd was het kwartje gevallen. BB 1e rondje 1 balkje en 1 tijd. Kwam verkeerd uit bij de hindernis ervoor en niet genoeg op de rem gezet. BB 2e rondje 1 voor tijd. Op 1 slechte afstand op hindernis 1 een super fijn rondje gereden. Daarna enorme uitloop, zat veel te vroeg in het zadel voor de B. Losrijden ging bagger, daarna in de ring was ze weer super scherp en had ik 1 balkje doordat ik haar teveel naar links liet vallen met 71 stijlpunten.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:06

Moonlight17 schreef:
De tip,zal vast niet voor iedereen nuttig zijn. Vele paarden zijn niet zo bitcherig als de mijne. Mijn merrie heeft nogal de tik om elke keer te bokken als ik met de zweep op haar kont kom. Ze negeert echt gewoon mijn been als ik de zweep gebruik. Meestal krijg ik te horen door tikken als ze bokt. Nou Prima, deze dame bokt gewoon steeds meer en hoger elke keer. Tot het punt dat ik alleen nog maar bezig in mijn zadel te blijven zitten.


Haha, klinkt als mijn haflingermerrie. Ik kon er altijd wel om lachen maar het is inderdaad lastig als je ff goed aan het werk wilt. Gefeliciteerd met je mooie stijlpunten!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:36

Ik ga vaker onverwacht dressuren, weer 2 winstpunten in de M2 en 3de prijs. Morgen weer 2 rondjes in de L springen :)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:53

Hebben jullie crossfilmpjes? :D Fijn dat het zo goed ging!

Goed bezig Marjolein en succes vandaag.

Moonlight, heel slim! Super dat je het nu zo op kan lossen. En je hebt lekker gesprongen dus! Fijn dat het goed ging. En je hebt wel mooie stijlpunten gereden dus dat zegt wel wat over je rondje. :)

Lies ik zag dat jij ook lekker aan het springen bent met je puppy! Wat leuk. Vind hem ook echt leuk!

Mijn lompe paard heeft zichzelf met longeren keihard aangetikt.. Dus nu even een paar dagen stappen. Hoop zo dat het alleen een bloeduitstorting is en geen schiefel wordt. Heb gelijk ekyflogyl gehaald en zodra het wondje dicht is dat er maar opsmeren.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:14


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:21

Jeetje je vos had er zin in! Haha. Lekker fanatiek maar super leuk paard! En je jonkie doet het ook goed zeg! En zo makkelijk ook. Leuk om te zien!
Oh bah wat eng.. Hopelijk valt het mee!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:15

Wel filmpjes maar geen youtube ;)
Leuk om jullie te zien rijden, vibabu!

Sterkte met de blessures :(:)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:21

En de L gewonnen vandaag *\o/*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:45

Gefeliciteerd!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:57

Super!!!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:35

Wat goed! Gefeliciteerd!

Ik denk dat het met die van mij meevalt. Op de bloeduitstorting na verder geen vocht in het been en hij is ook niet warmer. Even laten draven en ze loopt er ook goed op gelukkig. :)

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:05

Gefeliciteerd Elitedeux!

Ja klopt Nan, de eerste keer springen voor hem. Ik hoorde z'n walnootje daarboven kraken, maar ging per sprong beter. Meester was wel fan van Harrie dus mijn dag kon niet stuk! <3

:+
Afbeelding

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:10

Gelukkig Nann! Je schrikt toch altijd van zulke fratsen :o

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:50

Nou zeg dat Gomir. Krijg daar altijd de kriebels van. Jij werkt trouwens toch in het ziekenhuis? Weet niet precies wat je doet maar je hebt vast ook anatomie, pathologie en fysiologie gehad. Heb volgende week een toets en het is zulke taaie stof..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:05

Dat heb ik idd allemaal wel gehad, basiskennis wordt pas leuk als je het gaat toepassen in de praktijk.
En onder de microscoop zie ik bij histologie-preparaten nog steeds alleen stipjes ondanks alle practica, daar kunnen ze me alles over wijs maken :P

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:07

Gefeliciteerd ED! Succesvol weekend :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:27

O gelukkig Gomir, dat ze jou met histologie ook van alles wijs kunnen maken!!!

Succes met de taaie stof Nann, had ik nou nooit last van :D. Voor mij ging anatomie pas leven op de snijzaal, tot die tijd waren het maar plaatjes en praatjes. Maar ik ben geen arts zoals Gomir, dus mijn anatomiekennis is wat minder.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:30

Jouw werkgebied is ook veel beperkter Lithya :P Soms kan ik nog net raden van welk orgaan die stipjes zouden moeten zijn, maar vaak heb ik daar al moeite mee :+ Gelukkig hebben we daar pathologen voor :D

Welke opleiding moet jij deze taaie stof voor doorploeteren Nann?