[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:28

Welk dekje yfkelover?

Oh wat een gaaf paard Denise! <3

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:53

Leuk paard ook weer Denise!

Meer mensen die omgeving Den Bosch starten?

Ik start de 20e in Velddriel voor de eerste keer met Scout :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:53

Ik denk dat ik me wel wil melden, alleen het huidige paardenkind loopt al enkele maanden kreupel helaas.
Geen idee dit jaar gaat lopen...

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:16

Afbeelding
Mijn kraag van mijn rijjasje heeft zelfde kleur als de rand van dekje

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:51

yfkelover schreef:
[ [url=m/xEMNhf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn kraag van mijn rijjasje heeft zelfde kleur als de rand van dekje


Leuk!

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:59

Tof, Yfkelover! Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor combinaties. Zit te twijfelen tussen klassiek zwart-wit of juist (konings)blauw.

Ik heb vandaag gelongeerd. Ik neem vaak de oefenpunten uit de les mee in het longeren. Hij is natuurlijk nog maar 3,5 en zo kan ik hem ook 'onbelast' trainen i.p.v. met ruiterbelasting. Vind ik een fijne afwisseling. Vandaag lag de focus op willen vertrekken in draf. Hij geeft wel een reactie, maar braafjes en wat traag.

Afbeelding
Missie geslaagd? :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:14

xVera94 schreef:
Tof, Yfkelover! Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor combinaties. Zit te twijfelen tussen klassiek zwart-wit of juist (konings)blauw.

Ik heb vandaag gelongeerd. Ik neem vaak de oefenpunten uit de les mee in het longeren. Hij is natuurlijk nog maar 3,5 en zo kan ik hem ook 'onbelast' trainen i.p.v. met ruiterbelasting. Vind ik een fijne afwisseling. Vandaag lag de focus op willen vertrekken in draf. Hij geeft wel een reactie, maar braafjes en wat traag.

[ [url=m/LITBbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Missie geslaagd? :')


Wat een prachtige Manno! <3

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:20

Jullie zijn weer lekker aan het kletsen! :)
Gezellig!

Hele leuke nieuwe combinaties zie ik voorbij komen! Succes allemaal de komende maand!

Ik ga 14 januari weer starten, voor de 2de keer. In rotterdam. Ben lekker km's aan het maken met de reus :)
Afbeelding

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje:
Een vriendin (eigenaresse waar ik Donna van reed) heeft 15 dec haar nieuwe paardje opgehaald.
Een 6 maanden oud veulen van Cassanova du Bois en mooi valk kleurtje. Het is een merrie en zo ontzettend lief! Ga 1x in de week mee zodat ze mij ook leert kennen.
Ben benieuwd hoe dit dametje gaat uitgroeien!
Afbeelding

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:28

Wat een leuke paarden komen er weer voorbij!!
Gave Manno en t veulen van de eigenaresse van Donna is ook gaaf, hoe groot zou ze worden?
(Heb in het vorige topic meegelezen, dus ook je verhaal toen mee gekregen)

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:19

PrimaDonna_ schreef:
Jullie zijn weer lekker aan het kletsen! :)
Gezellig!

Hele leuke nieuwe combinaties zie ik voorbij komen! Succes allemaal de komende maand!

Ik ga 14 januari weer starten, voor de 2de keer. In rotterdam. Ben lekker km's aan het maken met de reus :)
[ [url=m/zGtddk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje:
Een vriendin (eigenaresse waar ik Donna van reed) heeft 15 dec haar nieuwe paardje opgehaald.
Een 6 maanden oud veulen van Cassanova du Bois en mooi valk kleurtje. Het is een merrie en zo ontzettend lief! Ga 1x in de week mee zodat ze mij ook leert kennen.
Ben benieuwd hoe dit dametje gaat uitgroeien!
[ [url=m/dXa6vx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Ik rijd een pony waarvan de vader don carino du bois is! Fijn beest is het!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:32

Samy schreef:
Wat een leuke paarden komen er weer voorbij!!
Gave Manno en t veulen van de eigenaresse van Donna is ook gaaf, hoe groot zou ze worden?
(Heb in het vorige topic meegelezen, dus ook je verhaal toen mee gekregen)


Moeder is een kwpn van ong. 1.65. Dus denk dat ze tussen de 1.60 en 1.65 word. Wat een prima maatje is voor eigenaresse, zij is zelf klein.

xxcleeoo schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Jullie zijn weer lekker aan het kletsen! :)
Gezellig!

Hele leuke nieuwe combinaties zie ik voorbij komen! Succes allemaal de komende maand!

Ik ga 14 januari weer starten, voor de 2de keer. In rotterdam. Ben lekker km's aan het maken met de reus :)
[ [url=m/zGtddk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje:
Een vriendin (eigenaresse waar ik Donna van reed) heeft 15 dec haar nieuwe paardje opgehaald.
Een 6 maanden oud veulen van Cassanova du Bois en mooi valk kleurtje. Het is een merrie en zo ontzettend lief! Ga 1x in de week mee zodat ze mij ook leert kennen.
Ben benieuwd hoe dit dametje gaat uitgroeien!
[ [url=m/dXa6vx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Ik rijd een pony waarvan de vader don carino du bois is! Fijn beest is het!


De eigenaresse kent Marjolein (fokker du Bois) ook en zij zei al dat Cassanova heel knuffelig en lief is, dat is Lucky ook.
Ze heet Lucky Bastard, waarom? Omdat we hopen dat ze geluk gaat brengen en bastard is een verwijzing naar Donna.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:58

Marjolein was eerst de buurvrouw van de eigenaren van mijn verzorgpony! Dus ze hebben alles zelf kunnen zien en uitzoeken. Onze merrie is idd ook erg knuffelig en heel lief met kinderen

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:51

Ik hoor inderdaad veel positiefs over Du Bois! Stond ook op mijn lijstje.. eigenlijk stond er heel veel op mijn lijstje (pre stallen bezoeken etc) en ben ik alleen naar Jippie geweest :')

Zijn de paarden bij jullie ook zo lekker fris?

Imaginaerum
Berichten: 3713
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:59

Ja, absoluut. := Ik ben nog steeds aan het herstellen van m'n spierbeschadiging en geïrriteerde zenuw van toen ik heel knullig eraf viel een paar weken terug.
Bijrijdster was eergisteren aan de beurt toen Genève in rodeo ging met springen.
Leuk hoor, zo'n jolig en vrolijk paard, maar het mag wel iets gedoseerder. :P

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:06

Onze ruin is wel fris maar meestal alleen in de wei en niet onder het zadel mijn merrie is eigenlijk een beetje beter de laatste week qua frisheid maar die is ook dragend maar ik weet niet if het daar aan ligt

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:19

Vera, die van mij is de laatste tijd relatief rustig maar die staat dan ook vol in het 'werk'. 4 keer per week longeren, 2 keer per week rijden en dan nog een dag grondwerk of wandelen. Als ik minder doe kan ze zo druk zijn dat ik liever niet op stap.

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:44

Ik denk dat ik dit jaar ook in de B-dressuur wil gaan starten, spannend :)
Ben benieuwd hoe ze op ander terrein is, maar dat wil ik eerst eens gaan testen

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:09

Jep, die van mij is ook net een stuiterbal :') ze had een week stil gestaan, dus dat was gisteren met longeren dikke pret, ik was blij dat ik niet ging rijden haha

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:39

Ik meld mij ook weer:

Dit jaar zou ik mijn B debuut hebben met 2 paarden. Helaas met beide niet gelukt. Wel een paar wedstrijden gereden in de BB en daarvan was in november de laatste waar we 189.5 punt hadden.

In mei heb ik mijn B debuut met Miley. In maart gaan we onze laatste BB rijden.

Miley is een D pony van 6 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:44

Ik lees lekker mee. Foto's plaatsen gaat helaas niet.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:50

Haha heerlijk :'). Ben ik in ieder geval niet de enige :+

Myrthe, die van mijn staat ook vol in het 'werk' om dezelfde reden. Hij blijft braaf, maar gaat als hij heet is heel verheven, traag en groot lopen. Kun je helemaal niets mee, want het gaspedaal is dan ook zoek :Y). Zou hem zo graag willen uitleggen dat hij buiten of aan de longe echt eens uit zijn panty mag springen en gek mag doen, maar dat doet hij niet, blijft altijd braaf binnen de lijntjes haha.

@roosjenat; wat een leuke pony! Gaat vast goed komen.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:23

Die van heeft ivm kerstdrukte op t werk een week stil gestaan. Uiteraard wel buiten gespeeld maar rijden niet. Kan gelukkig zo opstappen en wegrijden. Heel blij mee, aangezien moeders er soms ook op wilt en geen ervaring heeft.

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:48

nessinator schreef:
met het knopje "voeg foto's toe" onderaan het tekstveld

Leuk om al jullie vorderingen (of niet-zo-vorderingen) te lezen!
@stalxpaard: hoe lang rij jij dan los? Ik heb eens van een ruiter die Z(+) dressuur reed op een B-SGW wedstrijd gehoord dat zij de dressuurproef als losrijden gebruikte omdat het paard anders uit verveling zelf maar de Z-oefeningen ging doen :+



Tijdens het losrijden maak ik gewoon gebruik van haar niveau haha stukjes wijken, schouderbinnenwaarts, travers, etc. Hoop dat ze zich daarna kalm houd, maar dat denk ik wel, ze is heel ijverig, moet zelf dus niet te veel bewegen anders gaat ze wel wissels springen enzo haha

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:34

Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb jullie laatst foto's belooft maar dat is niet door gegaan..

Ik wil deze maand of feb een startpas gaan regelen.
Heb er echt zin in, lekker veel oefenen en km maken.


Hier een filmpje van augustus, was een proefgerichte clinic. En Mn aller eerste proefje ooit haha
Zaten wel wat foutjes is en was behoorlijk slordig, maar toch nog 195 punten gekregen.
Ik les nu bij iemand anders en het gaat echt zo veel beter al! Ze loopt veel ronder/lager zonder trekken en doen, gebruikt haar rug dus ook beter nu. Ze loopt ontspannen en het is niet meer zo rennerig.
We zijn echt ontzettend voor uitgegaan , dus ik wil echt snel een keer foto's maken! Ook krijgen we eind jan een nieuw zadel, (dressuur) eindelijk dat stomme vzh zadel er uit haha, en ik rij haar tegenwoordig met spoortje ( kleine stompe) en dat werkt perfect, ik hoef haar niet meer vooruit te duwen en kan haar beter corrigeren. Mag je in de B starten met spoortjes?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:41

Eldora, je mag in de B starten met spoortjes hoor! Mijn oude merrie was ook tijden erg traag. Heb dus altijd met spoort gestart zodat de impuls iets beter leek.