[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Baileyi
Berichten: 92
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:47

Ik zou eigenlijk deze maand voor het starten in de B, maar door omstandigheden gaat mijn debuut toch in januari zijn. Dus ik sluit me graag aan bij dit topic :D.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:05

Ghostattack schreef:
Die van mij is maar 1.40m... :')

Die van mij 1.44m ofziets *\o/*

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:28

Die van mij is rond de 1,73 :+

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:29

Die van mij is ook maar 1.40 haha

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:40

Ik meld me ook! :) Ik was precies een week geleden voor het eerst officieel B gestart!
Helaas waren het echt veels te strenge jury's en kreeg bijna niemand een winstpunt. Want ik was namelijk zelfs 2e. :=
MAAR in 2018 wil ik ook B gaan starten, en heb stiekem het doel uit de B te komen en in de L te rijden. :o

Hier twee foto's uit het filmpje van mijn afgelopen wedstrijd; :D
Afbeelding

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:34

Wat leuk dat er zoveel kleintjes zijn! :D Zijn jullie dan zelf ook klein?

Leuk paard Upendo! Snap wel dat je instructrice dat zegt als ik zo even naar je foto's kijk. Heerlijk ook dat roze setje :')

Artificious, grappig dat jij er ook een beetje Arabier in hebt zitten.

Jammer dat de jury's zo streng waren Immanuela! Volgende wedstrijd beter joh!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:40

Vandaag een redelijk braaf paard in de proef. Beetje onstuimig in de galop af en toe maar toch 186 en 190.. B+13 nu, maar blijf toch nog lekker even hangen :o

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:46

Gefeliciteerd met de winst punten Ik ben inderdaad zelf ook niet zo groot 1.65 en weeg 60 kilo dus gelukkig past dat goed bij een grote E pony

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:10

Ik heb ook maat n klein paard, 4 jaar, laatste keer meteen was ie 158cm. Dus wel echt een paard. Ik ben maar 163, dis ook klein. En hij toont ook veel groter.

Inmiddels echt serieus bezig met springen rustig aanleren. Afbeelding


Afbeelding

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:41

Ik meld me ook weer! *\o/*

In oktober voor het eerst gestart en de teller staat nu op 5 na 3 wedstrijden. Ik kan helaas niet heel erg vaak starten, dus mega hard gaat het niet. In januari nog even lekker B starten, en als ik denk dat het kan L proberen!

Ik start denk ik 21 januari weer!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:51

PeerAppel jaa, volgende wedstrijd zal het hopelijk beter gaan! :) Ben nog even zoekend naar een leuke wedstrijd in de buurt.
Lena82 Wel mooie punten! Gefeliciteerd! :)
Wiskey1 wow maar 1.58?! Dat zou ik echt niet zeggen, oogt idd veel groter!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:08

Hahaha ik ben 1,71 maar past goed. Heb een kort bovenlijf. Wel lange benen, maar pony is breed dus dat compenseert. Ook nog geen 60 kg dus past mooi. :j

Mooie puntjes Lena!

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:30

Wat leuk dat er zoveel mensen op ponys rijden. Ik ben eigenlijk ook een rasechte pony ruiter. Maar overgestapt op de paarden omdat ik verder wil in de springsport. En gezien leeftijd moest ik tussen de paarden. |(

Maar ik merk wel dat ik ponys zelf nog steeds ronder en verzameld gereden krijg en de paarden er mij te vaak uit kunnen trekken/gooien, met mijn 1,61 en 52 kilo :+


Ik heb vandaag BB gereden, helaas kwam paardlief zenuwachtig de trailer uit. Daarnaast was ik ook nog eens zenuwachtig dus we waren geen combinatie samen vandaag. Eerste proef ging met aangaloperen keihard. Tweede proef heb ik gekozen om niet te tonen maar puur blijven rijden voor de ontspanning te zoeken en zoeken.
Punten waren slecht, maar eerlijk is eerlijk, had ze 10 x slechter verwacht :') we gingen naar huis met 170 punten en commentaar dat het paard overal tegen de hand was, dit klopte dan ook volledig. }>

Op naar kilometers maken, merk dat ze te gespannen is op vreemd terrein helaas. Ze blijft te sensibel :(:)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:14

Wat een leuk topic! Hier is het doel om ergens rond april/mei klaar te zijn voor ons eerste BB wedstrijdje. Vind het leuk om hier ervaringen en alles te delen.

Spaansepony ik ben ook altijd zo zenuwachtig, hopelijk zijn daar hier ook tips voor.

Afbeelding
Afbeelding


Dit zijn wij. Nog lang niet goed genoeg, maar we trainen rustig verder :o

Als iemand trouwens een oefenwedstrijd rond Rotterdam weet, zou ik dat heel graag horen :))

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:37

Kilometers maken werkt heel goed voor de zenuwen!

Ik kan ook heel zenuwachtig zijn, maar dat is weg als ik erop zit en ze braaf is. Bij mij ligt de spanning dan ook rondom het opstappen

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:56

Ik ben altijd zenuwachtig tot mijn 2e proef :+

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:59

Ik ben over het algemeen helemaal niet zenuwachtig, maar mijn pony is zo extreem sensibel. Daardoor wordt ze enorm tegen de hand, draf verruimen kan ze hartstikke goed behalve op wedstrijd. Dan maakt ze continu taktfouten of springt in galop aan :roll:

De laatste wedstrijd was in een binnenbak met weerspiegelende ramen van de kantine. Nooit geweten dat ze dat eng vond, maar ze raakte zo volledig in paniek!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:59

Ik ben 1m60 Limoncello is ongeveer 1m48 schat ik.
Maar hij toont ook groter.

Gisteren longeerde ik hem, had 3 balken gelegd om hem erover te doen draven. Sprong hij er in 1 sprong overheen. :wow: Lagen toch best ver uiteen.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:49

Ik kom ook even binnen vallen.. wat leuk dat er alvast een topic is voor 2018! Ik verwacht mijn debuut te maken met mijn nu 3,5-jarige KWPN Tuiger, als hij zich zo blijft ontwikkelen. Ik ben benieuwd. Instructrice vindt ons zeker B klaar, ik ben nog niet helemaal overtuigd :+

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:00

immanuela29 schreef:
PeerAppel jaa, volgende wedstrijd zal het hopelijk beter gaan! :) Ben nog even zoekend naar een leuke wedstrijd in de buurt.
Lena82 Wel mooie punten! Gefeliciteerd! :)
Wiskey1 wow maar 1.58?! Dat zou ik echt niet zeggen, oogt idd veel groter!


Ja echt maar 1.58, al groeit ie nog wel, dus miss nu tegen de 1.60. Maar hij is paardgefokt, en loopt en springt ook echt zo. En ondanks zn niet hele grote stokmaat, is ie wel t paard met de grootste galop die ik ooit heb gezien. Heeft een half jaar geduurt voordat ik dat maar enigzins kon uitzitten :,)

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:24

PeerAppel schreef:
Wat leuk dat er zoveel kleintjes zijn!


Meld ik me ook maar even met ponylief :D!

Nu 4,5 en rustig aan de dressuur aan het oppakken. Rechtsom gaat erg goed, maar linksom blijft iets achter. Dat is zijn moeilijke kant, dus nu actief bezig met rechtrichten. Verder sterker maken en conditie opbouwen.
We doen het heel rustig aan door zijn maat en sensibelheid. Ik wil hem graag goed bevestigd hebben voor ik een stapje verder ga. Daarom wil ik niet teveel doelen stellen. MAAR dit jaar gaan we wel de B in als alles mee zit :)

Had ik al gezegd dat Vin 1.80 is :D


Afbeelding

Afbeelding

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:30

Ik verwacht mijn debuut te maken met mij nu 4.5 jarige merrie.

Afbeelding

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:09

Hoi Iedereen! Ik ga mijzelf hier ook melden tussen al het grote geweld :D Leuk om alle verschillende paarden en hun verhalen te lezen. Voor de gene die nog geen punten hebben, dat gaat wel lukken! Als jullie eenmaal het knopje hebben gevonden, dan schieten jullie zo door :D

Ik ga vanaf het outdoorseizoen voor het eerst starten met de pony van mijn moeder. We hebben 1 april als eerste wedstrijd in gedachten :o Hij staat nog niet zo lang bij ons, dus we kiezen voor een rustige opbouw. Ik kies voor het outdoorseizoen, omdat hij schijnbaar ernstige signalen afgeeft aan de omgeving. Als hij begint de hinniken, dan hinnikt werkelijk alles om hem mee :P Helaas nog geen 'echte' rijfoto's, dus jullie zullen het hiermee moeten doen :D

Gipsy is een 6-jarige highlander pony. Een met een sterk karakter, maar wel weer erg lief. Dol op springen en voor een pony heeft hij best leuke gangen. Hij is trouwens rond de 1.40, dus hij zal wel opvallen. Maar zo te lezen ben ik niet de enige :)

Afbeelding

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:37

Saar88 schreef:
PeerAppel schreef:
Wat leuk dat er zoveel kleintjes zijn!


Meld ik me ook maar even met ponylief :D!

Nu 4,5 en rustig aan de dressuur aan het oppakken. Rechtsom gaat erg goed, maar linksom blijft iets achter. Dat is zijn moeilijke kant, dus nu actief bezig met rechtrichten. Verder sterker maken en conditie opbouwen.
We doen het heel rustig aan door zijn maat en sensibelheid. Ik wil hem graag goed bevestigd hebben voor ik een stapje verder ga. Daarom wil ik niet teveel doelen stellen. MAAR dit jaar gaan we wel de B in als alles mee zit :)

Had ik al gezegd dat Vin 1.80 is :D


[ [url=m/20D8HK.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mblz1o.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hee die ken ik nog wel! Sta nu op stal bij z'n fokker haha. Heb hem als jaarling gezien, was toen al een reus.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:58

Ik ben zondag met een vriendinnetje mee geweest op wedstrijd en ik krijg steeds meer zin om ook te gaan starten :D

Ik ben 1.69m en mijn pony is dus 1.40m een nee forest, maar wel wat ouderwetser type.
Heb niet echt rij fotos van ons, zondag staat dat dus op de planning met een vriendin om foto’s te maken.
Ik les nu bij ingrid g erritsen en dat gaat echt heel fijn. Duidelijk en vriendelijk, we hebben genoeg om aan te werken!

Toch een foto om een beeld te krijgen kwa lengte en pony
Afbeelding
Afbeelding