[HK] ZZ-licht debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:18

Ik heb verder nergens last van.Alleen hoofdpijn als ik buk of te snel beweeg.
Ben er al flink klaar mee.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:34

Net filmpje aan fysio laten zien en die denkt toch dat zijn knie weer beschadigd is en dan ook nog zijn meniscus. Dus weinig hoop meer dat dit snel hersteld. ^)

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:40

Onee, dat is geen leuk nieuws. Lastige blessure een meniscus?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:45

Ja heel lastig. Hersteld moeizaam en kan bij verkeerde beweging gelijk weer mis zijn. Dus nu heel hard duimen dat het niet zijn knie is.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:46

mirjamalvaro schreef:
Ja heel lastig. Hersteld moeizaam en kan bij verkeerde beweging gelijk weer mis zijn. Dus nu heel hard duimen dat het niet zijn knie is.


Ik duim voor je!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:08

XMaaiike schreef:
Suzanne F. schreef:
Maaike: Is die van jou een Wynton?


Yess Wynton x Houston
)


Dat is duidelijk. Lijkt sprekend op de Wynton x Kennedy die ik heb gehad.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:48

suikermeisje schreef:
mirjamalvaro schreef:
Ja heel lastig. Hersteld moeizaam en kan bij verkeerde beweging gelijk weer mis zijn. Dus nu heel hard duimen dat het niet zijn knie is.


Ik duim voor je!


Goed gedaan! 99% zeker van hoefzweer. Vanmiddag/avond komt hoefsmid. *\o/*

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:28

Super nieuws Mirjam!

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:37

Dat is mooi nieuws, dan kan het zomaar met paar dagen opgelost zijn!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:43

Dat is goed nieuws als je de blessure vergelijkt! Fijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:55

Ja DA zei 3 daagjes en hij is weer goed (als de hoefsmid de zweer kon vinden). En als hij zijn ZZ-licht debuut had gelopen kreeg hij worteltjes van haar. Zou ik haar daar aan houden? :')

Pijn is duidelijk anders dan gisteren. Staat nu continue op rust en minder trekkerig. :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:07

Hoefsmid weer weg. 99% zeker geen hoefzweer. Dus het is nu DA tegen hoefsmid en Zorro zit ertussen. 
Morgenmiddag komt DA weer kijken. Wij gaan hoef iig weken in soda.
-O-

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:29

Zou ik zeker doen. Een hoefzweer die hoog zit, kan door een hoefsmid vaak niet (goed) gevonden worden. Heb ik inmiddels 2 keer ervaring mee gehad.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:41

Ja. Dierenarts komt morgenmiddag dus terug en als ze dan nog steeds hoefzweer denkt wil ze de hoef inpakken om te weken ofzo iets.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:12

mirjamalvaro schreef:
Ja. Dierenarts komt morgenmiddag dus terug en als ze dan nog steeds hoefzweer denkt wil ze de hoef inpakken om te weken ofzo iets.

als de hoefzweer hoog zit, Zwarte trekzalf dik op de kroonrand...komt hij er sneller uit.

Hier slinkt de zwelling en gat groeit mooi dicht. Zaterdag maar weer eens erop!
Mijn pensionhouder had al extra fluffy beugelhoesjes gemaakt voor aan de binnenkant van mijn beugel :D echt lief... +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:52

Thanks voor de tip! Heb ik niet in huis maar morgen gelijk even regelen.

Fijn dat die van jou vooruit gang boekt!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:23

O trouwens. Voor mij nog geen ZZ-licht debuut. Wel gedaan en wel weer op weg naar. Jullie zullen wel gedacht hebben. Ik was een beetje tussen topics aan het zappen en lees dus alleen nog maar mee. Maar daar gaat hopelijk snel genoeg verandering in komen. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:09

Het is echt de hoef volgens dierenarts. Of hoefzweer of verzwikking/verdraaiing/kneuzing. Nu 3 dagen metacam.
Hij liep net wel weer stuk beter. Ze verwacht wel dat hij net een weekje weer goed is, tenzij het een hele diepe hoefzweer is.

Mocht iig mijn ZZ-licht debuut nog niet afschrijven. Dus ben niet gelijk illegaal hier. :')

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:23

Illegaal in je eigen topic zou vervelend worden! Ik duim voor je paardje!

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:14

Suikermeisje, jij zit redelijk bij mij in de buurt zo te zien. Start je ook wel eens in Neerijnen?

Hopelijk valt het mee Mirjamalvaro!

Ik ga dinsdag voor het eerst starten, ben heel benieuwd. Hij loopt thuis erg fijn op het moment.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:33

Liquorice schreef:
Suikermeisje, jij zit redelijk bij mij in de buurt zo te zien. Start je ook wel eens in Neerijnen?

Hopelijk valt het mee Mirjamalvaro!

Ik ga dinsdag voor het eerst starten, ben heel benieuwd. Hij loopt thuis erg fijn op het moment.


Dan zal ik inderdaad in de buurt zitten. Toch start ik daar nooit. De weg ernaartoe is lastig en ravenswaaij is net zo ver met fijnere toegangsroute. Zoelen is 4km, kapel avezaath is 10, dus heb al veel keuze :o

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:51

Neerijnen schijnt een super bodem te hebben! Kapel Avezaath is ook prima, bodem iets zwaar. Velddriel is ook superfijn! Zoelen ben ik niet eerder geweest, de 20ste is daar wedstrijd zag ik. Ravenswaaij twijfel ik over. Ik ga gerust 10 km verderop rijden als ik weer dat de accomodatie fijn is, en het goed geregeld is.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:08

Kapel Avezaath vind ik een nadeel dat je in de winter buiten moet losrijden. Neerijnen heeft inderdaad een hele fijne bodem, vooral buiten.
Velddriel is ook erg fijn starten inderdaad. Ik hoop dat ze komende winter weer wat meer "normale" wedstrijden hebben. Afgelopen winter vooral erg veel subtop, daar zijn we nog niet aan toe ;)
Ravenswaaij ben ik al in geen jaren meer geweest, alleen eens in mijn ponytijd.
In de zomer start ik ook graag in Gameren, ruim losrijden en een fijne wedstrijdbaan.
Jij zit hier dus ook aardig in de buurt Udo?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:10

Ik ga ook de 20ste debuteren.
Vandaag voor het eerst weer op Clark gezeten en ging best prima.
Al beetje spijt dat ik afgemeld heb voor woensdag.
Dan nu maar ineens zzl.Nog dik 2 weken oefenen.
Ff paar x de proeven doorrijden.Die met de kwartjes heb ik al eens gereden en dat ging prima.
Mist af en toe nog wat de fijne afwerking maar dat mist in het Z2 ook nog wel eens en ik geloof dat ik het meer voel dan dat je het ziet.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:17

Udo2001 schreef:
Neerijnen schijnt een super bodem te hebben! Kapel Avezaath is ook prima, bodem iets zwaar. Velddriel is ook superfijn! Zoelen ben ik niet eerder geweest, de 20ste is daar wedstrijd zag ik. Ravenswaaij twijfel ik over. Ik ga gerust 10 km verderop rijden als ik weer dat de accomodatie fijn is, en het goed geregeld is.


Zoelen is net zo'n bodem als Neerijnen. Grotere parkeerruimte en toegangswegen erg fijn. Wel buiten losrijden en 20x20 binnen over. Hebben heel veel wedstrijden van verschillende verenigingen. Alle regelen het prima. Enkel start ik niet van waalzpomruiters. Vind dat zij het niet fijn organiseren.

Ravenswaaij parkeert iedereen op een rij. Binnen grote rijbaan dus 20 bij 20 dat je voor je proef al naar binnen kan. Ook vernieuwde goede bodem en buitenbak is ook fijn voor losrijden. Zijn snel met uitslagen en regelen het erg goed.

Velddriel is voor mij 40+ km dus ga daar niet snel heen. Tenzij er echt niets anders is. Wel goede bodems daar idd en erg goed parkeren en naartoe rijden ook.

Nooit in gameren geweest. Kapel avezaath start ik ook niet erg vaak hoor. Ben er zelf lid en vind dat ergens een nadeel :P

Udo en liquorice waar komen jullie vandaan als ik vragen mag?


Anders vraagje, rijden jullie op stang en trens wedstrijden? En zo ja, rijd je vaker thuis op trens of op stang en trens?

Mijn paard loopt stuk fijner op s&t, maar voor mijn vriend, die ook op mijn paard rijdt (in de B), is het daardoor vrij moeilijk. Hij is een beginner en rijdt 2x per week. Vind het wel zielig voor hem en ga nu Dakar vaker op alleen trens pakken en even zoeken wat voor trens het fijnste is om hem op te rijden. Hij heeft nooit heel fijn op alleen trens gelopen en daardoor dus veel te lastig voor m'n vriend om een fijne nageeflijkheid te krijgen. Misschien hier nog tips daarvoor?