Bixie en impuls rubrieken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojo_pranjic

Berichten: 50
Geregistreerd: 13-04-15
Woonplaats: Klein dorpje in friesland genaamd Scharsterbrug

Bixie en impuls rubrieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 23:07

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort graag mee gaan doen aan een bixie wedstrijd met mijn vp, maar ik ben nu al 13 dus het zou dan niet zo veel nut hebben om een start/stempel kaart aan te vragen voor misscien 1 of 2 wedstrijdjes omdat ik dan al snel niet meer mee zou mogen doen Door mijn leeftijd. Ik dacht 'dan kan ik misschien ook wel gewoon al mee gaan doen aan impulsrubrieken. Maar ik vroeg me af of die parcoursen ook hoger en ingewikkelder zijn dan die van de bixie want als dat zo zou zin lijkt het me niet heel verstanig om te doen.

Xxx jolanda

Esmo
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-02-15

Re: Bixie en impuls rubrieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:20

Hoi,

De Bixie rubrieken zijn over het algemeen bedoeld voor de jongere ruiters, daardoor zijn de parcoursen makkelijker en lager gebouwd dan een impulsrubriek. De impulsrubrieken (BB) zijn als instapniveau bedoeld. Deze parcoursen zullen daardoor ook niet veel moeilijker zijn dan de Bixie rubriek. De impulsrubrieken zijn 10 cm lager dan de B in je pony's categorie. In principe zit er niet heel veel verschil tussen de BB (impuls) en de Bixie.

jojo_pranjic

Berichten: 50
Geregistreerd: 13-04-15
Woonplaats: Klein dorpje in friesland genaamd Scharsterbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 19:35

Oke bedankt, weet je misschien ook of ik ergens parcourstekeningen kan vinden van een impuls parcours?

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Bixie en impuls rubrieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:06

Die zijn er niet, want het BB (impuls) verschilt per wedstrijd. Dat is bijna altijd hetzelfde parcours als de klasse B-springen.